باییک؛ رژیمی که به خواسته‌های خلق‌ها عمل نکند باید به زیر کشیده شود

جمیل باییک ریاست مشترک کنفدرالیسم جوامع کردستان گفت:"از قرار معلوم بسیاری از مردم خواهان رهایی از چنگ آ.ک.پ هستند. اگر این نیروها فعالیت بیشتری کرده و از صندوق‌ها و آرای خود صیانت کنند می‌توان گفت که دوره اقتدار آ.ک.پ رو به پایان است."

جمیل باییک ریاست مشترک کنفدرالیسم جوامع کردستان گفت:"از قرار معلوم بسیاری از مردم خواهان رهایی از چنگ آ.ک.پ هستند. اگر این نیروها فعالیت بیشتری کرده و از صندوق‌ها و آرای خود صیانت کنند می‌توان گفت که دوره اقتدار آ.ک.پ رو به پایان است."

 

رییس مشترک ک.ج.ک در گفت‌وگو با روزنامه ینی اوزگور پولتیکا به بررسی انتخابات ٢۴ ژوئن/ سوم تیرماه در این کشور پرداخت.

 

باییک در آغاز به تناقض‌های آ.ک.پ در آغاز دوره اقتدار و شرایط کنونی پرداخت و آن را نشانه بن‌بست این جریان در ترکیه دانست. به گفته جمیل باییک تحریک افکار شونیستی از سوی آ.ک.پ نمی‌تواند. باییک تشدید فشارو محدودیت بر رسانه‌ها را نشانه شکست آ.ک.پ دانسته و عدم استقبال از سخنان اردوغان در میتینگ‌های انتخاباتی را دال بر احتمال فروپاشی حزب حاکم در انتخابات ٢۴ ژوئن اعلام کرد.

 

رییس مشترک ک.ج.ک در ادامه با یادآوری اینکه رژیم حاکم بر ترکیه سعی در تلقین این ایده دارد که شکست آ.ک.پ برابر با شکست کشور ترکیه بوده و برای این منظور از هر تلاشی برای فریب جامعه استفاده می‌کند. با این همه روزانه تعداد بیشتری از مردم از این رژیم فاصله می‌گیرند. به گفته جمیل باییک اگر این نیروها فعالیت گسترده‌تری را به انجام رسانده و از رأی‌های خود صیانت کنند می‌توان گفت دوره اقتدار آ.ک.پ به پایان خواهد رسید.

 

ریاست مشترک شورای رهبری ک.ج.ک سپس به لزوم ائتلاف نیروهای دمکراتیک و خلق‌ها علیه فاشیسم حاکم بر ترکیه اشاره کرده و می‌افزاید:"به علاوه جامعه‌ای که از ارزشهای حقیقی اسلام دفاع می‌کند امروز به ماهیت آ.ک.پ پی‌ برده است. آ.ک.پ تنها دین اسلام را به عنوان ابزار مورد استفاده قرار می‌دهد و در واقع با اسلام دشمنی می‌کند. رهبر آپو از اینگونه جریانها به عنوان 'دشمنان اسلام' و 'اسلام معاویه' نام می‌برد."

 

باییک سپس به میتینگ‌های اردوغان و داعیه‌های سالهای آغازین اقتدار این جریان در ترکیه پرداخت. به گفته باییک امروز جریان حاکم بر ترکیه بیش از هر زمان دیگری به دوره اقتدار کنعان اورن، چیللر و آغار شباهت دارد و جریان‌های ملی‌گرای فاشیست ترکیه هم آشكارا به در رأس هرم حاکم جای گرفته‌اند."

 

جمیل باییک در بخشی دیگر از سخنان خود به ایستار حق‌خواهی و مقاومت کردها پرداخته و افزود:"حکومت فاشیست آ.ک.پ و م.ه.پ در سه سال گذشته با تمام توان خود در داخل و خارج به کردها حمله‌ور شده است. سخنگوی این ائتلاف نژادپرست دائما مدعی است که از این پس کسی نام پ.ک.ک را بر زبان نخواهد آورد. اما جنبش آزادی کردها و خلق کُرد با مقاومت خود تمام برنامه‌های فاشیست‌های حاکم را نقش بر آب کردند. تنها دلیل به بن‌بست رسیدن رژیم حاکم بر ترکیه مقاومت جنبش آزادیخواهی کردستان است. آ.ک.پ در صورت دستیابی مجدد به اقتدار کردها را هدف قرار خواهد داد. ما هم در این صورت به مقاومتی تاریخی دست خواهیم زد."

 

جمیل باییک ریاست مشترک کنفدرالیسم جوامع کردستان در پایان اظهار کرده است:"خلق کُرد، نیروهای دمرکاتیک و مخالفان فاشیسم حاکم بر ترکیه خواهان حل مسئله کُرد با راهکار دمکراسی و آزادی هستند. این امر نه تنها خواسته ما بلکه خواسته خلق‌های دیگر ترکیه هم می‌باشد. رژیم‌هایی که به خواسته‌های مردم توجهی نشان ندهند لازم است که از کار برکنار شوند."