"بدون شک حقیقت پیروز خواهد شد"

سلیمان و فیصل ناکش دو زندانی که در اعتصاب غذا به سر می‌برند گفتند، "تا حصر پایان نیابد ما به اعتصاب خود پایان نخواهیم داد. بدون شک حق و حقیقت پیروز خواهد شد".

مقاومت اعتصاب غذا برای پایان دادن به حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان با پیشگامی لیلا گوون آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد. از طرف ۷ هزار تن از زندانیانی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند، بیانیه‌ای منتشر شده و اعلام شد، تا حصر پایان نیابد آنها به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

 

سلیمان ناکش و فیصل ناکش که در بخش D زندان آمد در اعتصاب غذا به سر می‌برند، نامه‌ای برای خانواده‌ی خود فرستاده و به مقاومتی که در زندانها در جریان است و همچنین سکوت در خارج از زندان اشاره کرده‌اند.

 

سلیمان ناکش مدت ۱۱ ماه است که در زندان می‌باشد و حکم ۹ سال زندان به او تحمیل شده است. از ۱ مارس ۲۰۱۹ /۱۰ اسفند در اعتصاب غذا به سر می‌برد. فیصل ناکش نیز پس از آنکه بعد از یک سال و نیم حبس در زندان خارپت از آنجا آزاد شد، پس از مدت کوتاهی دوباره دستگیر شد و اکنون ۲ سال از حکم وی باقی مانده است.

 

آنها در نامه‌ی خود اعلام کردند، اعتصاب نه تنها در زندان بلکه در همه جای جهان ادامه دارد. "هیچ کس به دلیل علاقه‌اش به مرگ و یا با میل و آرزوی خود اعتصاب نکرده است، بلکه درخواستهایمان آشکار و مشروع هستند. می‌خواهیم حصر امرالی پایان یابد چون این حصر هیچ جایی در قانون ندارد. ما نمی‌توانیم با این انزوای تحمیلی زندگی کنیم و آنرا عادی بپنداریم. ممکن است گروهی بخواهند این شرایط را بپذیرند اما برای ما ممکن نیست."

 

آنها در ادامه اعلام کرده اند، "این مقاومت که آنرا برای بینایی چشمانمان آغاز کرده‌ایم، نتیجه‌ی مثبتی به دست خواهد آورد. در زندان آمد ۱۷۰ رفیق در اعتصاب غذا هستند. تا زمانی که به مطالباتمان پاسخ داده شود ما به اعتصابمان ادامه خواهیم داد. پس از آغاز اعتصابات ٨ رفیق ما به ستاره‌های آسمان تبدیل شدند و این برای ما بسیار ناراحت کننده بود. اما بی‌تفاوتی مسئولین و دولت سبب این امر شد. هر کسی هر چه می‌گوید مهم نیست، بلکه حق و حقیقت بدون شک پیروز خواهد شد."