بغداد در مورد جنبش آزادی به دولت اقلیم کردستان هشدار داد

​​​​​​​کمیسیون انتخابات عراق، طی نامه‌ای کتبی، به دولت اقلیم کردستان در مورد تعطیلی دفاتر جنبش آزادی هشدار داده و می‌گوید که جنبش آزادی یک حزب رسمی‌ست و اجازه‌ی انجام فعالیت و کار سیاسی در کل عراق را دارد

روز ۲۵ اکتبر دولت اقلیم کردستان تصمیم گرفت هر حزبی که مجوز دولت اقلیم کردستان را نداشته باشد، تعطیل کند. چند روز پس از این تصمیم، دولت اقلیم کلیه‌ی دفاتر جنبش آزادی را تعطیل کرد.

 

جنبش آزادی نیز در مقابل این اقدام، راهکار سیاسی در پیش گرفت و روز ۶ دسامبر به دیدار کمیسیون مستقل انتخابات عراق رفته و شکایتی بر علیه دولت اقلیم کردستان تنظیم نمودند.

 

به گفته‌ی حسین کرکوکی، عضو هیئت اعزامی جنبش آزادی، که به دیدار کمیسیون عالی انتخابات عراق رفته بودند، روز ۱۱ دسامبر کمیسیون عالی طی نامه‌ای کتبی با امضای معن هیتاوی، رئیس انجمن کمیساریای کمیسیون عراق، نامه‌ای خطاب به دولت اقلیم کردستان که شامل این دو نکته میباشد را منتشر کرده است:

 

۱.جنبش آزادی جامعه‌ی کردستان، با استناد به قانون ۳۶ سال ۲۰۱۵  احزاب سیاسی، در روز ۴/۱۲/۲۰۱۷ مجوز رسمی کسب کرده است و مجاز است در سرتاسر عراق فعالیت و کار سیاسی انجام داده و دفاتر خود را باز کند.

 

۲.جنبش آزادی پس از گرفتن مجوز، برای باز کردن دفاتر خود با ما دیدار کرده است، فرم شماره ۱۲ را که مخصوص احداث دفاتر است را پر کرده است. ما هم از دفاتر دیدار کرده‌ایم و از مکان این دفاتر مطلعیم و می‌دانیم مسئولین این دفاتر چه کسانی هستند. به همین دلیل جنبش آزادی مجاز است در کل عراق دفتر داشته و کار و فعالیت سیاسی انجام دهد.