بیلان جنگ سال ٢٠١٨ توسط قرارگاه مرکزی دفاع از خلق اعلام شد؛ ٢١٠٣ عنصر ترکیه کشته شدند

فرماندهی قرارگاه مرکزی دفاع از خلق- ن.پ.گ، آمار جنگی سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد. بر مبنای این آمار نیروهای گریلا طی سال ۲۰۱۸ به ۵۵۶ عملیات دست زده و در نتیجه‌ی آن ۲ هزار و یکصدو سه نظامی و پلیس دولت ترک کشته شدند

فرماندهی قرارگاه مرکزی دفاع از خلق با انتشار آمار مربوط به عملیات‌ جنگی در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد، سال ۲۰۱۸ همراه با فشارها و حمله علیه خلق به سال مقاومت تبدیل شد. در این بیانیه آمده است که سال ۲۰۱۸ برای مبارزه‌ی آزادی کردستان سالی بسیار مهم قلمداد و در تاریخ ثبت خواهد شد. برای خلق ما و گریلاهای آزادی کردستان سال ۲۰۱۸ به سال مقاومت علیه فشار و حملات تبدیل شد.

 

در سال ۲۰۱۸ رژیم جمهوری ترکیه به هیچ یک از اهداف خود دست نیافت

فرماندهی مرکزی نیروهای مدافع خلق با اعلام عدم دستیابی دولت ترکیه به هیچ یک از اهداف خود در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد، در شمال و جنوب کردستان و در مناطق حفاظتی مدیا تمامی توطئه‌های اشغالگری دولت ترک استعمارگر خنثی شده‌اند. در ادامه‌ی این بیانیه آمده است: رژیم فاشیست حزب عدالت و توسعه که در شمال، جنوب، روژآوا و شرق کردستان درصدد از میان برداشتن دستاوردهای خلق ما برآمده است در سال ۲۰۱۸ خط‌مشی نابودگری خود را شدت بخشید. در این چارچوب و با شروع سال به حمله‌ی اشغالگرانه‌ی خود در عفرین دست یازیده و علیه این اقدام، جغرافیای کردستان به میدان مقاومتی تاریخی بدل شد. با شروع بهار مناطق حفاظتی مدیا و شمال کردستان مقاومتی بزرگ را شروع کردند.

 

فاشیسم حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی در این مرحله از جنگ با تکیه بر تکنولوژی پیشرفته‌ و با استفاده از ان درصدد دستیابی به اهداف خود برآمد. در نیمه‌ی سال با بهره‌گیری از نیروی هوایی در تمامی مناطق کردستان تلاش کرد تا علیه گریلاهای آزادی کردستان به موفقیت دست یابد. از این‌رو با ادامه‌ی حملات خود درصدد برآمد تا اقدامات و حرکت‌های ما را بدون تاثیر گذاشته و حرکت خلق را متوقف نموده و فشارهایش را بر رهبر آپو همچنان اعمال نماید.

 

اما سیستم جمهوری ترکیه در جنگ خود در سال گدشته به هیچ یک از اهداف خود دست نیافت. در روژآوای کردستان نتوانست در مقابل انقلاب خلق به پیروزی دست یابد. در شمال کردستان و در منطقه‌ی حفاظتی مدیا به اهدافی که از جنگ تجاوزکارانه‌ی خود دنبال می‌کرد دست نیافت. ارتش فدایی خلق‌های کردستان "ه.پ.گ"، با مقاومت تاریخی خود در شمال و جنوب کردستان، در منطقه حفاظتی مدیا طرح‌های اشغالگرانه‌ی ارتش جمهوری ترکیه علیه کردستان را خنثی نمود.

 

ترک‌ها ضربات سنگینی را متحمل گشته و درصددند میزان تلفات خود را مخفی نگاه دارند

قرارگاه مرکزی ن.پ.گ اعلام کرد: ضربات سنگینی به دولت ترک وارد گشته است اما دولت ترکیه با پنهان کردن آمار تلفات خود درصدد فریب افکار عمومی بر امده است.

 

این بیانیه در ادامه می‌افزاید:

گریلاهای آزادی کردستان به عنوان یکی از الزامات قرن بیست و یکم تلاش کردند گریلای عصر جدید را با قدرتمندترین شیوه بازآفرینی نمایند. در نبردهای سال ۲۰۱۸ از یک سوی اجازه ندادند دشمن استعمارگر که خواست اشغال تمامی کردستان را داشت به هدف خود دست یابد و از سوی دیگر با اقدامات و فعالیت‌های قدرتمند خود ضربات سنگینی را به دشمن وارد آوردند. در ابتدا با عملیات خود در گری‌سپیِ شمدینان، در برادوست، سرحد، بوتان و دیگر مناطق کردستان، رژیم استعمارگر حزب عدالت و توسعه را در هم شکستند. رژیم حزب عدالت و توسعه به منظور خروج از این وضعیت به پنهان‌کاری واقعیتها دست زد. در این چارچوب پیشرفت‌های جزئی خود را به عنوان پیروزی‌های بزرگ در افکار عمومی مطرح کرد و از طرف دیگر به رغم آنکه دوربین‌های گریلا با دقت و صراحت صحنه نبرد را به تصویر می‌کشیدند، شمار تلفات خود را پنهان و درصدد فریب افکار عمومی برآمدند. همانگونه که نمی‌توان خورشید را پنهان کرد همگان بر واقعیت‌های مبارزه‌ی آزادی کردستان واقفند. جریان جنگ در کردستان از سوی مرکز انتشارات فرماندهی و مطبوعات ه.پ.گ با واقعی‌ترین آمارها و به گونه‌ای صریح منتشر گردید. آحاد خلق ما که درصدد آگاهی از بیلان صحیح این جنگ می‌باشند می‌توانند اعلامیه‌های ه.پ.گ را پیگیری و از واقعیات جنگ اطلاع یابند.

 

بدون گمان تمامی دستاوردهای جنبش و خلق ما که در سال ۲۰۱۸ همراه با حملات دشمن خلق گردید در سایه‌ی شهدای قهرمان ما  است که در طلب آزادی جان خود را فدا کردند تحقق یافته‌اند. با احترام و ادای دین نسبت به تمامی فرماندهان پیشاهنگ و قهرمانمان از ذکی شنگالی گرفته تا آکتان، چتین، جوما، میدیا، دجله، طارق، جودی، ودات، ژیندار، رزگار، رُزا و سورخوین یاد می‌کنیم.

 

تحت عنوان نیروهای مدافع خلق کردستان بیرق‌هایی را که شهدای قهرمانمان به ما سپردند برافراشته و مبارزه‌ی آزادی رهبر آپو و خلق کردستان را به قدرت تداوم خواهیم بخشید. با آمادگی مبارزه‌ی سال ۲۰۱۹ را آغاز خواهیم نمود. به عنوان مسئولیتی انقلابی بیلان جنگی سال ۲۰۱۸ را علیه دولت اشغالگر جمهوری ترکیه به افکار عمومی ارائه می‌کنیم.

براین اساس:

عملیات زمینی و هوایی ارتش جمهوری ترکیه:

۱۶۳ عملیات زمینی

۳۷۰ حمله توسط هواپیماهای جنگی

۳۱۳ حمله توسط هلیکوپترهای جنگی

۵۵۸ حمله توسط خمپاره و تانک و توپ

 

نتیجه‌ی عملیات گریلاهای کردستان علیه حملات دشمن:

۵۵۶ عملیات گریلا

۵۹ درگیری

۲۲۰ درگیری که نتیجه‌ی ان مشخص نگردید

۲۱۰۳ شمار تلفات نیروهای دشمن (پلیس، نظامی و...)

۱۲ شمار کشته شدگان عالی رتبه

۴۱۸ شمار زخمی‌ها ( پلیس، نظامی و...)

۴۳  خودرو زرهی نظامی منهدم شده

۱۳ خودرو نظامی منهدم شده

۲۹ ادوات راه‌سازی منهدم شده

۳۳ ادوات نظامی اسیب دیده

۱ سیها مورد هدف قرار گفته

۵ هواپیمای اکتشافی بدون سرنشین- درون

۱ هواپیمای  اکتشافی آسیب دیده

۱۰ هلیکوپتر ضربه دیده

۱۹ رفیق ما در جریان نبرد به اسارت درآمدند

۵۲۳ نفر از رفقای ما به شهادت رسیدند