تداوم کودتای رژیم اردوغان علیه کردها: حداقل ۴۹ تن دستگیر شدند

​​​​​​​دولت ترکیه در یک عملیات پاکسازی سیاسی بر ضد ه.د.پ حداقل ۴۹ تن را دستگیر کرد

دولت ترکیه در یک عملیات پاکسازی سیاسی بر ضد ه.د.پ حداقل ۴۹ تن را دستگیر کرد.

 

رژیم ترکیه در ادمه ی عملیات پاکسازی سیاسی هم زمان در ۶ شهر اقدام به دستگیری اعضا، رهبران و طرفداران ه.د.پ نمود و حداقل ۴۹ تن دستگیر شدند.

 

الیح

صبح امروز پلیس به خانه‌های شهروندان یورش برد و بعد از جستجوی منازل، نظام الدین توگوچ رئیس مشترک ه.د.پ در شهر الیح و ۷ تن دیگر را دستگیر نمود. این ٨ تن به مکانهای امنیتی منتقل شده‌اند.

 

رحا

همچنین صبح امروز در محله ی باغلرباشی منطقه ی خلیلیه رحا پلیس به منازل شهروندان حمله کرده و محمد کلچ مدیر سازمانهای ه.د.پ شهر رحا را دستگیر کرده است.آنها کامپیوتر شخصی و موبایلهای اعضای خانواده ها را مصادره کرده‌اند.

 

در محله ی کرائوتلاک نیز به منزل شخصی جوانی با نام رسول شکر حمله کردند و این جوان را به بهانه ی انتشار مطالبی در شبکه های اجتماعی دستگیر کردند.

 

آنکارا

صبح امروز نیروهای پلیس به منزل شخصی ادهم ساریسولوک که در مقاومت گزی شهید شده بود یورش بردند.آنها به جستجو در خانه پرداخته و گفته اند مصطفی ساریسولوک را که هم اکنون در اروپا اقامت دارد دستگیر می‌کنند.

 

استانبول

تمل دمیرتاش یک نویسنده اهل استانبول در این شهر دستگیر شد. همچنین پلیس آسلی بایرام اغلو و هوال الچی را دستگیر کردند.

 

وزارت کشور ترکیه در مورد این عملیات اعلام کرد: در عملیات در الیح نظام الدین توگوچ رئیس مشترک ه.د.پ و ۷ تن دیگر، در آگری ۲۵ طرفدار ه.د.پ، در آنکارا ۵ تن، در موش ۱ تن، در مردین ۱ تن و در رحا ۹ تن دستگیر شده‌اند.