ترکیه به تشکیل و آموزش نظامی گروهک تبهکار دیگری در کرکوک مشغول است

​​​​​​​پس از دیدار فاتح یلدر سرکنسول ترکیه در عراق از کرکوک، نقشه‌ی تازه‌ی دولت ترکیه برای کرکوک آشکار شد

مدتی پیش فاتح یلدز سرکنسول ترکیه در عراق چند بار از شهر کرکوک دیدن کرد. در هر دیدار وی پیامهایی اشغالگرانه را آشکار کرد، به ویژه در آخرین دیدارش به بهانه‌ی دیدن از باقیمانده‌ی آثار بازار سوخته قیصری کرکوک، دخالتی آشکار در اداره‌ی شهر را نمایان کرد.

 

ترکیه تنها به دخالت در اداره‌ی این استان کفایت نکرده است و اکنون در منطقه‌ی داقوق اقدام به آموزش گروهی از ترکمن‌‌ها کرده است که در آن مستشاران نظامی و افسران ارتش ترک به آموزش نظامی یک گروهک تبهکار مشغول هستند.

 

منبعی از ترکمنهای داقوق که نخواست نامش فاس شود به خبرگزاری فرات گفت: ترکیه یک گروه تازه از تبهکاران ترکمن وابسته به خود را مسلح کرده است و یک دوره‌ی آموزشی نظامی را در باشگاه ورزشی داقوق آغاز کرده است. در این دوره ترکمنهای مسلح توسط افسران ترک آموزش نظامی و سیاسی می‌بینند.

 

تدارک اشغال کرکوک توسط ترکیه و همکاری مستقیم پ.د.ک

همچنین این منبع گفت: مسئول این ورزشگاه یک کادر پارت دمکرات کردستان-پ.د.ک با نام 'جاسم محمد روبیتان' می‌باشد که وی به افسرات ترک اجازه داده است در این ورزشگاه به ترکمن‌‌ها، آموزش نظامی بدهند. وی همچنین گفت که این دوره یک ماه و سه روز طول خواهد کشید که در آن چگونگی استفاده از اسلحه و همچنین سیاستهای دولت ترکیه آموزش داده می‌شود.

 

این منبع در ادامه گفت: به این سربازان ترکمن گفته شده است که هدف از این آموزشها و تشکیل این گروهها اشغال کرکوک می‌باشد و پس از پایان آموزشها در مکانی نزدیک داقوق مستقر می‌شوند، در مکان استقرار آنها پرچم جبهه‌ی ترکمنی برافراشته است.

 

وی همچنین در مورد شرط پذیرش در این دوره‌ها گفت: باید فرد، ترکمن و عضو جبهه‌ی ترکمن باشد، در ابتدا ۵۳۷ هزار دینار عراقی را مانند دستمزد به آنها می‌دهند که این پول و کل نیازهایشان توسط دولت ترکیه تامین می‌شود.

 

خبرگزاری فرات پیشتر با استناد به مدارک مستدل و در گفتگو با یکی از نمایندگان اتحادیه میهنی کردستان در دور سابق مجلس عراق گزارشی را در رابطه با تجهیز و آموزش نظامی گروهک‌های تبهکار اهل مناطق ترکمن‌نشین کرکوک منتشر کرد. طبق گزارش یاد شده دولت ترکیه چندین گروه نظامی را در خاک ترکیه آموزش داده و روانه‌ی کرکوک کرده است که تعدادشان ۶٠٠ تن می‌باشد. اما پس از دیدار سرکنسول ترکیه از کرکوک آموزش این افراد در خاک کرکوک آغاز شده است.

... بیشتر بخوانید ...

| نماینده کرد مجلس عراق از فتنه‌های ترکیه در کرکوک پرده برداشت

 

سکوت حکومت اقلیم و دولت عراق نسبت به اعمال اشغالگرانه رژیم ترک

علی رغم آنکه دخالتهای دولت ترکیه در کشور عراق و بویژه کرکوک آشکارا دیده می‌شود اما تا بحال نه حکومت عراق و نه اقلیم کردستان هیچ موضع مشخصی در برابر این دخالتها نداشته‌اند.