تمیزکان: مادرم نمی‌خواهد دیگر چشمها اشک بریزند

​​​​​​​صبیحه تمیزکان دختر لیلا گوون در مورد وضعیت جسمانی مادرش گفت:"آرزو و خواست مادرم این است که دیگر چشمها اشک نریزند. من بسیار نگران سلامتی مادرم هستم".

لیلا گوون رئیس مشترک کنگره‌ی جامعه‌ی دمکراتیک-ک.ج.د و پارلمانتار جولمرگ ه.د.پ با هدف پایان حصر اوجالان از دو ماه پیش در اعتصاب غذای نامحدود به سر میبرد. صبیحه تمیزکان دختر وی در مورد وضعیت سلامت مادرش با خبرگزاری فرات سخن گفت و اعلام کرد، آخرین بار در ۳۱ دسامبر /۱۰ دی ماه با او ملاقات کردم.

تمیزکان گفت، مادرش از لحاظ جسمی خوب به نظر می‌رسد و حتی توانسته بر روی پاهایش بایستد (شش روز پیش)، "اما وضعیت سلامت او وارد مرحله‌ی خطرناکی شده است. فشار خون وی افت کرده است و بی‌حال می‌شود. سردرد دارد‌. به روشنایی و نور و صدا بسیار حساس شده است و درد دارد. اکنون آب شور و شیرین و ویتامین به او داده می‌شود. ویتامین ب١  هم به او داده می‌شود. علی رغم آنکه خطر زیادی زندگیش را تهدید نمیکند اما ما بسیار نگرانیم که مبادا خبر بدی به ما داده شود. چون اکنون در ۶۰ امین روز اعتصاب غذایش است و وارد مرحله‌ی خطرناکی شده است".

 

"هر کس هر چه در توانش است انجام دهد"

تمیزکان در مورد تاثیرات اعتصابها و فعالیتهای و حمایتهای خارج برای زندانیان گفت:"در چهارچوب درخواست مادرم گرد هم جمع شده‌اند و در سایر زندانها نیز اعتصاب آغاز شده است. اما باید صدایش بلندتر شود. اعتصاب غذا وارد مرحله‌ی خطرناک و بحرانی شده است. برای آنکه اتفاق بدی رخ ندهد، هرکس هر چه در توان دارد انجام دهد. مادرم می‌گوید درخواستش راه را برای آشتی جامعه باز می‌کند. تنها آرزو و درخواستش این است که دیگر چشم کسی اشک نریزد. من برای سلامتی وی نگرانم. بیایید ما صدای لیلا گوون و رفقایش باشیم".