جدال جان و نان کولبران در کُردستان: ۴ کشته و ۵ زخمی در ١٣ روز

در ادامه روند کشتار کولبران و کاسبکاران کردستان، از ابتدای مردادماه امسال تاکنون دستکم ٩ نفر در پی تیر‌اندازی نیروهای مسلح رژیم ایران کشته و زخمی شده‌اند.

در ادامه روند کشتار کولبران و کاسبکاران کردستان، از ابتدای مردادماه امسال تاکنون دستکم ٩ نفر در پی تیر‌اندازی نیروهای مسلح رژیم ایران کشته و زخمی شده‌اند.

 

به نقل از شبکه حقوق بشر کُردستان  در دوم مردادماه، نیروهای نظامی پاسگاه "زینی" از توابع شهرستان اورمیه یک کولبر به نام "رشید محمد علی" اهل روستای شکل آباد منطقه مرگور را به قتل رسانده‌اند.

همچنین نیروهای هنگ مرزی خوی در تاریخ سوم مرداد یک کولبر دیگر به نام «محمود فارسی» اهل روستای "گرناویک" منطقه قطور خوی را پس از انکه هدف تیراندازی قرار دادند به قتل رساندند.

 

بامداد روز جمعه ۵ مردادماه نیز، نیروهای هنگ مرزی "سی چومان" از توابع پیرانشهر شماری از کاسبکاران مرزی را مورد هدف قرار دادند که در نتیجه آن یک کاسبکار به نام "سید کامیل حسینی" کشته و دو کاسبکار دیگر به نام‌های "عزیز شیخلان" و "صلاح شیخ محمد" زخمی شده‌اند.

 

این مرکز در ادامه گزارش افزوده است طی دو روز گذشته در مناطق مرزی اورمیه و سلماس یک کولبر کشته و سه کولبر دیگر هم زخمی شده‌اند. از جمله در روز پنج شنبه ١١ مردادماه در اطراف روستای عموخالندی دو کولبر به نام‌های "بهزاد حیدرالنو" و "جعفر دالایی‌میلان" زخمی شده و در منطقه ییلاق ساری چیچک سلماس هم یک کولبر به نام "سلیمان بادوشیوه" که با خود سیگار حمل می‌کرده به ضرب گلوله نیروهای انتظامی به قتل رسیده است.

 

در آخرین مورد نیز، یک کولبر به نام "حسن چیلان"، ٣۵ ساله، متاهل و دارای سه فرزند نیز در منطقه مرزی ییلاق گولا‌خانی توسط پاسگاه مرزی "که‌ور سپی" پس از آنکه هدف تیراندازی قرار گرفته، مجروح شده است.

 

بدین ترتیب از ابتدای مردادماه امسال تاکنون ۴ کولبر و کاسبکار درپی تیر‌اندازی مستقیم نیروهای انتظامی و سپاه پاسداران کشته و ۵ تن نیز زخمی شده‌اند.