جنبش آزادی: دولت فاشیست ترک و برخی نیروهای مزدور درصدد نابودی کردهای آزادیخواه هستند

" دامن زدن به بحران‌ها[ی اقلیم کردستان] ناشی از بازی سیستم حکومتی است تا اذهان خلق را از وضعیت سیاسی جاری از جمله اشغالگری دولت ترک به انحراف بکشاند."

کمیته‌ رهبری جنبش آزادی جامعه کردستان اعلام کرد:"رژیم فاشیست ترکیه با همکاری برخی نیروی مزدور برای نابودی خطمشی کُرد آزاد و اراده‌مند در تکاپو هستند"

 

جنبش آزادی جامعه کردستان نتیجه نشست کمیته رهبری خود را با صدور بیانیه‌ای منتشر کرد.

 

در بیانیه آمده است:" با آغاز جنگ جهانی سوم زوایای آن در حال حاضر در منطقه و بویژه در عراق گسترده‌تر شده است. هر کدام از نیروها و طیف‌ها در تلاش برای اعمال سیاست خود می‌باشند. تمام سیاست‌های مبتنی بر نابودی کردهای آزادیخواه و اراده‌مند، از طرف دولت فاشیستی ترکیه و برخی نیروهای مزدور تعمیق می‌یابند."

 

جنبش آزادی سپس به بازشماری آرای انتخابات مجلس عراق اشاره کرده و چنین تصمیمی را برای نمایندگان واقعی مردم در جریانهای سیاسی اقلیم و عراق حائز اهمیت می‌داند.

 

در رابطه با حملات و اعمال اشغالگرانه رژیم ترکیه آمده است" حمله، اشغالگری و تعرض به خاک عراق و جنوب کردستان از سوی دولت ترکیه با همکاری برخی نیروها و سکوت اغلب جریان‌ها هنوز هم ادامه دارد. با این همه طبق تمام موازین قانونی، سیاسی، ملی و اجتماعی حملات و اشغالگرای دولت ترکیه فاقد هرگونه مشروعیتی هستند و با هدف تجزیه و تجاوز به مرزهای عراق و اشغال جنوب کردستان صورت می‌گیرند."

 

جنبش آزادی در ادامه خاطرنشان کرده است که حملات و اعمال غاصبگرانه رژیم ترکیه، نه نشانه قدرت آن، بلکه بالعکس با هدف لاپوشانی شکست‌های پیاپی ترکیه و رژیم حاکم صورت می‌گیرند.

 

جنبش آزادی در بخشی دیگر از بیانیه خود موفقیت حزب دمکراتیک خلق‌ها در انتخابات اخیر ترکیه را پیروزی تاریخی و بزرگ نامیده و در رابطه با تحولات روژهلات کردستان و ایران خاطرنشان کرده است:"دولت ایران اینگونه نخواهد توانست صدای خلق را خفه کرده و به اقتدار خویش ادامه دهد، تنها حل مسئله اتخاذ سیاستی متکی بر استقرار سیستمی دمکراتیک است."

 

جنبش سپس به بحران‌های جاری در اقلیم کردستان می‌پردازد و سرچشمه تمام آنانرا فروپاشی و به بست رسیدن سیستم اداری اقلیم کردستان می‌داند. جنبش تصریح نموده است:" دامن زدن به بحران‌ها[ی اقلیم کردستان] ناشی از بازی سیستم حکومتی است تا اذهان خلق را از وضعیت سیاسی جاری از جمله اشغالگری دولت ترک به انحراف بکشاند."

 

جنبش آزادی جامعه کردستان در بخشی دیگر از بیانیه ضمن پاسداشت اعتراضات و فعالیت‌های اخیر، خواهان ارتقای آنان و مشارکت هر چه بیشتر نیروها، سازمان‌ها، نهادها، اشخاص و عموم مردم شده است.

 

جنبش آزادی در پایان به انتخابات آتی مجلس اقلیم کردستان پرداخته و از تصمیم خود برای تداوم فعالیت‌ها در تمام عرصه‌ها برای موفقیت در انتخابات خبر داده است.