حزب دمکرات اقلیم کردستان در راستای منافع خود تن به خواسته‌های دولت ترکیه می‌دهد

مردم  شهرستان رانیە طی مصاحبەای با خبرگزاری روژ نیوز اعتراض خود را نسبت بە اقدامات فاشیستی رژیم ترکیە در خاک اقلیم و همچنین عدم اتحاد بین احزاب و جریانات سیاسی این بخش از کردستان در مقابل اشغالگران اعلام کردند

مردم  شهرستان رانیە طی مصاحبەای با خبرگزاری روژ نیوز اعتراض خود را نسبت بە اقدامات فاشیستی رژیم ترکیە در خاک اقلیم و همچنین عدم اتحاد بین احزاب و جریانات سیاسی این بخش از کردستان در مقابل اشغالگران اعلام کردند.

 

عثمان عزیز یکی از شهروندان شهرستان رانیە است. او با اشارە بە مبارزات خلق کرد در برابر دشمنان جهت حفاظت از هویت و سرزمینشان طی سدەهای گذشتە گفت، امروز ترکیە آشکارا و در برابر دیدگان جهان بە سرزمین ما حملە کردە اما کسی در اینبارە واکنشی نشان نمی دهد.

 

عثمان عزیز ضمن انتقاد از سخنان نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان کە از حزب کارگران کردستان بە عنوان اشغالگر نام بردە بود، گفت، برای بارزانی متاسفم. در زمان حملە داعش بە کردستان این گریلاها بودند کە با بجا آوردن وظایف ملی و اخلاقی خود دوشادوش پیشمرگها در سنگرهای نبرد بە دفاع از خاک اقلیم و مردم خود پرداختند.  نباید فراموش کرد کە مسعود بارزانی در زمان سفرش بە مخمور از گریلاها بە خاطر دفاع از خاک اقلیم قدردانی کردە بود.

 

ابراهیم علی نیز یکی دیگر از شهروندان رانیە است. او بە روژ نیوز گفت، در حالیکە رژیم فاشیست ترکیە در طول دوران حاکمیتش سیاست دشمنی با کردها واشغال کردستان را در راس برنامەهای خود قرار دادە، حزب دمکرات کردستان بر اساس منافع اقتصادی خود در حال سازش با خواستەهای این رژیم جنایتکار است.

 

ابراهیم علی با اشارە بە موضع گیری جنجالی نچیروان بارزانی در قبال حزب کارگران کردستان گفت، موضع گیری برخی مقامات و احزاب سیاسی اقلیم کە تنها در راستای منافع شخصی و حزبی است قابل قبول نیست. او با اشارە بە شرایط حساس کنونی، همە احزاب و جریانات سیاسی اقلیم را بە اتحاد و یک صدایی دعوت کرد.