حصر اوجالان و اقدام آمریکا از سوی کردها و دوستانشان در اروپا محکوم شد

​​​​​​​تصمیم دولت آمریکا درباره کوادر پیشاهنگ پ.ک.ک جمیل باییک، دوران کالکان و مراد کاراییلان با واکنش تند شهروندان اروپایی روبرو شده است

شهروندان بسیاری با حضور در میادین شهرهای اروپا اقدام دولت آمریکا علیه کوادر پیشاهنگ حزب کارگران کردستان-پ.ک.ک را تقبیح کردند.

 

شهروندان در شهر ریمس فرانسه تداوم حصر رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان را محکوم کردند. شرکت کنندگان در این راهمپیمایی از ایستگاه ترن این شهر تا میدان پلاس دارلون مشعل در دست گرفتند. اعضای حزب کمونیست فرانسه، سندیکای س‌گ‌ت، کمونیست‌های جوان و اعضای حزب کمونیست مارکسیست لنینیست ترکیه هم در این راهپیمایی شرکت نمودند.

 

در شهر باسل سوییس هم شهروندان در محکومیت اقدام آمریکا علیه کوادر پیشاهنگ پ.ک.ک راهپیمایی برگزار کردند. انبوه خلق پس از تجمع در میدان مارکتپلاتز به سوی دریروسنبروسک راهپیمایی کردند. شرکت کنندگان در مسیر راهپیمایی شعار "پ.ک.ک خلق است و خلق هم اینجاست" سر دادند. در این راهپیمایی بروشور و بیانیه میان مردم شهر باسل توزیع شد.

در شهر رم پایتخت ایتالیا هم حصر رهبر خلق کرد و اقدام دولت آمریکا علیه رهبران ارشد مبارزه آزادیخواهی کردستان محکوم شد. شرکت کنندگان در این تجمع تصریح کردند "پ.ک.ک نه سازمانی تروریستی بلکه جنبشی کاملا انساندوستانه است" و "کوادر پیشاهنگ این جنبش مایه افتخار و مباهات خلق کُرد هستند."

در هامبورگ آلمان کردها و دوستان آنان پوستری بزرگی از عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد را در مقابل کنسولگری آمریکا به نمایش گذاشتند. شرکت کنندگان شعار "ترکیه تروریست"، "ترکیه جنایت می‌کند ، آمریکا حمایت می‌کند" و "مرگ بر توطئه‌گران" سردادند.

حصر اوجالان از سوی شهروندان پورزهایم آلمان هم محکوم شد. کردستانی‌ها و دوستان آنان در این شهر با برگزاری تجمعی در مرکز شهر خواهان آزادی اوجالان شدند. نماینده جوانان انقلابی در این گردهمایی ضمن سخنانی اقدام آمریکا علیه پیشاهنگان جنبش ازادیخواهی کردستان را محکوم کرد.

کردها و خلقهای دوست آنان هم در برلین پایتخت آلمان شماتت دولت آمریکا علیه جنبش آزادیخواهی کردستان را محکوم کردند. شرکت کنندگان با شرم‌آور خواندن ممنوعیت تحمیلی دولت آلمان علیه پ.ک.ک خواستار پایان دادن به دشمنی دولت‌های اروپایی از ملت کرد شدند. نیروهای پلیس با بهانه قرار دادن شعارهای معترضان هفت کردستانی از جمله ١ زن را بازداشت کردند. شرکت کنندگان اعلام کردند تا آزادی هر هفت بازداشت شده عرصه تجمع را ترک نخواهند کرد. پس از دقایقی پلیس آلمان مجبور شد بازداشتی‌ها را آزاد کند. اقدام پلیس آلمان در بازداشت بلاسبب کردهای آزادیخواه از سوی تجمع‌کنندگان رسوا گردید.