ختم رسیدگی به پرونده‌ی امیر سالار داوودی وکیل زینب جلالیان

وحید مشکینی فراهانی وکیل مدافع امیر سالار داوودی اعلام کرد، روز شنبه‌ی هفته‌ی گذشته ۱۴ اردیبهشت جلسه‌ی دوم رسیدگی به پرونده‌ی امیر سالار داوودی برگزار شده و رسیدگی به پرونده‌ی وی خاتمه یافته است.

  امیر سالار داوودی، وکیل دادگستری روز ۲۹ آبان ‌ماه گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است. نامبرده وکالت تعدادی از زندانیان سیاسی و عقیدتی چون زینب جلالیان را بر عهده داشته است. وی طی چند سال گذشته بارها از سوی وزارت اطلاعات تحت فشار قرار گرفته بود که از وکالت زینب جلالیان منصرف شود، درخواستی که از سوی نامبرده تاکنون پذیرفته نشده است. پیش از بازداشت این نیروها دفتر کار و منزل وی را تفتیش و تعدادی از پرونده ها ووسایل شخصی وی را ضبط کرده بودند. امیر سالار داوودی و محمد شریف به صورت مشترک وکالت زینب جلالیان را بر عهده دارند.

  وی پس از بازداشت به زندان اوین منتقل شد. سپس در ۱ بهمن پرونده‌ی اول او با اتهامات " توهین به رهبری" و "اقدام علیه امنیت ملی" به شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع داده شده بود.

  وکیل مدافع آقای داوودی در مورد اتهامات مطروحه علیه وی گفته بود: حدود ۸ تا ۹ اتهام به ایشان نسبت داده شده است. از جمله تشکیل گروه برای براندازی نظام، همکاری با دول متخاصم، تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب، توهین به مقامات و رهبری و چند اتهام دیگر و ما منتظر رأی دادگاه هستیم.

  وی در ادامه از دیدار خود با موکلش خبر داد و گفت، برای چندمین بار قرار بازداشت ایشان تمدید شده است.