خوزات: اعتصاب‌های غذا اعلام موضعی آپویی است

​​​​​​​خوزات با مد نظر قراردادن اهمیت مبارزه برای آزادی رهبر خلق کرد، عبدالله اوجالان خاطر نشان ساخت که پایان دادن به انزوا، به از میان برداشتن فاشیسم منتهی و راه را برای ایجاد زمینه‌‌ی مبارزه‌ای دمکراتیک هموار می‌نماید

بسی خوزات ریاست مشترک کمیته‌ی رهبری ک.ج.ک در گفت‌وگویی با خبرگزاری فرات به فعالیت‌های مربوط به پایان دادن انزوا علیه رهبر خلق کرد اشاره کرده و خاطرنشان ساخت که اعتصاب غذای نا محدود و بدون بازگشت لیلا گوون علیه انزوای رهبر آپو اقدامی معنادار و باشکوه است. خوزات در ادامه گفت: این اقدام لیلا گوون مایه‌ی مباهات است. همزمان اسرای انقلابی ما در زندان در شمال، جنوب، روژآوا و اروپا، خلق ما با اعتقاد و اراده‌ای مستحکم این مبارزه را به پیش می‌برند. در برهه‌ای که حملات فاشیستی علیه رهبری ما خود را با حمله نابودی کلی خلق ما نشان می‌دهد این موج مقاومت بسیار حائز اهمیت و شکوهمند قلمداد می‌شود. براین باورم که این اقدام به وسیله‌ای در راستای درهم شکستن سیستم شکنجه‌ی ایمرالی بدل خواهد شد.

 

با لوزانی جدید درصددند انکار و امحای کردها را تداوم بخشند

خوزات یادآوری نمود که رژیم فاشیست و قاتل حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی در صدد پیشبرد طرحی مبتنی بر امحا و نابودی برآمده‌اند. تلاش دارند تا ارزش‌هایی را که مبارزه‌ی شکوهمند آزادی در جریان ۴٠ سال به دست آمده است را به تمامی از میان برداشته و خلق کرد را نابود نمایند. مانند دوره‌ی سال‌های ١٩٢٣-١٩٣٨ که یکی از برهه‌های بسیار مهیب تاریخ ماست، برآنند خلق کرد و جامعه‌ی دمکراتیک ترکیه را به سوی قتل‌عام و کشتار سوق دهند. در سالروز یکصدسالگی قرار داد لوزان [این دولت فاشیست] تلاش می‌نماید تا لوزان جدیدی را پیش کشیده و انکار و امحای خلق کرد را صد سال دیگر نیز تداوم بخشد.

 

بسی خوزات دلیل اعمال حصر و تشدید انزوامی رهبر خلق کرد را همین نکته قلمداد کرده و اظهار داشت: این دولت فاشیست درصدد است با هدف قرار دادن رهبر خلق کرد، خلق کرد را که برای آزادی خود مقاومت می‌کند از میان بردارد. رهبر آپو آفریننده‌ی خلق آزادی است که مقاومت می‌کند. آفریننده‌ی پیوستگی ارزش‌های انسانی و کرد با کرامت و آزاد و هویت خلق آزاد است. فاشیسم حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی تلاش دارد تا این هویت را نابود نماید. رهبر آپو در سیستم شکنجه‌ی ایمرالی ٢٠ سال است که علیه این فاشیسم قاتل به گونه‌ای بی نظیر به مبارزه برخاسته و مقاومت را همچنان ادامه می‌دهد. این مقاومت اکنشی صریح علیه سیاست‌های تسلیمی و قاتلانه است.

 

اعتصاب غذاها اعلام موضعی آپویی است

بسی خوزات ریاست مشترک کمیته‌ی رهبری ک.ج.ک با حایز اهمیت‌ قلمداد کردن اعتصاب غذاهای نا محدود این برهه اعلام داشت: این اقدام علیه سیاست‌های انکار و نابودی، موضعی آپویی است. عدم پذیرش تسلیمیت موضع خلق است. از همین‌رو اعلام حمایت و پشتیبانی خلق ما از این مقاومت واجد اهمیتی بسیار است.

 

خوزات خاطرنشان ساخت: بدون مبارزه و مقاومتی عظیم نمی‌توان به پاسداری و حراست از دستاوردها پرداخته و در ادامه افزود: بدون شک در مرحله‌ی تاریخی‌ای قرار داریم که آینده و تقدیر آتی را تعیین می‌نماید. رهبر ما افق‌های دستیابی به دستاوردهای عظیمی را برای ما، خلق ما و خلق‌های دیگر ترسیم کرده‌اند. درصورتیکه ما با اراده‌ی مبتنی بر سازماندهی به مبارزه دست یازیده و مقاومت را تداوم بخشیم، می‌توانیم به پیروزی دست یابیم. بسی خوزات در ادامه افزود: لیلا گوَون موضعی بسیار شکوهمندانه را اتخاذ و نشان داد که باید همگان احترام به این اقدام بنگرند. لیلا گوَون نمونه‌ای مهم از این اعلام موضع است که افق مطالبات آزادیخواهانه‌ی زنان کرد را ترسیم می‌نماید. این موضع، موضع زن آگاه، موضع زنان برخوردار از اراده و شکوهمندی است که از سازماندهی برخوردارند. در برهه‌ای که حملات امحا و نابودی در ایمرالی شروع شده‌اند، فعالیتی از این دست، مانعی بزرگ در دست یابی به اهداف آن تلقی و موضع پیشاهنگ انقلابی زنان کرد را به نمایش می‌گذارد. این موضع اتخاذی رفیق لیلا گووَن نشان‌دهنده‌ی درک درست فلسفه‌ی آزادی رهبر آپو، دریافت و درک خطر بوده و از همین رو وی را به اتخاذ چنین موضعی کشانیده است. خوزات اعلام نمود که سال‌هاست مهم‌ترین پاسخ‌ها را به مقاومت رهبر خلق کرد از سوی زندانیان شاهد هستیم. حقیقتا زنان کسانی هستند که به بهترین شیوه رهبر آپو و نقطه‌نظرات وی را درک کرده‌اند.

 

آزادی رهبر آپو پادزهر فاشیسم است

ریاست مشترک کمیته‌ی رهبری ک.ج.ک در ارتباط با فاشیسم حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی افزود: فاشیسم حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی صرفا از طریق جنگ و خشونت می‌تواند به بقای خود ادامه دهد از همین روی حمله، انزوا در ایمرالی، فشار و خشونت علیه رهبر خلق کرد تداوم یافته و در سرتاسر کردستان و ترکیه آن را بسط داده است.

 

خوزات در ادامه افزود: تا زمانی‌که انزوای رهبر آپو خاتمه نیابد، خاتمه‌ی فاشیسم در ترکیه امری غیر ممکن است. اگر انزوای تحمیل شده بر رهبر آپو حمله علیه خلق کرد و نیروهای دمکراسیخواه باشد، درهم شکستن حصر و تضعیف فاشیسم به معنای گشودن راهی به دمکراسی و آزادی خواهد بود. مبارزه برای دست‌یابی به آزادی رهبر  آپو به معنای خنثی‌سازی سیاست‌های فاشیستی و درهم شکستن آن است. از همین‌رو آزادی رهبر آپو پادزهر فاشیسم است. درهم شکستن حصر فاشیسم را از میان برداشته و زمینه را برای مبارزه‌ی دمکراتیک اماده می‌نماید. رهبر آپو در ترکیه تضمین‌کننده‌ی زندگی مبتنی بر برادر، آزادی و دمکراسی است. خوزات در ادامه گفت: در هم شکستن فاشیسم حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی با درهم شکستن انزوا در ایمرالی امکان‌پذیر خواهد شد. با ایجاد شرایطی مبنی بر فعالیت و زندگی آزادانه‌ی رهبر آپو امکان‌پذیر می‌گردد. این امر نیز از طریق توسعه و بسط مقاومت در سرتاسر ترکیه مقدور می‌شود. با دست‌یابی به چنین امری، دیکتاتوری فاشیستی نمی‌تواند بیش از این ایستادگی کند.

 

انتخابات محلی ٣١ مارس از انتخابات سرتاسری مهم‌تر است

ریاست مشترک کمیته‌ی رهبری ک.ج.ک بسی خوزات در ادامه‌ی سخنان خود برگزاری انتخابات ٣١ مارس سالجاری را در ترکیه و شمال کردستان ارزیابی کرده و طی اشاره به اهمین این انتخابات اظهار داشت: حکومت فاشیستی و قاتل حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی درصدد پیروزی در انتخابات محلی برآمده و از همین‌رو درتلاش است تداوم این حکومت فاشیستی را تثبیت کرده و آن را به نواحی محلی نیز گسترش دهند. تلاش دارد تا تمامی سطوح مقاومت جامعه را در هم شکسته، پویایی‌های داخلی مقاومت را درهم شکسته و جامعه را به سوی تسلیم‌شدگی سوق دهد.در کردستان نیز درصدد اشت تا سیاست مبتنی بر کشتار را همچنان بسط و توسعه دهد. از همین‌رو انتخابات محلی بسیار حایز اهمیت است.

 

خوزات در ادامه اعلام داشت که: فاشیسم با مقاومت، با مبارزه می‌تواند تضعیف شده و از میان برداشته شود. مهم است که انتخابات محلی در راستای تضعیف و از میان برداشتن باشیسم به ابزاری برای مبارزه‌ای بزگ منتهی گردد. فرصت‌های بزرگی دارد. بیش از نیمی از جامعه‌ی ترکیه از حکومت فاشیستی حزب عدالت و توسعه و حرکت ملی ناراضی می‌باشد. کردها نیز از این سیاست‌ها بسیار ناراضی و خشمگین هستند. لازم است که این ناراحتی و خشم در انتخابات محلی به نیروی عظیم دمکراسی بدل شد.

 

باید خلق ما با روحیه‌ی بسیج عمومی در انتخابات محلی فعالیت نماید

خوزات به تصرف شهرداری‌های کردستان از سوی منصولان حکومت (قیم‌های شهرداریها) اشاره کرده و در این رابطه اظهار داشت انتصاب شهرداری‌ها به معنای سیاست کشتار و قتل‌عام، اشغالگری و تاراج است. قبل از هر چیز موضع " ما اراده‌ی شما ره به رسمیت نمی‌شناسیم موضعی است که مبتنی بر ضدیت با خلق کرد است. اعلام چنین موضعی به رسمیت نشناختن خلق کرد است. حکومتحزب عدالت و توسعه با نصب شهرداران انتصابی در شهرداری‌های انتخابی د.ب.پ نشان داد که در سیاست قتل‌عام اراده‌ی خلق کرد و خلق‌های کردستان مصر هستند. کشتار سیاسی قتل‌عام ملی و فرهنگی است تا زمانی‌که از کشتار سیاسی ممانعت نگردد، ممانعت از قتل‌عام ملی و فرهنگی امان‌پذیر نیست. انتصاب قیوم‌های شهرداری مانند کاندیداها، نشان می‌دهد که چگونه حکومت حزب فاشیست عدالت و توسعه بر تداوم سیاست‌های کشتار سیاسی اصرار می‌ورزد. سیاست انتصاب شهرداران کردستان از سوی جکومت حزب عدالت و توسعه حمله‌ای بزرگ علیه موجودیت و آزادی خلق است. علیه این ذهنیت قاتل و فاشیست، مبارزه‌ی هوشمندانه برای بقا، لازم است خلق کرد در انتخابات محلی اراده‌ی خود را در مستجکم‌ترین وجه ان به نمایش بگذارد. لازم است خلق ما با روحیه‌ای فداکارانه در انتخابات محلی مشارکت و شهرداری‌هایی را که حزب عدالت و توسعه به تصرف درآورده است، دوباره بازپس گیرد.