دادگاه انقلاب دو فعال مدنی و روزنامه‌نگار کُرد را احضار کرد

​​​​​​​در پی اعتصاب عمومی شهروندان روژهلات کردستان گزارش‌ها از تشدید جو امنیتی حکایت دارد. روزانه اخبار تازه‌ای از احضار، بازداشت و حبس فعالان مدنی، محیطزیستی و فرهنگی توسط سازمانهای دولتی منتشر می‌شود

در پی اعتصاب عمومی شهروندان روژهلات کردستان گزارش‌ها از تشدید جو امنیتی حکایت دارد. روزانه اخبار تازه‌ای از احضار، بازداشت و حبس فعالان مدنی، محیطزیستی و فرهنگی توسط سازمانهای دولتی منتشر می‌شود

 

بنابر گزارش خبرگزاری فرات شعبه ١ دادگاه انقلاب شهر سنه در احضاریه‌ای "صدیق رستمی" فعال مدنی را به اتهام "توهین به رهبر جمهوری اسلامی" به این شعبه فراخوانده است. از نامبرده خواسته شد تا در ١۵ مهر ماه در شعبه ١ دادگاه انقلاب سنه حضور یابد.

 

از سوی دیگر به گفته شبکه حقوق بشر کردستان دادگاه انقلاب شهر اورمیه و بازپرسی دادسرای عمومی این شهر "رسول رحیمی" مدیر مسئول پایگاه خبری هوال را به دلیل شکایت نماینده مهاباد در مجلس ایران احضار کرد‌ه‌اند. اتهام نامبرده "نشر اکاذیب" عنوان شده است.

 

احضار و بازداشت‌های خودسرانه سازمان‌های دولتی در حالی است که هنوز چهار فعال محیطزیستی کاوه بابامرادی، سحر کاظمی، مسلم صبحانی و آرمان غفوری خبری در دست نیست.