درسیم داغ: تداوم حصر اوجالان با هدف منزوی نمودن کردها صورت می‌گیرد

تداوم انزوا بر عبدالله اوجالان رهبر خلق کُرد از سوی رژیم ترکیه نگرانی آحاد جامعه کردستان را در بر داشته است. درسیم داغ نماینده شهر آمَد حزب دمکراتیک خلق‌ها در مجلس ترکیه می‌گوید:"تداوم انزوا علیه اوجالان منزوی کردن خلق کُرد است"

تداوم انزوا بر عبدالله اوجالان رهبر خلق کُرد از سوی رژیم ترکیه نگرانی آحاد جامعه کردستان را در بر داشته است. درسیم داغ نماینده شهر آمَد حزب دمکراتیک خلق‌ها در مجلس ترکیه می‌گوید:"تداوم انزوا علیه اوجالان منزوی کردن خلق کُرد است"

 

رژیم ترکیه با وجود اعلام انزجار عمومی به سیاست‌های فاشیستی خود علیه کردها ادامه می‌دهد. دیکتاتور ترکیه انزوا، شکنجه و عدم خبررسانی در مورد اوجالان را تشدید کرده است. از ۵ آوریل ٢٠١۵ هیچگونه خبری از وضعیت سلامتی جسمی اوجالان در دست نیست. تنها در ١١ سپتامبر ٢٠١۶ یکی از اعضای خانواده وی موفق به دیدار بسیار کوتاهی با وی شده بودند.

 

تداوم شکنجه علیه رهبر خلق کُرد در جزیره امرالی از سوی رژیم استعمارگر ترکیه نارضایتی عمومی را در پی داشته و سیاستمداران کرد خوهان دیدار هیئتی از نمایندگان کردها و ملاقات با اوجالان هستند. در این راستا هیئتی از نمایندگان حزب دمکراتیک خلق‌‌ها- ه.د.پ ضمن دیدار از وزارت دادگستری ترکیه خواهان ملاقات با اوجالان شده بودند. وزارت دادگستری رژیم ترکیه هنوز به درخواست نمایندگان کُرد پاسخ نداده است.

 

درسیم داغ نماینده شهر آمَد حزب دمکراتیک خلق‌ها در رابطه با تشدید انزوا علیه رهبر خلق کُرد می‌گوید:"انزوا بر اوجالان در واقع انزوا بر ملت کُرد است. زیرا کردها اوجالان را رهبر خود می‌دانند. اسارت اوجالان به معنی اسارت کردهاست. آنچه که رژیم ترکیه علیه اوجالان انجام می‌دهد موضع آن در قبال جوانان کردستانی است. جوانان کردستانی اجازه تداوم این وضعیت را نمی‌دهند و حصر را خواهند شکست. آحاد جامعه می‌باید برای پایان دادن به حصر وارد عرصه مبارزه شوند زیرا حصر تحمیل فاشیسم بر جامعه است."

 

نماینده آمد در مجلس ترکیه در ادامه تأکید کرد که کردها با آرای خود به حزب دمکراتیک خلق نشان دادند که به خطمشی اوجالان ایمان دارند و وی را رهبر خود می‌دانند. ما نماینده‌های این خلق خواهان پایان دادن به وضعیت امرالی هستیم. وزارت دادگستری ترکیه هنوز به درخواست ما مبنی بر دیدار هیئت از امرالی پاسخ نداده اما تلاش‌های خود را برای توقف شکنجه‌ علیه کردها و رهبر آن ادامه می‌دهیم."

 

درسیم داغ نماینده ه.د.پ در پایان افزود:"فاشیسم در ترکیه و کردستان بیداد می‌کند. به همین دلیل لازم است جامعه ایستاری متحد و منسجم علیه آن در پی گیرند. حزب ه.د.پ در چهارچوب اندیشه‌های اوجالان علیه فاشیسم ایستادگی می‌کند و به فعالیت‌ها برای رهایی از نژادپرستی در ترکیه سرعت می‌بخشیم."