دو فعال دیگر محیط زیست در سنه بازداشت شدند

​​​​​​​روز گذشته، ۲۸ بهمن ماه، آرمان وفایی و شاهو فرجی دو فعال محیط زیست و از اعضای شاخه کردستان حزب وحدت ملی در شهر سنه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند

بنابر گزارش شبکه حقوق بشر کردستان در ادامه احضار و بازداشت اعضای شاخه کردستان حزب وحدت ملی، روز یکشنبه شاهو فرجی در یکی از خیابان‌های مرکزی شهر سنه و آرمان وفایی در منزل شخصی خود بازداشت‌ شده‌اند.

ماموران امنیتی همزمان اقدام به تفتیش منازل بازداشت‌شدگان کرده‌اند و تعدادی از وسایل شخصی و حتی گوشی تلفن همراه اعضای خانواده را نیز ضبط نموده‌اند.

 

گفتنی است رضا اسدی و فاضل قیطاسی دو نفر دیگر از فعالان کُرد بازداشت شده در جریان بازداشت‌های گروهی کامیاران و سنه، روز شنبه ۲۷ بهمن ماه، با قرار وثیقه تا زمان تشکیل دادگاه و صدور حکم آزاد شدند. بدین ترتیب در حال حاضر علاوه بر دو مورد بازداشت اخیر، هنوز فرهاد محمدی، هادی کمانگر، حسین کمانگر، بختیار کمانگر، آمانج قربانی، زانیار ضمیران، راشد منتظری و سیروان قربانی در بازداشت به سر می‌برد.

 

این مرکز پیش‌تر نسبت به موج گسترده بازداشت‌ها، نگهداری بازداشت‌شدگان در سلول انفرادی و شکنجه آنها به قصد اعتراف و مصاحبه ویدیویی ابراز نگرانی کرده بود.