زبیر آیدار: خط فکری کلاسیک احزاب جنوب کردستان پس از رفراندوم با شکست مواجه گشت

زبیر آیدار، عضو شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان‌ـ ک.ج.ک، رویدادهای اخیر اقلیم کردستان را که پس از برگزاری همه‌پرسی (در ۲۵ سپتامبر) بوقوع پیوسته‌اند، مورد ارزیابی قرار داد.

زبیر آیدار، عضو شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان‌ـ ک.ج.ک، حین اجرای سمیناری در فعالیت اعتراضی‌ای که به صورت اعتصاب غذا و به مدت ۱۷ روز است برای آگاهی از وضعیت سلامتی و امنیت "عبدالله ‌اوجلان" در مقابل پارلمان اروپا واقع در شهر استراتسبورگ فرانسه در جریان است، رویدادهای اخیر اقلیم کردستان را که پس از برگزاری همه‌پرسی (در ۲۵ سپتامبر) بوقوع پیوسته‌اند، مورد ارزیابی قرار داد.

 

زبیر آیدار در این سمینار اعلام کرد:"رفراندومی که در اقلیم کردستان به اجرا درآمد نه با اراده و خواست جامعه بلکه بر اساس سیاست‌ دولت‌های منطقه و فرا منطقه‌ای انجام گرفت. همچنین پس از رفراندوم خط فکری ناسیونالیسم کلاسیک و معکوس که حزب دموکرات کردستان عراق ـ پ.د.ک و حزب اتحادیه‌ی میهنی ـ ی.ن.ک، در اقلیم کردستان پیشاهنگی آن را برعهده ‌داشتند، با شکست مواجە گشت."

 

زبیر آیدار در بخشی دیگر از سخنانش تصریح کرد:"پس از برگزاری رفراندوم، تمامی قدرت‌های موقعیت طلب با هم به توافق رسیدند که خط فکری مقاومت در پ.ک.ک را که مایه‌ی امید خلق کُرد است، با شکست مواجه کنند. به‌همین دلیل نیز برای مقابله با این سیاست بایستی پیش از اقدامی تقویت خط مقاومت در جنوب و روژآوای کردستان در اولویت قرار گیرد."

 

نامبرده ضمن اشاره به اهمیت خط فکری مقاومت عنوان نمود: "تنها گزینه‌ی پیش‌رو برای خلق کُرد مقاومت است. هرگونه توطئه و حمله‌ای که در آینده برای نابودی خلق کُرد در پیش گرفته می‌شود تنها با مقاومت شکست خواهد خورد. مقاومت نیز تنها با فلسفه‌ی رهبر آپو قابل اجراست بنابراین پیروزی ما با حمایت از فلسفه‌ی رهبر آپو محقق خواهد شد."