سلیمانیه مبارزانش را نمی‌فروشد

​​​​​​​"ما مبارزان خود را نمی‌فروشیم"؛ این نوشته‌ی روی یک تابلو در رستوانی در یکی از شلوغترین خیابانهای سلیمانیه می‌باشد

"ما مبارزان خود را نمی‌فروشیم"؛ این نوشته‌ی روی یک تابلو در رستوانی در یکی از شلوغترین خیابانهای سلیمانیه می‌باشد

 

صاحب این رستوران می‌گوید: می‌خواهیم به جهان و آمریکا بگوییم که ما رهبران مبارز خود را نمی‌فروشیم.

رستوران خانه سندی در خیابان سالم شهر سلیمانیه که یکی از رستورانهای شناخته شده و شلوغ این شهر می‌باشد و همچنین محل گردآمدن افراد روشنفکر و سرشناس است. صاحب این رستوران در واکنش به تعیین جایزه از طرف آمریکا برای کسانی که محل سه رهبر ارشد کرد مراد کاراییلان، جمیل باییک و دوران کالکان را لو دهند، تصویری از این سه مبارز را بر سردر رستوران نمایش داده و با زبانهای کردی و انگلیسی نوشته است: "ما مبارزان خود را نمی‌فروشیم"

 

هاوکار رشید صاحب این رستوران در این مورد به خبرگزاری فرات گفت: بعد از آنکه وزارت امور خارجه آمریکا خبر تعیین جایزه برای کسانی که اطلاعاتی از محل سه رهبر مبارز کرد بدهند را منتشر کرد، در واکنش به این اقدام آمریکا این تابلو را در سردر رستوران خود قرار دادیم.

 

هاوکار از همه‌ی خلق کرد می‌خواهد که در مقابل این تصمیم واکنش مناسب نشان دهند و گفت: این سه رهبر کرد تنها برای یک بخش از کردستان مبارزه نمی‌کنند بلکه مبارز و قهرمان هر چهار بخش کردستان هستند.

 

نچیروان نوری یک شهروند اهل سلیمانیه است که هر روز به این رستوران می‌رود. او از قرار دادن این تابلو خوشنود است و می‌گوید: تصمیم وزارت خارجه آمریکا در قبال رهبران مبارز ما نشان دهنده آن است که کردها نیرومند هستند و در تمام دنیا کشورها بر روی آنها حساب می‌کنند. نچیروان همچنین گفت: امیدوارم نمونه‌ی این رستوران در کردستان زیاد باشد و همه یک صدا بگوییم که رهبرانمان را نمی‌فروشیم.

 

یک هم وطن دیگر با نام نزار فتاح نیز در این مورد می‌گوید: خلق کرد صاحب شرف و کرامت است، رهبران خود را با پول معامله نمی‌کند، ما این اقدام وزارت خارجه‌ی آمریکا را به شدت محکوم می‌کنیم.