سیاستمداران فرانسوی: حصر باید به تمامی برچیده شود

سیاستمداران و نمایندگان نهادهای مدنی فرانسه خواستار برچیده شدن کامل حصر و مجازات مسئولان ترور پاریس شدند

نمایندگان بسیاری از نهادهای فمینیست، ضد فاشیست، سوسیالیست و کمونیست و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی در میتینگ دیروز پاریس شرکت داشتند. سیاستمداران و نمایندگان این نهادها در ارتباط با ترورهای سه زن انقلابی کرد در پاریس ب خبرگزاری فرات نیوز به گفت‌وگو پرداختند.

 

نماینده‌ی ملی حزب کمونیست فرانسه پاسکال توره که از آشنایی نزدیکی با روژبین برخوردار بود اظهار داشت که به منظور اجرای عدالت ۶ سال است که در این راهپیمایی شرکت می‌نماید. این نماینده‌ی حزب کمونیست اعلام داشت که هیچگاه پاسخی به مطالبات کردها داده نشده است اما ما همواره با کردها مبارزه را تداوم خواهیم بخشید. ما خواستاراعلام آمران ترور سه زن کرد و آزادی نمایندگان حزب دمکراتیک حلق‌ها هستیم.

از انجمن حرکت زنان جهان Marche Mondîal Marîe ترزا مارتینلی نیز در گفتوگو با خبرگزاری فرات گفت که: وضعیت بسیار آشفته‌ای است که در طول ۶ سال زوایای این جنایت همچنان روشن نشده است. باید عدالت به تمامی اجرا گردد.

 

رنه لمیگنو رییس جنبش مبارزه علیه نژادپرستی MRAP نیز خاطرنشان ساخت که نزدیک به بیست سال است که اقدامات و وضعیت کردها را پی‌گیری و با آن‌ها به فعالیت می‌پردازد. لمیگنو در ادامه افزود: روژبین را به خوبی می‌شناختم. ۶ سال است که در این‌جا به تظاهرات پرداخته و خواستار اجرای عدالت هستیم. ما اطلاع داریم که سرویس مخفی امنیتی ترکیه در پشت این ترور قرار دارد. اما خواهان اعلام رسمی آن هستیم.

 

سناتور پاریسی از حزب کمونیست فرانسه پیر لورنت نیز اظهار داشت که لازم است پرونده‌ی ترور پاریس آشکار شود. در ادامه پیر لورنت اظهار داشت که آن‌ها مبارزه‌ی خود را ادامه داده تداوم قرار گرفتن حزب کارگران کردستان را در لیست ترور محکوم می‌کنیم. از سوی دیگر با ا اعتصاب غذا روبرو هستیم. لیلا گوون در آستانه‌ی مرگ قرار دارد. مبارزه‌ای بسیار شکوهمند در جریان است. از سوی دیگر با واقعیت روژآوا مواجه هستیم. در تمامی این موارد ما با کردها در یک صف قرار داریم.

 

ژان کریستوف عضو کمیته‌ی مرکزی و عضو انتخابی منطقه‌ی تولوز از حزب چپ PG نیز خاطر نشان ساخت که لیلا گوون و خلق کرد خواهان پایان حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان هستند. از همین‌رو ما نیز حمایت و پشتیبان خواسته‌های برحق آنان هستیم. براین نکته تاکید دارم که آزادی اوجالان را بسیار مهم ارزیابی کرده و باید سریعا انجام شود. لازم است که حزب کارگران کردستان از لیست سازمان‌های تروریستی خارج گردد.

 

دانیل سیمون هماهنگ‌کننده‌ی مشترک حزب چپ PG  نیز خاطرنشان ساخت که اعتصاب غذا در سطحی بحرانی قرار داشته و از سوی دیگر ماندن حزب کارگران کردستان در لیست سازمان‌های تروریستی، ترور زنان، اعتصاب غذای لیلای گوون، وضعیت کنونی کردها و مرحله‌ی جنگ ما را نگران می‌کند. در سطح بین‌المللی نیز ما حامی خلق کرد و خصوصا زنان کرد هستیم. از سوی دیگر در ۱۶ ژانویه با نام سخنگوی مشترک حزب چپ و بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای دیگر ما به ملاقات اعتصاب کنندگان استراسبورگ می‌پردازیم. در ۲۵ ژانویه نیز گروهی از نمایندگان ما در نشست دادگاهی لیلا گوون حضور خواهیم یافت.

 

رییس پیشین انجمن حقوق زنان و سناتور وال د مارن لورنس کوهن نیز در این رابطه اظهار داشت خلق کرد برای صلح و آزادی مبارزه می‌کند. خواست ما آزادی بلاواسطه‌ی کردها و عدم حمایت از اردوغان است. باید از اقدامات اردوغان ممانعت به عمل آید. با حمایت از کردها باید به راه حل دست یافت. من نیز امروز در این‌جا حضور یافته‌ام، با کردها راهپیمایی کرده و از همین رو باید سیاست‌های نژاد پرستانه و راست‌گرایانه علیه کردها و دیگر خلق‌های تحت ستم بیش از این مجال گسترش نیابند.