ضجه‌های خبرگزاری رسمی دولت ترکیه برای چیست؟! [یادداشت]

بخش فارسی این بنگاه خبری که بیشتر به مرکز دروغ‌پراکنی داعش می‌ماند پس از شکست ارتش مستأصل ترکها در اشغال عفرین در روزهای اخیر، ضجه‌کنان به هتاکی علیه ملت کُرد پرداخته است.

اعلام موضع دولت ایران در قبال تهاجم اشغالگرانه ترکیه به عفرین، یأس و سرخوردگی رسانه‌های رژیم ترکیه را دو چندان کرده است. دایره جنگ ویژه جمهوری ترکیه علیه خلق‌های این کشور، که از اولین روزهای تأسیس موضعی کینه‌توزانه و خصمانه در قبال هویت‌های غیرترکی اتخاذ کرده همیشه در سرشکستگی و ناکامی‌‌های رژیم حاکم شریک بوده است. اینکه این مرکز بنابر چه محاسباتی عملکرد مفتضحانه اردوغان را سرهم آورده است در خبرهای روزانه این بنگاه مضحکه خاص و عام است.

 

بخش فارسی این بنگاه خبری که بیشتر به مرکز دروغ‌پراکنی داعش می‌ماند پس از شکست ارتش مستأصل ترکها در اشغال عفرین در روزهای اخیر، ضجه‌کنان به هتاکی علیه ملت کُرد پرداخته است.

 

بنگاه خبری مذكور پس از اعلام مواضع رژیم ایران [در دو مورد سخنگوی وزارت خارجه و سخنان حسن روحانی در قبال حمله به شمال سوریه] با رفتاری کودکانه و شیون‌کنان از ملت کُرد به عنوان "دشمن ویرانگر" نام برده و رژیم ایران را به سرکوب هر چه بیشتر کردها و همدستی هرچه تمامتر با اردوغان تروریست فراخوانده است.

 

قبل از هر چیز لازم است به این نکته اشاره شود که رژیم ایران [و رقیب رژیم ترکیه طبق نظر تحلیلگر وابسته به اردوغان] در شش سال گذشته مداوما رژیم ترکیه را در سوریه و عراق به بازی گرفته و همیشه دستمایه سیاست‌های اردوغان برای چانکایا پوچ بوده است. مورد دیگر اینکه طبق گفته‌های مسئولان رژیم ایران، رژیم ترکیه عملکردی خلاف تصمیم‌های نشست سوچی اتخاد کرده است. فارغ از صحت و سقم ادعای مسئولان ایرانی باید گفت رژیم اردوغان طبق کدام پیمان مخفیانه به آرامترین منطقه سوریه در شش سال گذشته حمله کرده و علیه آن جنگنده اف-١۶، بمب خوشه‌ای و بمب‌های ناپالم را علیه غیرنظامیان بکار می‌گیرد. نویسنده مقاله "عبدالسلام سلیمی" که از اعضای فراری داعش ساکن در استانبول و تحلیلگر خبرگزارای رسمی دولت ترکیه است در ادامه هتاکی‌ها خواهان تدوام قتل‌عام کردها شده است.

 

تناقض‌گویی عضو فراری داعش دیروز و تحلیلگر خبرگزاری رسمی دولت جمهوری ترکیه امروز از سویی به شکست‌های سرکرده‌های خود در عراق/سوریه و آزادی پایتخت‌ خودخوانده گروهک تروریستی داعش مویه می‌كند و از سوی دیگر به سرخوردگی خود در جنگ با مبارزان آزادی‌خواه روژاوا اعتراف کرده است.

 

پ.ک.ک و اندیشه‌های عبدالله اوجالان فصل نوینی از حیات در کردستان، سوریه، ترکیه، ایران و عراق را رقم زده است. آنچه که خط‌مشی اوجالانی را شکوفا کرده و به ثمر رسانده، اتحاد خلق‌ها و زندگی مسالمت‌آمیز آنان در جغرافیاهای مشترک است. شکل نوین زندگی در خاورمیانه نقطه پایانی بر آن تفکر ارتجاعی است که رژیم حاکم ترکیه و پس‌مانده‌های داعش و تبهکاران فراری القاعده در سال‌های اخیر سعی در تحمیل آن بر مردمان خاورمیانه کردند و هیچ دستاوردی بجز لعن و نفرین درو نکرده‌اند.

 

پوزه داعش در کوبانی، منبج و رقا به خاک مالیده شد و پوزه اردوغان و تحلیلگران سیاسی‌اش در عفرین به خاک مالیده می‌شود. آخرین ضربه مرگبار بر جثه فرتوت نژادپرستان و جنایت‌کاران جنگی را زنان مبارز کُرد و عرب بر اشغالگران وارد می‌کنند.


عكس: اعلام آزادسازی کامل رقا