عراق هم ادعای همکاری با ترکیه در حمله به کردها را رد کرد

هراس از پ.ک.ک چنان دم و دستگاه‌های رژیم حاکم بر ترکیه را گرفته است که روزی نیست از زبان مسئولان این رژیم خبرهایی کذب در رابطه با جنگ علیه کردها و عملیات بر ضد گریلاها منتشر نشود.

هراس از پ.ک.ک چنان دم و دستگاه‌های رژیم حاکم بر ترکیه را گرفته است که روزی نیست از زبان مسئولان این رژیم خبرهایی کذب در رابطه با جنگ علیه کردها و عملیات بر ضد گریلاها منتشر نشود. اما تنها پس از گذشت چند ساعت، کذب بودن ادعاهای رژیم ترکیه و سردامداران آن محرز می‌شوند.

 

پس از آنکه سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران همکاری با ترکیه در حمله به قندیل را تکذیب کرد اینبار حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق اعلام کرده که هیچگونه همکاری و یا هماهنگی با ارتش ترکیه در حملات مرزی [به قندیل] وجود ندارد.

 

حیدر العبادی روز گذشته روز گذشته پس از نشست هئیت وزرا طی کنفرانسی مطبوعاتی به حملات رژیم غاصب ترکیه به جنوب کردستان پرداخته و گفت:"هیچگونه هماهنگی و یا همکاری در حمله ترکیه به مناطق مرزی نداریم."

 

عبادی به ترکیه خاطرنشان کرده است که حاکمیت ملی عراق را مد نظر قرار دهد و افزود:"ما طبق قانون اساسی عراق عمل می‌کنیم. در رابطه با پ.ک.ک هم اجازه نمیدهیم که از خاک عراق به عملیات نظامی دست زنند. زیرا پ.ک.ک نیرویی عراقی نیست. همزمان ترکیه هم مجبور است به حاکمیت ملی عراق احترام بگذارد."

 

اظهارات نخست وزیر عراق در حالی است که رژیم ترکیه با همکاری فراری‌های داعش و گروهکهای سلفی بنیادگرا در تلاش دامن زدن به فتنه و ایجاد آشوب میان خلق‌های ساکن در عراق است و روزانه مرزهای این کشور را در جنوب کردستان مورد تجاوز قرار می‌دهد.