علمایان آیینی جنوب کردستان علیه اشغالگری و خیانت بیانیه‌ای منتشر کردند

پس از موضع‌گیری روشنفکران، سیاستمداران و شهروندان جنوب کردستان، علمای آیینی از مناطق مختلف بیانیه‌ای را علیه اشغالگری و خیانتکاری منتشر کردند.

  ۲۰ تن از علمای آیینی از مناطق مختلف جنوب کردستان علیه اشغالگری و جاسوسی در جنوب کردستان، موضع گیری کرده و اعلام کردند، جاسوسی حرام است.

  ۲۰ تن از علمای آیینی جنوب کردستان با انتشار بیانیه‌ای علیه جاسوسی در جنوب کردستان با انتشار بیانیه‌ای از تمام آحاد جامعه درخواست کردند که جاسوسان را طرد کنند.

  علمای آیینی با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند، " در نتیجه‌ی افزایش اقدامات جاسوسی برای بیگانگان در منطقه و عدم محکومیت و حساب‌خواهی از این اقدام مخاطره آمیز، تعدادی از علمای آیینی در دفتر ستاندر درباره‌ی این مسئله گرد هم آمدیم که "با توجه به آیات قرآن این عمل حرام است." با توجه به نظر مشترک علمایان آیینی این عمل مایه‌ی فرومایگی برای دنیاست. لازم است که میهن خویش را دوست داشته باشید.

  همچنین از نهاد‌های مسئول درخواست می‌کنیم، با صدایی بلند و شفاف به آگاه سازی بپردازید. همچنین درخواست می‌کنیم، نباید هیچ کسی در این راه اشتباه قرار گیرد. هر شخصی باید اقوام، مادر، پدر و اطرافیان خویش را درباره‌ی این مسئله مطلع ساخته و این مسئولیت همگانی را به انجام برسانید. از تمامی روحانیون نیز درخواست داریم، در روز‌های جمعه درباره‌ی این مسئله موعظه‌هایی را خطاب کنند."

  اسامی علمای آیینی به شرح زیر است:

- ملا رشید سیگری - دهوک

- ملا شوان - دهوک

- ملا امین - دهوک

- ملا حسن علی – رانیه

- م.عمر خدر جیجه‌ای – هولیر

- ملا امین اوراماری

- م.علی دوکتورتکارنی- هولیر

- ملا شوکر منت – منتک

- ملا نبی – دوله رقه

- عبدالرحمن – دوله رقه

- عبدالله سویره‌له

- ابوبکر کانی‌تویی

- ابوبکر لوتری

- سعد پشت آشانی

- عمر شارستنی

- بختیار برزنجی

- شوان جلکی

- علی – گرمیان

- ملا محمد روخانه‌ای – کرکوک

- محمد شوانی - کرکوک