عمر اوجالان: نمی‌خواهند اوجالان با خلق کرد در ارتباط باشد

عمر اوجالان نماینده‌ی رحای ه.د.پ گفت: کُردها در مرحله‌ای سخت و بحران‌زا قرار دارند، به همین دلیل نمی‌خواهند اوجالان با خلق کُرد در ارتباط باشد اما این وضع باید پایان یابد

عمر اوجالان نماینده‌ی رحای ه.د.پ گفت: کُردها در مرحله‌ای سخت و بحران‌زا قرار دارند، به همین دلیل نمی‌خواهند اوجالان با خلق کُرد در ارتباط باشد اما این وضع باید پایان یابد

 

عمر اوجالان نماینده‌ی رحا و برادرزاده‌ی رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان گفت: پیروزی‌ها و دستاوردهای درخشان خلق کُرد در هر چهار بخش کردستان دلیل اعمال انزوا بر اوجالان می‌باشد، اما این اقدامات هم به ضرر خلق کُرد تمام می‌شود و هم به ضرر دولت ترکیه.

 

هفته‌ی گذشته درخواست ملاقات با عبدالله اوجالان توسط خانواده و وکلایش باز هم بنابر دلایل گذشته توسط دولت ترکیه رد شد.

از روز ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۱ وکلا و از روز ۵ آوریل ۲۰۱۵ هیئت امرالی و از روز ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۶ خانواده‌ی رهبر خلق کُرد موفق به دیدار وی نشده‌اند، هیچ خبری نیز در مورد سلامتی و وضعیت وی در دست نیست و به همین دلیل هر روز بر نگرانیها افزوده می‌شود.

 

عمر اوجالان نماینده‌ی رحای ه.د.پ اعلام کرد: در مورد وضعیت زندگی، سلامتی، آسایش و انزوای سنگین تحمیل شده بر رهبر آپو نگران هستیم، هر هفته وکلا درخواست دیدار وی را مطرح می‌کنند اما هر بار این درخواست رد می‌شود.

 

عمر اوجالان خاطرنشان کرد که هر بار درخواست دیدار با رهبر آپو بر اساس دلایل بی اساس رد می‌شود. تا بحال می‌گفتند شرایط مناسب نیست و وضعیت فوق العاده برقرار است. الان هم که وضعیت فوق العاده به پایان رسیده باز هم با بهانه تراشیهای واهی مانع از دیدار ما با وی می‌شوند. علی‌رغم دلایل بی اساس این انزوای تحمیل شده یک تصمیم سیاسی است. هم اکنون خلق کُرد در دوران سخت و بحران‌زا قرار دارد، در چنین شرایطی نمی‌خواهند رهبر خلق کُرد هیچ ارتباطی با خلق خویش داشته باشد.

 

دشمنان برای نابودی دستاوردهای خلق کُرد به هر راهی متوصل می‌شوند

اوجالان گفت:"باید با این دید به انزوای اوجالان بنگریم. دستاوردها و پیروزی‌های خلق کُرد در هر چهار بخش کردستان دلیل اصلی تحمیل انزوا بر رهبر آپو توسط دولت ترکیه می‌باشد، اما این شرایط هم به ضرر خلق کُرد تمام می‌شود و هم دولت ترکیه."

 

عمر اوجالان در پایان سخنانش گفت: اتفاقاتی که رخ می‌دهند حل مشکلات مابین را سختتر می‌کنند. باید انزوا شکسته شود. برنامه‌ریز و مهندس سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ عبدالله اوجالان بود. جامعه این را به خوبی می‌داند. زمانی که گفتگو با اوجالان متوقف شد وضعیت نیز تغییر کرد، او شرایط را به درستی برای خلقمان شرح داده بود.