فراخوان جوانان مبارز و میهن‌دوست مهاباد و پیرانشار برای همبستگی ملی علیه اشغالگران

​​​​​​​در پی اعتصاب غذای زندانیان سیاسی شمال کردستان، ترکیه و گسترش آن در میان فعالین سیاسی در اروپا سلسله فعالیت‌های همبستگی با این اعتصاب‌ها در روژهلات کردستان هم افزایش یافته است

پس از دو دوره اعتصاب غذای محدود در سنه و فراخوان جوانان میهن‌دوست بوکان طی روزهای گذشته، اکنون جوانان میهن‌دوست شهرهای مهاباد و پیرانشار هم در بیانیه‌هایی جداگانه خواهان همبستگی ملی کردستانی‌ها علیه حملات فراگیر اشغالگران شدند.

 

جوانان میهن‌دوست مهاباد و پیرانشار با اشاره به حصر ٢٠ ساله رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان در زندان امرالی اعلام کردند که برای پایان دادن به حصر، آنان هم در کارزار "بپاخیز" که با پیشاهنگی زندانیان سیاسی کردستان در داخل و خارج از میهن آغاز شده می‌پیوندند.

جوانان نسبت به توطئه نیروهای بین‌المللی و منطقه‌ای هشدار داده‌ و هرگونه تلاش برای تحمیل بردگی بر کردها را محکوم به شکست می‌دانند. "زیرا مبارزه چهل ساله پ.ک.ک علیه رژیم‌های اشغالگر و مزدورانشان اثبات نمود که این خلق‌ها هستند که آینده خود را تعیین می‌کنند و هیچ نیرویی توان مقابله با مبارزه سازماندهی شده خلق را ندارد."

 

بیانیه سپس با انتقاد از مواضع جریان اقتدارطلب و فئودال منفعت‌پرست کردستان، آنها را گروه منحرف از جامعه و روند زندگی اجتماعی عنوان می‌کند که دیگر اعتباری در میان خلق کرد ندارند و ماهیت آنان برملا شده است.

 

جوانان میهن‌دوست در بخشی دیگر از بیانیه خود به سیاست‌های رژیم‌‌های اشغالگر ترکیه و ایران در دشمنی با کردها پرداخته و تصریح نمود که هرگونه طمع به دستاورهای جنبش آپویی و خلق کردستان با پاسخ دندان‌شکن جوانان همراه خواهد بود. "دشمنان نیک بدانند در برابر هر اقدامی علیه دستاردهای خلقمان با پاسخی دهها بار سنگینتر از سوی ما روبرو خواهند شد."

 

جوانان میهن‌دوست مهاباد و پیرانشار بر لزوم اتحاد خلق کردستان در مصاف با دشمنان تأکید کرده و از زنان، جوانان و آحاد مردم شرق کردستان و ایران برای مشارکت فعالانه در مبارزه علیه غاصبگران دعوت به عمل آورده‌اند.

 

در خاتمه بیانیه‌‌ها از جوانان کرد خواسته شد تا برای صیانت از دستاوردها و گسترش هر چه بیشتر مبارزه به صفوف مبارزه آزادیخواهی کردستان ملحق شوند.