فراخوان عمومی روژهلات کردستان؛ "در همبستگی با عفرین به میدان می‌آییم"

" ابتکار عمل خلق روژهلات کردستان در همبستگی با مقاومت تاریخی عفرین" با صدور فراخوانی آحاد خلق روژهلات را به همبستگی با مقاومت عفرین فراخواند

" ابتکار عمل خلق روژهلات کردستان در همبستگی با مقاومت تاریخی عفرین" با صدور فراخوانی آحاد خلق روژهلات را به همبستگی با مقاومت عفرین فراخواند

نسخه‌ای از فراخوان به خبرگزاری فرات رسیده است. متن کامل فراخوان به این شرح است:

"در همبستگی با عفرین به میدان می‌آییم"

شکست مفتضحانه داعش در کوبانی، منبج و رقا از سوی مبارزان کُرد و عرب، شکست توهم نوعثمانی‌گری اردوغان و دارو دسته‌اش بود. تأثیر این ناکامی بحدی است که اردوغان علیه ارتش خود مجبور به کودتا و استفاده از نیروی هوایی در حمله به مجلس ترکیه شد. بدینسان تمام اندوخته رژیم ترکیه برای نابودی و امحای خلق کُرد با هزیمت روبرو گردیده و می‌رود تا پایه‌های جمهوری ترکیه را برباد دهد.

 

رژیم طاغوتی ترکیه قریب یکصد سال است کردستان را به ویرانی می‌كشد و ساکنان کردستان را قتل‌عام می‌کند. توحشی که از سوی رژیم ترکیه علیه کردها صورت گرفته است در حق هیچ هویت خلقی دیگری اعمال نشده است. بدون شک این خودویژگی تاریخی هزاران ساله کردستانی‌هاست که دربرابر اسلاف مغول‌ها سر تسلیمیت فرود نیاورده‌اند.

 

روژهلات کردستان با توحش حمله مغول بیگانه نیست و درس‌های تاریخی به مغول‌ها داده‌اند. اکنون روژاوای کردستان و "عفرین"، سمبل زندگی مسالمت‌آمیز آیین‌ها و فرهنگ‌های کردستان آماج تاخت و تاز حمله مغولان عصر و خطر کشتار‌جمعی قرار دارد. اردوغان سرکرده ترویست‌های داعش و القاعده در سمت رییس جمهوری رژیم غاصب ترکیه درصدد انتقام رسوایی‌های داعش برآمده است.

 

همچون "ابتکار عمل خلق روژهلات کردستان در همبستگی با مقاومت تاریخی عفرین" آحاد خلق میهن‌دوست را فرامی‌خوانیم تا برای پاسداری از دستاورهایی که شیرزنان و شیرمردان هر چهار بخش کردستان با خون خود در روژاوا و شمال سوریه محقق ساخته‌اند، به میدان‌ها آمده و فریاد صاحبمندی از جانفشانی شهیدان گُلگون‌کفن‌ روژهلات در روژاوا را سردهیم.

 

راهپیمایی‌ها در سرتاسر شهرهای روژهلات کردستان بصورت مسالمت‌آمیز و دمکراتیک برگزار می‌شود. روز روزِ گام عملی و جمعی خلقی است. فردا شاید دیر باشد.

 

زنده‌باد همبستگی خلق کُرد

زنده باد مقاومت عفرین

 مقاومت زندگیست

پیروزی از آنِ ماست

 

مکان راهپیمایی‌ها: میادین اصلی شهرهای روژهلات کردستان

زمان: ساعت ١٧

 

ابتکار عمل خلق روژهلات کردستان در همبستگی با مقاومت تاریخی عفرین

١۵ بهمن ١٣٩۶ برابر با ۴ فوریه ٢٠١٨