فراخوان ک.ج.ک برای کردهای چهار بخش کردستان: اجناس و کالاهای تُرکی نخرید

کمیته روابط خارجی کنفدرالیسم جوامع کردستان با صدور بیانیه‌ای کتبی از کردهای هر چهار بخش کردستان و خارج از میهن خواست تا صنعت جهانگردی و لوازم ساخت ترکیه را تحریم کنند

کمیته روابط خارجی کنفدرالیسم جوامع کردستان با صدور بیانیه‌ای کتبی از کردهای هر چهار بخش کردستان و خارج از میهن خواست تا صنعت جهانگردی و لوازم ساخت ترکیه را تحریم کنند

 

کمیته روابط خارجی ک.ج.ک در ادامه بیانیه خود می‌نویسد که از سرمایه‌های خود کردها برای قتل‌عام آنان استفاده می‌شود. ک.ج.ک می‌افزاید که رژیم فاشیست ترکیه در کردستان جنگ پلیدی را برای نابودی کردها اعمال می‌کند و برای کسب نتیجه، منابع اقتصادی فراوانی را اختصاص داده است.

 

کمیته در ادامه افزوده است: منابع اقتصادی جنگ تحمیلی در کردستان از دو طریق تهیه می‌شود: اول صنایع تولیدی که از سوی فاشیسم ترکیه مورد استفاده قرار می‌گیرند و دوم هم سرمایه‌های ترکیه در سطح بین‌المللی. بخش عمد‌ه‌ای از تولیدات ترکیه در بخش‌‌های مختلف کردستان به فروش می‌رسد. دولت ترکیه از عواید صدور  کالاهایی که در کردستان و با پول کردستانی‌ها به چنگ می‌آورد و با این درآمدها اقدام به خرید مهمات و اسلحه و ابزارالات جنگی می‌کند و اینگونه کودکان، زنان و جوانان کردستان را می‌کُشد. منابع نفت و گاز جنوب کردستان و منابع طبیعی شمال کردستان را به غارت می‌برد و نیاز به منابع اقتصادی جنگ علیه کردها را از این راه تأمین می‌نماید. خلاصه اینکه بخش اعظم مهماتی که در سور (آمد)، جزیر، نصیبین، شرنخ، شنگال، کرکوک و کوبانی و امروز هم در جنگ عفرین از سوی رژیم ترکیه مورد استفاده قرار گرفته است را با منابع و دارایی‌های کردها تأمین می‌کند.

 

ک.ج.ک تصریح کرده است که  تحریم‌های گسترده کردستانی‌ها علیه اقتصاد ترکیه، نتایج استراتژیکی را با خود بهمراه خواهد داشت.

 

ک.ج.ک خاطرنشان کرده است که میلیون‌ها کُرد از اجناس ساخت ترکیه استفاده می‌کنند و درصورت توقف خرید محصولات ترکی اقتصاد این رژیم تحت فشار شدید قرار می‌گیرد و وادار به شکست خواهد شد.

 

ک.ج.ک از آحاد ملت کُرد خواست تا به شیوه‌های گوناگون و انسجام ملی کالاهای ساخت ترکیه را مورد تحریم قرار داده و خلق‌های دوست را هم به اتخاذ این موضع تشویق کنند.