فراخوان کمیته روابط خارجه ک.ج.ک در اعتراض به حملات رژیم ترکیه علیه اقلیم کردستان

کمیته روابط خارجه کنفدرالیسم جوامع کردستان ضمن تبریک فرا رسیدن نوروز باستانی در رابطه با حملات هوایی رژیم ترکیه علیه روستای بالیه واقع در منطقه قصره هولیر بیانیه‌ای منتشر کرد

کمیته روابط خارجه کنفدرالیسم جوامع کردستان ضمن تبریک فرا رسیدن نوروز باستانی در رابطه با حملات هوایی رژیم ترکیه علیه روستای بالیه واقع در منطقه قصره هولیر بیانیه‌ای منتشر کرد. در بیانیه ک.ج.ک آمده است، احزاب عدالت و توسعه و حرکت ملی روز ٢١ مارس حملات هوایی گستردهای علیه روستای بالیه انجام دادند که به کشته شدن ۴ شهروند غیرنظامی این روستا انجامید.

 

کمیته روابط خارجه کنفدرالیسم جوامع کردستان در بیانیه خود آورده است، رژیم اشغالگر ترکیه با پیروی از سیاستهای خود قتل عام و نابودی خلق کرد در اقلیم کردستان را ادامه می دهد. قتل عامی که در روستای بالیه واقع در منطقه قصره استان هولیر اتفاق افتاد اولین کشتار جمعی نیست و به اشتباه انجام نشده است. به عنوان مثال کشتار مردم در کندکول، کورتک، زرگله و مناطق زیادی از بهدینان و خاکورک نیز آگاهانه انجام شد. کردهای اقلیم کردستان با هدف حمایت از مبارزات برحق گریلاها به بخشی از مبارزات تبدیل شدند به همین خاطر رژیم ترکیه اتحاد کردها را تاب نیاورده و به خلق کرد در اقلیم کردستان حمله کرد. حمایت گسترده کردهای ساکن اقلیم از مقاومت کوبانی، عفرین و سور ضربه بزرگی به توطئه‌های رژیم اشغالگر ترکیه وارد کرد.

 

کمیته روابط خارجه ک.ج.ک در ادامه می افزاید، کشتار جمعی رژیم ترکیه در بخشهای مختلف کردستان، با سکوت مجامع بین المللی همراه بوده است. سازمانهای بین لمللی حقوق بشر، ارزش انسانها همانند دمکراسی و آزادی را به شیوهای غیراخلاقی پایمال کرده‌اند و در رابطه با کشتار کردها توسط رژیم ترکیه در حال معاملاتی کثیف هستند. کشتار کردها در جای جای کردستان توسط هواپیماهای جنگ و پهبادهای جاسوسی کشورهای بین‌المللی انجام می شود.

 

کمیته روابط خارجه ک.ج.ک در خصوص سکوت حکومت اقلیم کردستان در رابطه با اقدامات نظامی رژیم ترکیه گفت: متاسفانه حکومت اقلیم کردستان به جای آنکه به نقض قوانین و تجاوزات آشکار رژیم ترکیه در خاک اقلیم کردستان واکنش نشان دهد، وجود گریلاها را بهانه کرده است که این امر باعث افزایش حملات رژیم اشغالگر ترکیه علیه مناطق اقلیم خواهد بود. سیاست رژیم ترکیه دشمنی با خلق کرد و تلاش برای نابودی این ملت است. قتل عام شنگال، کوبانی، عفرین و بالیه نیز سندی معتبر از واقعیت است."

 

کمیته روابط خارجه کنفدرالیسم جوامع کردستان می افزاید؛" واقعیت این است که قتل عام کردها توسط رژیم اشغالگر ترکیه در راستای دشمنی با ملت کرد و دیگر خلقهای عراق است و هرچند حکومت مرکزی عراق در اینباره واکنش نشان داده اما این واکنش کافی نیست و باید اقدامات جدیتری در جهت توقف سیاستهای رژیم ترکیه در خاک اقلیم اجرا شود. ایستادگی در مقابل این حملات وظیفه خلق کرد، نیروهای سیاسی و اجتماعی اقلیم کردستان و سایر بخشهای دیگر کردستان و عراق است."

 

این بیانیه در پایان ضمن تسلیت به خانواده ۴ نفری که در جریان حملات رژیم ترکیه در روستای بالیه جان خود را از دست دادهاند، از همه احزاب اجتماعی اقلیم کردستان اعم از نویسندگان، روشنفکران، هنرمندان و همه کردهای آزادیخواه اقلیم خواست علیه اقدامات اشغالگرانه رژیم ترکیه در خاک اقلیم به پا خیزند و اعتراضات خود گسترش دهند.