ك.ج.ك: به آ.ک.پ قاتل پایان داده می‌شود

ک.ج.ک اعلام کرد، جنبش آزادیخواهانه‌ی کرد در هفتمین سالگرد شهادت سارا[ها] مبارزاتش را قدرتمندتر کرده وبه قدرت آ.ک.پ که قتل عام ۹ ژانویه /۲۰ دی در پاریس را انجام داد، پایان می‌دهد

ریاست مشترک شورای رهبری ک.ج.ک به مناسبت ششمین سالگرد قتل‌عام پاریس بیانیه‌ای منتشر کرد، در این بیانیه آمده است؛ "اکنون در زندانها، در خارج آنها و در تمامی جاهایی که کردها زندگی می‌کنند، با پیشگامی مبارزات زنان، با هدف پایان حصر رهبر آپو بر ضد فاشیسم فعالیتهایی در حال انجام است. این مبارزات که زن پیشاهنگی آن را به عهده دارد، مژده بخش آن است که سال ۲۰۱۹ سال بزرگی برای مبارزات خواهد بود".

 

همچنین آمده است؛ "۶ سال پیش با فرمان قدرت آ.ک.پ، کادر موسس پ.ک.ک ساکینه جانسز، فیدان دوغان مسئول دیپلماسی کرد در اروپا و لیلا شایلمز کادر جنبش جوانان در مرکز شهر پاریس ترور شدند. این قتل‌عام بخشی از حملات پاکسازی بر ضد جنبش آزادیبخش کردستان بود. خواست و آرزوی رفقایمان که کشته شدند بدون شک محقق خواهد شد و همه‌ی دشمنان کرد در هم خواهند شکست.

 

"حکومت آ.ک.پ چون در معرض فروپاشی بود، پروژه‌ی چاره‌یابی را آغاز کرد"

حملات نابودگرانه‌ی دولت ترکیه‌ی اشغالگر بر ضد مبارزات آزادیخواهانه و دمکراتیک خلق کرد با حصر رهبر آپو در تابستان ۲۰۱۱ آغاز شد. برای آنکه حملاتشان پیروز شود، رهبران پ.ک.ک را هدف قرار داده بودند. چون می‌دانستند نمی‌توانند در کوهستانهای کردستان این کار را انجام دهند، به رفیق ساکینه جانسز مسئول کارهای مربوط به اروپا حمله کردند. با دستور اردوغان نخست وزیر وقت نقشه‌ی این قتل عام توسط هاکان فیدان مشاور آن زمان میت و قتل‌عام هم توسط عمر گونی از اعضای میت انجام شد. در سیاستهای پاکسازی در سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ تصمیم گرفته بودند که از همه‌ی شیوه‌های کثیف و جنایتکارانه استفاده کنند و در همین راستا قتل‌عام پاریس را انجام دادند. آ.ک.پ که قصد داشت با مدل سریلانکا جنبش آزادی کردستان را پاکسازی کند، چون در لبه‌ی سقوط و فروپاشی قرار گرفت دست از جنگ کشید. رهبر آپو نیز به احترام شهدا برای محقق شدن آرزو و خواستشان پروسه‌ی چاره یابی دمکراتیک را آغاز کرد. اما چون در وجود اردوغان و آ.ک.پ ذهنیت دمکراتیک وجود ندارد، به مانند سال ۲۰۱۱ با تحمیل حصر در ۵ آوریل سال ۲۰۱۵/۱۶ فروردین حمله برای پاکسازی جنبش آزادی کرد را آغاز کرد.

 

در آن سه سال شهرها ویران شدند و صدها شهروند غیرنظامی کشته شدند، با هر شیوه‌ای به جنبش آزادیخواهانه‌ی خلق کرد حمله کردند و مانند ساکینه جانسز سایر رهبران سازمان را هدف قرار دادند. آمریکا با تصمیم خود بر ضد کادر پیشاهنگ پ.ک.ک، دولت ترکیه را برای انجام حملات آزاد گذاشت. دولت ترکیه مدت ۳ سال و نیم است علی رغم آنکه با تمام توان خود حمله می‌کند، اما با مقاومتی روبه رو شده است که به قدرت آ.ک.پ-م.ه.پ پایان می‌دهد. روح مقاومتی که ساکینه جانسز در زنان آمد نشان داد، اکنون در همه جا متجلی شده است. با الهام از مقاومت زندان و با روحیه "شما نمیتوانید روزمان را تاریک کنید" مقاومت خودمدیریتی و روح فدایی مقاومت عفرین یکی شدند و اکنون بر ضد فاشیسم آ.ک.پ-م.ه.پ مقاومتی تاریخی در جریان است. بدون شک این مقاومت پیروز خواهد شد.

 

جنبش آزادی زنان با پیشگامی و رنج عظیم ساکینه جانسز گسترش یافت. جنبش آزادی کرد که با روح جنبش آزادی زنان قدرتمند شده است، در هفتمین سالگرد شهادت سارا[ها] مبارزات خود را قدرتمندتر خواهد کرد و به قدرت آ.ک.پ پایان خواهد داد. کردستان آزاد و ترکیهغی دمکراتیک که رفیق ساکینه جانسز در تمام لحظات مبارزاتش به آن باور داشت، بدون شک محقق خواهد شد.

 

مبارزاتی که با روحیه آزادی زنان مزین گردیده، هر چقدر دشواری و مشکلات وجود داشته باشد باز هم پیروز خواهد شد. در منطقه‌ای که روحیه آزادی زنان مبارزه را پیش می‌برد، قدرت ظالم نمیتواند مقاومت کند. جنبش آزادی کرد با روح آزادی زن خود را به سطحی رسانده است که از بین نخواهد رفت. در مقابل تمام حملات به مبارزات خود ادامه خواهد داد.

 

اکنون در زندانها ، در خارج از آنها و در هر جایی که کردها ساکن هستند، با پیشاهنگی مبارزات زنان، برای شکست حصر رهبر آپو و درهم شکستن فاشیسم مبارزه می‌شود. این مبارزات که زن آنرا پیشگامی می‌کند، مژده دهنده‌ی آن است که سال ۲۰۱۹ سال بزرگی برای مبارزات خواهد بود. بر این اساس و پیش از همگان ما از زنان و جوانان کرد و همه‌ی خلق کردستان و دوستانمان دعوت می‌کنیم که مبارزات را قدرتمندتر و گسترده‌تر کنند، فاشیسم آک.پ-م.ه.پ را در هم بشکنند و هدف کردستان آزاد و ترکیه‌ی دمکراتیک را محقق کنند.