ك.ج.ك: رژیم ایران با حمله و اعدام مشکلات را بیشتر می‌کند

رئیس مشترک شورای رهبری ک.ج.ک اعدام سه فعال سیاسی کُرد و همچنین حمله‌ی رژیم ایران به کویه را به شدت محکوم کرد و گفت رژیم ایران با این اعمال مشکلات را عمیق‌تر می‌کند

رئیس مشترک شورای رهبری ک.ج.ک اعدام سه فعال سیاسی کُرد و همچنین حمله‌ی رژیم ایران به کویه را به شدت محکوم کرد و گفت رژیم ایران با این اعمال مشکلات را عمیق‌تر می‌کند

 

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان-ك.ج.ك امروز با انتشار بیانیه‌ای اعدام زانیار و لقمان مرادی و رامین حسین‌پناهی و همچنین حمله به مقر احزاب حدک و حدکا را محکوم کرد.

 

در این بیانیه آمده است: تعداد زیادی از جمعیت ایران را خلق کُرد تشکیل می‌دهند، اما خلق کُرد در ایران از همه‌ی حقوق خود محروم هستند، خودمدیریتی بر اساس آزادی هویت، زبان و فرهنگ در ایران وجود ندارد. همین امر سبب می‌شود تا میان رژیم ایران و خلق کُرد درگیری و جنگ روی دهد. با اعدام، حمله و ایجاد فشار بر خلق کُرد مسائل حل نمی‌شوند بلکه بدتر و پیچیده‌تر می‌شود.

 

در ادامه ک.ج.ک گفت: اگر مسائل به مانند تاریخ قدیم ایران  و یا بر اساس دین اسلام که آزادی ...را روا می‌داند مورد توجه قرار گیرند بسیاری از مشکلات حل می‌شوند، اگر خودمدیریتی در ایران ایجاد شود خلق کُرد به زندگی آزاد و دمکراتیک دست خواهد یافت، اما رفتار کنونی رژیم ایران نه بر اساس تاریخ کهن ایران است و نه بر اساس اسلام بلکه بر اساس دولت-ملت مدرن کاپیتالیستی کار می‌کند که بر اساس منافع یک دولت مرکزی و صاحب قدرت اقدام می‌کند، همین امر سبب ایجاد مشکلات بسیار شده است.

 

در ادامه‌ی این بیانیه آمده است: رژیم ایران با اعدام جوانان کُرد و حمله راکتی مشکلات ما‌بین را عمیق‌تر می‌کند و راه حل دمکراتیک باقی نمی‌ماند. آنها می‌دانند این مشکلات با جنگ حل نمی‌شوند پس باید از جنگ دست بکشند. ک.ج.ک خطاب به حکومت ایران می‌گوید:"وقتی حقوق خلق کُرد در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده پس لااقل به قوانین خود عمل کنید."

 

ک.ج.ک در ادامه‌ی بیانیه خود گفت: از دولت ایران می‌خواهیم از سیاستهایش که بر ضد خلق کُرد است دست بکشد و سعی کند مشکلات خلق کُرد را با راه‌حلی دمکراتیک برطرف نماید، اگر ایران در این جهت گام بردارد احزاب و نیروهای کُرد نیز گام برخواهند داشت. قابل قبول نیست که خواستهای روای خلق کُرد با ستم و زور توسط جاسوس‌ها و مزدوران خفه شوند.

 

در پایان این بیانیه آمده است: ما معتقدیم یاد شهدای اعدام و شهدای موشک‌باران رژیم با آزادی کردستان و دمکراتیک شدن شرق کردستان گرامی داشته می‌شود. به خانواده‌ی آن شهیدان تسلیت می‌گوییم و امیدواریم زخمی‌ها هر چه زودتر بهبود یابند.