ك.ج.ك: پیروزی کوبانی پیروزی تمام خلق‌‌های جهان است/ کوبانی شهر مشترک همه جهانیان است

​​​​​​​شورای رهبری ک.ج.ک به مناسبت روز جهانی کوبانی، در بیانیه‌ای با گرامیداشت مقاومت بی‌نظیر کوبانی عنوان کرد: پیروزی کوبانی، پیروزی تمام خلق‌های جهان است

شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان- ک.ج.ک به مناسبت اول نوامبر روز جهانی کوبانی در بیانیه‌ای کتبی ضمن گرامیداشت حماسه کوبانی تصریح کرده است:"کوبانی یک شهر مشترک جهانی است. تمامی ملتهای دنیا برای ایجاد یک زندگی آزاد و دموکراتیک و محافظت از آن مسئولیت دارند."

 

در ادامە این بیانیه آمده است: ۴ سال پیش در چهارسوی جهان تمام دموکراسی خواهان، سوسیالیست‌ها، روشنفکران، نویسندگان، هنرمندان و ... اول نوامبر را روز جهانی کوبانی اعلام کردند. در ۱ نوامبر میلیون‌ها انسان به میادین شهرهای مختلف جهان آمده و از مقاومت جانانه کوبانی در برابر داعش حمایت کردند. این حمایت و همبستگی که در ۱ نوامبر ۲۰۱۴ آغاز شده است در واقع آغاز نابودی داعش نیز بود. کوبانی با روحیه گرفتن از این حمایت‌ها یک مقاومت قهرمانانه از خود به نمایش گذاشته و داعش را شکست داد. بدین صورت دست‌های حزب عدالت و توسعه که برای خفه کردن روژآوا دراز شده بود خالی ماند. کردها با حمایتی که از ملت‌های مختلف دریافت کردند، حملات بزرگ گروه‌های تروریستی مانند داعش و النصره را دفع کرده و آنان را شکست دادند. به این مناسبت به تمام کسانی که ۱ نوامبر را روز جهانی کوبانی اعلام کرده و در حمایت از این مقاومت به پا خواسته‌اند، درود می‌فرستیم و همچنین از تمام کسانی کە در مقاومت کوبانی سهیم بودە، شهید و یا مجروح شدند با نهایت احترام یاد می‌کنیم.

 

پیروزی مقاومت کوبانی که با حمایت‌های جهانی صورت گرفته است تنها یک پیروزی برای کردها و کوبانی نبود. این پیروزی که علیه داعش و حامیان آنان صورت گرفته است پیروزی تمام ملت‌های جهان است. کوبانی یک شهر مشترک جهانی است.

 

حمله به کوبانی که با مقاومتی حماسی و حمایت‌های بی‌بدیل آزاد شده است، حمله به تمام ملت‌های جهان و دمکراسی است. ساکت ماندن در مقابل حملاتی که علیه کوبانی صورت می‌گیرد تنها گذاشتن کوبانی و سایر مردمان شمال سوریه است که در شکست دادن داعش نقش بسیار بزرگی داشته‌اند. نباید بر روی حملات احزاب حاکم بر ترکیه که سال‌ها از داعش حمایت آشکار کرده‌اند، چشم فرو بست. این رژیمِ شونیستی خود را برای انتخابات ٣١ مارس ۲۰۱۹ آماده کرده و در تلاش است که در انتخابات شهرداری‌ها دیکتاتوری خود را تثبیت کند؛ و بدین منظور حملات خود را تا زمان انتخابات به روژآوا ادامه می‌دهند و اینگونه القا می‌کنند که در تلاش نابودکردن تروریست‌هایی هستند که قصد حمله به ترکیه را دارند.

 

بنابراین لازم است که خلق کرد، خلق‌های ترکیه و تمام خلق‌های جهان این واقعیت فاشیسم رژیم حاکم بر ترکیه را فهمیده و آنها را رسوا کنند. باید تمام دولت‌ها و قدرتهایی که در مقابل این تجاوزها ساکت مانده‌اند، رسوا شده و به عنوان همکار ترکیه در این جنایت معرفی گردند.

 

شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان در ادامه بیانیه خطاب به نیروهای دمکراتیک گفته است:" مهم است که خلق‌های ترکیه و نیروهای دموکراتیک به خوبی بدانند که حملات آ.ک.پ قبل از انتخابات، تاکتیکی بوده و باید در مقابل این شو انتخاباتی واکنش نشان دهند. حملات تجاوزگرانه‌ای که در مرز صورت می‌گیرد هیچ سودی به حال مردم ترکیه ندارد و فقط باعث می‌شود که رژیم ترکیه در جنگ خاورمیانه بیشتر فرو رفته و دشمنانش بیشتر شوند، اینک لازم است که احزاب سیاسی اپوزسیون ترکیه در مقابل این حملات واکنش نشان داده و نگذارند که فاشیسم با زورگویی، خود را بیش از این تحکیم کرده و بر آینده ترکیه تحمیل نماید."