مجلس پژاک: شهدای ما پیشاهنگان آزادی خلق‌‌اند/ با همبستگی به جمهوری اعدام پایان دهیم

مجلس حزب حیات آزاد کردستان- پژاک به مناسبت ششم دی‌ماه سالروز اعدام دو انقلابی کُرد حسین خضری و فصیح یاسمنی بیانیه‌ای کتبی منتشر نمود و یادو خاطره آنها و تمام شهدای راه انقلاب کردستان را گرامی داشت.

مجلس حزب حیات آزاد کردستان- پژاک به مناسبت ششم دی‌ماه سالروز اعدام دو انقلابی کُرد حسین خضری و فصیح یاسمنی بیانیه‌ای کتبی منتشر نمود و یادو خاطره آنها و تمام شهدای راه انقلاب کردستان را گرامی داشت.

 

در آغاز بیانیه پژاک آمده است:"همچون هر خلق دیگری شهدای خلق ما هم ارزش‌های گرانبهای ملت‌مان هستند و آنان به جامعه ما روح می‌دمند. شهدا معلمان بزرگ مبارزه و آزادیند. در سرزمین ما و در جهان آزادی بدون تقبل هزینه ممکن نیست. به همین دلیل شهدای ما جان خود را فدای آزادی خلق نمودند. شهدای ما صحیح‌ترین بیان حقایق میهن و خلق خود هستند و با الهام از افکار و اندیشه‌های رهبر آپو برای پایان دادن به دردهای خلق علیه اشغالگری و تاراج، وحشیگری و ترور دولت‌های غاصب، با جای گرفتن در صفوف جنبش آزادی‌خواهی خلق خود راه رهایی را به خلق‌های آزادیخواه نشان دادند."

 

پژاک می‌افزاید:"رژیم اشغالگر و فاشیست ایران که از سوی گروهی آخوند که خود را نماینده خدا جا می‌زنند درصدد شکست اراده خلق‌هاست و برای این منظور مداوما با توسل به ظلم، قتل‌عام، حبس، شکنجه و اعدام از هیچ وحشیگری برای ایجاد رعب میان خلق چشم‌پوشی نکرده است.

 

به همین دلیل رفقای قهرمان و جسوری همچون رفیق هِمن بیکس(حسین خضری) و دارا (فصیح یاسمنی) همچون دیگر رفقای مقاومت‌گر با ایستاری آپویی با اراده‌ای پولادین در زندان‌های تاریک و تحت شکنجه‌های وحشیانه تمام فتنه‌های رژیم را نقش برآب کردند. [رفقای زندان اینگونه] شکست را بر دشمن قاتل و انکارگرا تحمیل کردند و اراده خلق‌های تحت ستم و آزادیخواه را در خود تمثیل نموده و به پیروزی رساندند.

 

امروز هم تمامی خلق‌های روژهلات کردستان و ایران در لوای پرچم شهدایی اینچنین و هزاران شهید قهرمان دیگر بسوی آزادی گام برمی‌دارند و از ارزشهایی که شهدا با جان و خون خود محقق نمودند پاسداری می‌نمایند. از اینرو دیگر عنوان، پرچم، آرمان و مبارزه شهدا دیوارهای آهنین زندانها را در هم شکسته تمام کوچه‌ها، محله‌ها، روستاها و شهرهای [میهن] را در برگرفته و بسان شعار مشترک آزادیخواهان سیل خروشان خلق را به حرکت واداشته است."

 

مجلس حزب حیات آزاد کردستان در بخش دیگری از بیانیه با یادآوری سالروز شهادت پیشاهنگان مبارزه در زندان‌های رژیم وحشت جمهوری اعدام ایران خاطرنشان می‌نماید:"رفیق دارا در ششم ژانویه ٢٠١٠ و رفیق هِمن در پنجم ژانویه ٢٠١١ طی مقاومتی مثال‌زدنی از سوی رژیم فاشیست جمهوری اعدام ایران به دار آویخته شدند. به مناسبت شهادت این رفقا با تجلیل از مقام شامخ آنان و تمام شهدای اعدام از شهدای راه آزادی تجلیل به عمل می‌آوریم و پیمان می‌بندیم که به آرمانهای آنان جامه عمل می‌پوشانیم و از تمام خلق‌های روژهلات کردستان و ایران می‌خواهیم که برای پایان دادن به وحشی‌گری، ترور، ظلم و درد و فجایعی که بر خلق و جوامع ما تحمیل می‌شوند، با همبستگی و اتحاد کنترل کوچه و خیابانها را بدست گرفته و تا دست‌یابی به پیروزی از قیام دست نکشیم. زیرا اکنون بیش از هر زمان دیگری به  اتحاد و همبستگی خلق‌های ایران و روژهلات کردستان نیازمندیم. در عین حال لازم است که یکی از اساسی‌ترین شعارهای قیام خلق‌های ایران و روژهلات کردستان پایان دادن به رژیم [جمهوری اسلامی] اعدام باشد. اینگونه خواهیم توانست انتقام تمام انقلابیون سوسیالیست همچون هِمن، شیرین علم‌هولی، خسرو گُلسرخی را بستانیم. ما تا تحقق آزادی دوشادوش خلق برای تحقق مطالبات مبارزه خواهیم کرد. بدین وسیله از تمام آزادیخواهانی که در روزهای اخیر قیام انقلابی روژهلات کردستان و ایران به شهادت رسیده‌اند تجلیل می‌نماییم و سر تعظیم در برابر مقام شامخ آنان فرود آورده و یادآوری می‌کنیم: هزینه آزادی هر چه می‌خواهد باشد، اسرار بر حیات آزاد و تدوام راه شهدا حق طبیعی هر انسان است."