محمود صالحی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان سقز بستری شد

به گفته نجیبه صالح‌زاده همسر محمود صالحی، این فعال کارگری کُرد از روز جمعه ١٢ آبانماه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان سقز بستری شده است. سبب بستری شدن محمود صالحی تشخیص احتمال سکته ناقص قلبی از سوی پزشکان پس از نارسایی تنفسی و قلبی در زندان عنوان شده است

به گفته نجیبه صالح‌زاده همسر محمود صالحی، این فعال کارگری کُرد از روز جمعه ١٢ آبانماه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان سقز بستری شده است. سبب بستری شدن محمود صالحی تشخیص احتمال سکته ناقص قلبی از سوی پزشکان پس از نارسایی تنفسی و قلبی در زندان عنوان شده است.

 

محمود صالحی روز ششم آبان ماه ۱۳۹۶ در حالی که پس از برنامه دیالیز هفتگی از بیمارستان سقز خارج می‌شد، بدون احضار و اخطار قبلی بازداشت و برای تحمل یک سال زندان به بیمارستان سقز منتقل شد.

 

نجیبه صالح‌زاده درباره مشکل همسرش که منجر به بستری شدن وی شده، گفته است: "مسئولان زندان لباس و پتوهایی که بردیم را نپذیرفتند و خودشان هم به او تخت و لباس و پتوی مناسب ندادند، محمود روی زمین می‌خوابد و ساعت دو صبح در حالی که خواب بوده، یک همبندی که بیدار بوده متوجه تنفس نامنظم و حالت خفگی او می‌شود و زندانبان را خبر می‌کند، اگر همین همبندی بیدار نبود معلوم نبود چه فاجعه‌ای رخ بدهد."

 

محمود صالحی (۴۵ ساله) کارگر نانوا و از بنیانگذاران "کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری" ساکن شهر سقز- استان سنه، بارها به دلیل اعتراضات کارگری و تلاش برای سازماندهی کارگران بازداشت و زندانی شده است.