بمباران آسوس؛ همکاری نظامی رژیم‌های ایران و ترکیه- سکوت اتحاد میهنی!

جزئیات درباره حمله هواپیماهای جنگی دولت ترکیه در منطقه آسوس حومه شهر سلیمانیه جنوب کردستان آشکار شد. طبق گزارشات رسیده، هواپیماهای جاسوسی رژیم ایران دراین منطقه به کشف و تجسس پرداخته اند

جزئیات درباره حمله هواپیماهای جنگی دولت ترکیه در منطقه آسوس حومه شهر سلیمانیه- جنوب کردستان آشکار شد. طبق گزارشات رسیده، هواپیماهای جاسوسی رژیم ایران دراین منطقه به کشف و تجسس پرداخته اند و هواپیماهای جنگی دولت ترکیه نیز بمباران هوایی پرداخته‌اند. با این همه اتحادیه میهنی ی.ن.ک در این خصوص سکوت کرده است.

 

هواپیماهای جنگی ارتش ترکیه اوایل جمعه شب (سوم نوامبر/ ١٢ آبان) کوهستان آسوس جنوب کردستان را بمباران کردند. کوهستان آسوس خارج از منطقه حفاظت شده مدیا در نوار مرزی شرق و باشور کردستان قرار دارد. این منطقه تحت حاکمیت ی.ن.ک می باشد و اولین بار است که چنین حمله ای هوایی در آن صورت می گیرد.

 

طبق اطلاعاتی که خبرگزاری فرات از مسئولان نظامی یگان های شرق کردستان- ی.ر.ک کسب کرده است، این حمله هوایی با همکاری رژيم ایران و ترکیه انجام گرفته است. چند ساعت قبل از حمله هوایی دولت ترکیه، هواپیماهای جاسوسی رژیم جمهوری اسلامی ایران در آسمان این منطقه به رصد منطقه پرداخته و گِرای لازم، برای بمباران را به هواپیماهای جنگی دولت ترکیه داده‌اند.

 

منطقه آسوس محل استقرار یگان های شرق کردستان-ی.ر.ک می باشد. دولت ترکیه که با حملات خود مقابل جنوب، شمال و غرب کردستان بسنده نکرد، اینبار نیز مبارزان شرق کردستان را هدف حمله قرار داد.

 

جای تامل است که تاکنون هیچ یک از احزاب در جنوب کردستان از جمله حزب اتحاد میهنی ی.ن.ک نسبت به این حمله هوایی دولت ترکیه واکنشی نشان نداده‌اند.