نتایج اولیه انتخابات مجلس اقلیم کردستان پس از چهار روز اعلام شد

​​​​​​​عصر امروز کمیسیون عالی انتخابات و همه‌پرسی اقلیم کردستان نتایج اولیه شمارش ٨۵ درصد آرای رأی‌گیری روز یکشنبه را اعلام کرد

عصر امروز کمیسیون عالی انتخابات و همه‌پرسی اقلیم کردستان نتایج اولیه شمارش ٨۵ درصد آرای رأی‌گیری روز یکشنبه را اعلام کرد

 

شیروان زرار سخنگوی کمیسیون عالی انتخابات و همه‌پرسی اقلیم کردستان ساعت ١٩ به وقت محلی در نشستی خبری در هولیر نتایج اولیه انتخابات روز ٨ مهرماه/ ٣٠ سپتامبر را اعلام نمود.

 

به گفته شیروان زرار پس از بررسی شکایت‌های جریان‌های سیاسی نتایج پایانی انتخابات و اسامی نامزدهای راه یافته به مجلس را به اطلاع‌ افکار عمومی می‌رسانند.

 

طبق نتایج اعلام شده از سوی کمیسیون؛ پارت دمکرات کردستان عراق- پ.د.ک با کسب ۵۹۵ هزار و ۵۹۲ ر‌أی، اتحادیه میهنی کردستان- ی.ن.ک با ۵۹۵ هزار و ۵۹۲ رأی، جنبش تغییر- گوران با ۱۶۴ هزار و  ۳۳۶ رأی و نسل نو با ١١٣ هزار و ٢٩٧ رأی حائز رتبه‌های اول تا ‌چهارم شده‌اند.

 

همچنین جماعت اسلامی با ٩۴ هزار و ٩٩٢ رأی، ائتلاف اصلاح با ۶٩ هزار و ۴٧٧ رأی رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

 

طبق این آمار پ.د.ک از ١٠٠ کرسی مجلس اقلیم ۴۴ کرسی، ی.ن.ک ٢٢ کرسی، جنبش تغییر ١٢ کرسی و نسل نو هم ٩ کرسی مجلس اقلیم را بدست آورده‌اند. دیگر احزاب و جریان‌ها هم ١٣ کرسی را کسب کرده‌اند.

 

به گفته کمیسیون عالی انتخابات و همه‌پرسی اقلیم کردستان در این دوره انتخابات ۵٧.٢٣ درصد واجدین شرایط حق رأی شرکت کرده‌اند.