نجات غیرنظامیان از چنگال داعش؛ اولویت کار مبارزان ق.س.د

عملیات "نبرد بزرگ" برای آزادسازی رقا از سوی مبارزان ی.پ.گ/ی.پ.ژ و نیروهای ق.س.د چهل و پنج روز را پشت سر گذاشت و بیش از ۴٠ درصد این شهر به کنترل مبارزان درآمده‌ است

عملیات "نبرد بزرگ" برای آزادسازی رقا از سوی مبارزان ی.پ.گ/ی.پ.ژ و نیروهای ق.س.د چهل و پنج روز را پشت سر گذاشت و بیش از ۴٠ درصد این شهر به کنترل مبارزان درآمده‌ است

 

تعداد زیادی از شهروندان رقا از سوی تبهکاران داعش به گروگان گرفته شده‌اند و از آنان همچون سپر انسانی در مقابل نیروهای ق.س.د و ائتلاف بین‌المللی ضدداعش استفاده می‌شود. به همین دلیل اولویت عملیات آزادسازی رقا نجات این شهروندان و انتقال آنان به اماکن امن است. نیروهای ق.س.د در این راستا با حساسیت ویژه‌ای به عملیات ادامه می‌دهند.

 

نیروهای آزادیخواه روزانه دهها و صدها تن دیگر از شهروندان را از چنگال داعش نجات می‌دهند و در این راه متحمل رنجهای فراوانی می‌شوند.

 

پس از کسب گزارشها مبنی بر محصور بودن غیرنظامیان در محله هشام عبدالملک در شرق رقا، مبارزان ق.س.د با خودروهای زرهی تدابیر لازم را اتخاذ کردند و به سوی محل مذکور براه افتادند.

 

مبارزان در مدت زمانی کوتاهی محله را به محاصره درآوردند و پس از درگیری سنگین با تبهکاران داعش سرانجام غیرنظامیان را آزاد کردند. این درگیری سه ساعت به درازا کشید و پس از آن غیرنظامیان با خودروهای غیرنظامی از محل درگیریها خارج شدند.

 

شهروندان رقا در چهار سال گذشته تحت ستم تبهکاران داعش قرار داشتند. پس از آزادی تبسم را در صورت همه آنان می‌توان دید. اغلب این شهروندان را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند. این شهروندان به مناطق امن منتقل شدند و پس از پذیرایی در اماکن امن اسکان داده یافتند. مبارزان مراتب خوشحالی خود را از نجات شهروندان غیرنظامی با رقص و پایکوبی ابراز کردند.

 

به گفته غیرنظامیان میادین بسیاری از سوی تبهکاران داعش در شهر رقا کار گذاشته شده و شهروندان بسیاری هم به دلیل حملات تبهکاران زخمی شده‌اند.

 

یکی از غیرنظامیانی که از سوی مبارزان نجات یافت در سخنانی رفتار عناصر داعش با شهروندان را وحشیانه و غیرانسانی عنوان کرد.

 

 

شهروندی دیگر هم با اشاره به تلاشهای نافرجام برای فرار از چنگ داعش افزود که بارها از سوی تبهکاران مورد شکنجه قرار گرفته است.

 

 

عملیات نجات غیرنظامیان محصور در چنگ تبهکاران داعش از دو روز پیش آغاز شده است. مبارزان ق.س.د با راهکار و تکنیک‌های ویژه شهروندان را از چنگ تبهکاران داعش نجات می‌دهند و به مناطق امن منتقل می‌کنند.