ه.پ.گ مشخصات پنج گریلای شهید را اعلام کرد

​​​​​​​ه.پ.گ خلق مشخصات پنج گریلا را که در ٢٠ سپتامبر ٢٠١٧ در مناطق دفاعی مدیا به شهادت رسیده‌اند منتشر کرده است

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق مشخصات پنج گریلا را که در ٢٠ سپتامبر ٢٠١٧ در مناطق دفاعی مدیا به شهادت رسیده‌اند اعلام کرد.

 

در اطلاعیه‌ای که روی وبسایت ه.پ.گ قرار گرفته از مبارزات پنج گریلای شهید به نام‌های دوغا، دنگتاف، دستان، سیاشو و توپراک تجلیل به عمل آمده است

 

ه.پ.گ می‌گوید:

"کردستان سرزمینی کهن که ستمگران‌ بارها به آن حمله‌ کرده‌اند و خلق کردستان در این جغرافیای استثنایی علیه هر گونه استعمارگری مقاومت کرده و از خود و خاک خویش دفاع کرده‌اند. خلق ما در برابر هرگونه حمله‌ای دست رد به سینه تسلیمت زده‌اند و خود را به امروز رسانده‌اند. بدون شک این مقاومت قهرمانانه حاکی از نیروی خلق ماست و ثمره مبارزه قهرمانانی است که در دامن خلق پرورش یافته‌اند.

 

با کارزاری که رهبر آپو پیشاهنگی آن را بر دوش گرفت میهن‌دوستی، مبارزه، جنگ، قهرمانی و فداییگری در کردستان معانی تازه‌تری یافتند. شخصیت کرد آزاد ظهور کرد و نسلی نوین با اراده‌ای نیرومندتر از قبل دور تازه‌ای از جنگ‌های بزرگ برای محافظت از خود را نشان داد. این نسل که خود را در پ.ک.ک به منصه ظهور رسانده و بهترین دختران و پسران میهنمان به آن ملحق شده‌اند با فداکاری و حماسه‌های بزرگ علیه رژیم‌های اشغالگر و غارتگر کردستان به مبارزه برخاسته‌اند. باید نیک بدانم که اگر خلق ما به آینده خود امیدوارانه دل بسته و برای آن مبارزه می‌کند این امر در سایه رشادت‌های قهرمانان خویش که همانا شهیدان هستند مسجل شده است.

 

شهدای ما برای همیشه روشنی‌بخش راه ما و پیام‌آوران فردای آزاد هستند.  از شهیدانمان با احترام و منتداری یاد می‌کنیم. ٢٠ سپتامبر ٢٠١٧/ ٢٩ شهریور ١٣٩۶ در حمله ارتش جمهوری فاشیست ترکیه پنج تن از رفقایمان به نام‌های بنفش، دنگتاف، دستان، سیاشو و توپراک در مناطق دفاعی مدیا به کاروان شهدای همیشه زنده ملحق شدند. یاد این رفقا را گرامی می‌داریم.

 

مشخصات شهدا به این شرح است:

   نام: پنار بیچر

   کد سازمانی: بنفش دوغا

   محل تولد: چوروم

   زمان و مکان شهادت: ٢٠ سپتامبر ٢٠١٧ / مناطق دفاعی مدیا


   نام: رسول ساین

   کد سازمانی: دنگتاف آندوک

   محل تولد: مرسین

   زمان و مکان شهادت: ٢٠ سپتامبر ٢٠١٧/ مناطق دفاعی مدیا


   نام: وهبیه اوکتاش

   کد سازمانی: دستان آوشین

   محل تولد: وان

   زمان و مکان شهادت: ٢٠ سپتامبر ٢٠١٧/ مناطق دفاعی مدیا


   نام: احمد آکش

   کد سازمانی: سیاشو زرگا

   محل تولد: جولمرگ

   زمان و مکان شهادت: ٢٠ سپتامبر ٢٠١٧/ مناطق دفاعی مدیا


   نام: روژبین بایرام

   کد سازمانی: توپراک روژهات

   محل تولد: ازمیر

   زمان و مکان شهادت: ٢٠ سپتامبر ٢٠١٧/ مناطق دفاعی مدیا

 

شهدای ما برای زندگی شرافتمند و آزاد خلق‌های کردستان در سخت‌ترین شرایط به مبارزه ادامه دادند. با یاد از رفقای جانباخته مراتب همدردی خود را با خانواده این پنج شهید و تمام خلق میهن‌دوست ابراز می‌داریم و با آرمان‌های شهیدان که همانا تحقق پیروزی است تجدید میثاق می‌نماییم."