ه.پ.گ یاد شهدای تندورک را گرامی داشت

مرکز خبررسانی ه.پ.گ مشخصات ۴ گریلا که روز ۱۲ ژوئن / ۲۲ خرداد در تندورک به شهادت رسیده‌اند را اعلام کرد.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ با انتشار بیانیه‌ای مشخصات ۴ گریلا که در نتیجه‌ی حملات هوایی ترکیه در روز ۱۲ ژوئن / ۲۲ خرداد در تندورک به شهادت رسیده‌اند را اعلام کرد.

  متن بیانیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

  " در اطلاعیه‌ی ۱۸ژوئن / ۲۸ خردادماه اعلام کرده بودیم، دولت اشغالگر ترکیه به سختی کوهستان تندورک را بمباران کرده و در نتیجه‌ی این بمباران‌ها ۴ تن از رفقایمان به شهادت رسیدند. مشخصات رفقای شهیدمان به شرح زیر است:

   نام: بهرام عباسی

   کد سازمانی: آرگش آمد

   محل تولد: ماکو

   نام مادر - نام پدر: خاتون- محمود

   زمان و مکان شهادت: ۱۲ژوئن/۲۲ خرداد - تندورک


   نام: عثمان آیاز

   کد سازمانی: بوتان قَلقَلی

   محل تولد: وان

   نام مادر- نام پدر: سأیمه- شهاب‌الدین

   زمان و مکان شهادت: ۱۲ژوئن/۲۲ خرداد - تندورک


   نام: سَزگین دمیر

   کد سازمانی: چیا روژهات

   محل تولد: موش

   نام مادر- نام پدر: ذلیخا - کامل

   زمان و مکان شهادت: ۱۲ژوئن/۲۲ خرداد - تندورک


   نام: ایرج جعفری

   کد سازمانی: شرزان جیلو

   محل تولد: ماکو

   نام مادر- نام پدر: زهرا- سرار

   زمان و مکان شهادت: ۱۲ژوئن/۲۲ خرداد - تندورک

  در برابر ظلم و سیاست‌هایی نابودگر که ارتش اشغالگر ترکیه علیه خلق کرد اعمال می‌کند، در چهارچوب کارزار سرافرازی انقلابی در عرصه‌ی سرحد نیروهایمان عملیات‌های بسیاری انجام داده و ضربات مهلکی را بر دشمنان وارد کردند. گریلاهایمان در این عرصه علیه دولت اشغالگر ترکیه به گونه‌ای تاریخی مقاومت می‌کنند، در هر زمان با مسئولیت‌پذیری و عزمی راسخ وظایف زمانه‌ی خویش را به شکلی موفقیت آمیز انجام می‌دهند. بدون شک در نتیجه‌ی زحمات بی‌نظیر شهدای شجاعمان موفقیت‌های کنونی بدست آمده‌اند.

  رفقایمان آرگش ( بهرام عباسی)، بوتان ( عثمان آیاز)، چیا ‌( سزگین دمیر) و شرزان (ایرج جعفری) هر یک از آن‌ها با عزمی راسخ در مقاومت، در عرصه‌ی سرحد وظایفی مهمی بر عهده گرفته و علیه اشغالگران مبارزه نمودند. رفقایمان آرگش، بوتان، شرزان و چیا با ایستار خویش در زندگی و پیکارشان علیه دشمنان برای ما به الگویی مبدل شدند. به پاسخی درخور برای کارزار ۲۰۱۹ مبدل شده و نام خود را در مقاومت ۲۰۱۹ انگاشتند.

  مراتب تسلیت خویش را در شخص خانواده‌ی رفقای ارجمندمان به تمامی خلق میهن دوست کردستان اعلام می‌داریم و با آرمان‌ شهدایمان تجدید میثاق می‌کنیم. "