ه.پ.گ: ۸ ارتشی کشته شدند

نیروهای گریلای ه.پ.گ و یژاستار علیه ارتش اشغالگر ترکیه در خاکورک، آواشین و چله عملیات‌هایی را به انجام رساندند. ه.پ.گ اعلام کرد، در نتیجه‌ی این عملیات‌ها ۸ ارتشی کشته شده‌اند.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ درباره‌ی عملیات نیروهای گریلا در خاکورک، آواشین و چله اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

  متن بیانیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

  در چهارچوب کارزار انقلابی شهید رونیا و شهید باگر که در مناطق حفاظتی مدیا ادامه دارد، نیروهایمان علیه ارتش اشغالگر ترکیه عملیات‌هایی را به انجام رساندند. نیروهایمان ضربات مهلکی را بر دشمنان وارد ساختند، جزئیات بیشتر عملیات‌ها به شرح زیر است؛

  در آواشین ۵ ارتشی کشته شدند

  روز ۲۳ ژوئن/۲ تیر نیروهایمان یگانی از نیروهای ارتش اشغالگر ترکیه که بر تپه خوده در آواشین مستقر شده بودند را تحت کنترل قرار دادند. نیروهایمان مدت درازی این یگان را تحت کنترل قرار داده و در ساعت ۱۴:۲۰ به شکلی موفقیت آمیز آن‌ها را هدف قرار دادند. در نتیجه‌ی این عملیات سنگر نیروهای دشمن منهدم شد، ۵ ارتشی کشته و ۵ تن زخمی شدند. ارتش ترکیه در نتیجه‌ی ضربه‌ی مهلکی که بر آن وارد شده بود به توپباران منطقه پرداخت. یگان عملیاتیمان بدون هیچ آسیبی به نقطه‌ی خویش بازگشت.

  عملیات تک تیراندازی در خاکورک

  ساعت ۲ روز ۲۴ ژوئن/۳ تیر نیروهایمان علیه یگان عملیاتی ارتش اشغالگر ترکیه که در تپه شهید ساریا در خاکورک مستقر شده بودند عملیات تک تیر اندازی انجام دادند. در نتیجه‌ی این عملیات ۱ ارتشی کشته شد.

  در نتیجه‌ی عملیات چله ۲ ارتشی کشته شدند

  نیروهایمان در ساعت ۸ روز ۲۴ ژوئن/ ۳ تیر علیه یگان عملیاتی ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه‌ی ستونا در مرز چلله در جولمیرگ عملیاتی انجام دادند. نیروهای دشمن که برای محافظت از راه به تپه ستونا می‌رفتند، توسط نیروهایمان در زاویته هدف قرار داده شدند. نیروهایمان به شکلی موفقیت آمیز نیروهای دشمن را هدف قرار داده و ۲ ارتشی کشته شدند.

  در عمریان ۲ گریلا به شهادت رسیدند

  روز ۱۲ ژوئن/۲۲ خردادماه ارتش اشغالگر ترکیه در عرصه‌ی عمریان در نصیبین از توابع مردین تحرکاتی اشغالگرانه را آغاز کرد. بالگردهای نظامی و جنگنده‌های هوایی نیروهای اشغالگر به سختی منطقه را بمباران کردند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها ۲ تن از رفقایمان به شهادت رسیدند. در آینده اطلاعات بیشتری را درباره‌ی مشخصات رفقای شهیدمان به اطلاع افکار عمومی خواهیم رساند. "