هراس از کردستان، سپاه را به رزمایش نظامی واداشت

​​​​​​​مانور نظامی نیروهای اشغالگر سپاه پاسداران در کردستان موجب آتش‌سوزی در ارتفاعات شاهو و قربانی شدن جانواران شده است

مانور نظامی نیروهای اشغالگر سپاه پاسداران در کردستان موجب آتش‌سوزی در ارتفاعات شاهو و قربانی شدن جانواران شده است.

 

سپاه مدعی شده که می‌خواهد با این رزمایش قدرت‌نمایی کند؛ همان کاری که تاکنون بجز رسوایی و نفرت بیشتر مردم چیزی نصیب‌شان نکرده است.

 

به دنبال چندین روز نقل و انتقالات نظامی به کوههای شاهو در کامیاران، سپاه اعلام کرد که از یک هفته پیش دست به رزمایش نظامی زده است.

 

این مانور به دنبال حملات اخیر به نیروهای گریلا و پیشمرگ کردستان است؛ حملاتی که بیشتر نشانه ضعف نظام در مواجهه با بحران‌های داخلی و خارجی و بیچارگی آن در قبال چارەیابی مسئله کرد بود.

 

فعالین محیط زیست از آتش گرفتن پوشش گیاهی منطقه خبر داده و گفته‌اند که سپاه اجازه ورود به منطقه و اطفای حریق نداده است.

تصاویر منتشر شده در شبکەهای اجتماعی نشان می‌دهد جانوارانی که در این منطقه کوهستانی زندگی می کنند در آتش سوخته‌اند.

 

محمد پاکپور از سرکردگان سپاه علنا نگرانی خود از اعتراضات اخیر را با بیان کرده و اعتصاب سراسری کردستان را اغتشاش خوانده است. او همچنین گفته که مانور علیه نیروهای آزادیخواه کُرد است.

 

لشکرکشی به کردستان و نمایش جنگ افزارها از این جهت که سپاه یک نیروی اشغالگر است عادی به نظر می‌رسد.

 

سپاه و دیگر نیروهای مسلح ایران سال‌هاست که با توسل خونریزی و اقدامات وحشیانه علیه ساکنین بومی جولاندهی کرده‌اند ولی خود نیز می‌دانند که پایگاه اجتماعی ندارند و دیر یا زود باید از سرزمین‌های اشغالی بیرون بروند.

 

جنبش آزادیخواه کردستان همواره خواستار حل مسالمت آمیز مسئله کُرد بوده و دست دوستی به سوی خلق‌های دیگر دراز کرده است اما حاکمان فاشیست در کشورهای منطقه نشان داده‌اند که فقط زبان سلاح می‌فهمند، زبانی که کردها هرگز به آن عادت نکرده و تسلیم آن نشده‌اند.