پ.ك.ك 'روز شرف ملی' را گرامی داشت

کمیته رهبری پ.ك.ك با صدور بیانیه‌ای از ١۴ ژوئیه به عنوان "روز شرف ملی" نام برده و جامعه را به مقاومت سرتاسری برای مقابله با فاشیسم فراخواند

کمیته رهبری پ.ك.ك با صدور بیانیه‌ای از ١۴ ژوئیه به عنوان "روز شرف ملی" نام برده و جامعه را به مقاومت سرتاسری برای مقابله با فاشیسم فراخواند

 

کمیته رهبری حزب کارگران کردستان- پ.ک.ک بمناسبت (٣۶)امین سالروز اعتصاب غذای مرگ در ١۴ ژوئیه ١٩٨٢ بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد.

 

"روز شرف ملی"

پ.ک.ک در آغاز این بیانیه روز ١۴ ژوئیه- آغاز اعتصاب غذای مرگ را "راهگشا"ی مقاومت آزادیخواهی کردستان خوانده و از این روز تجلیل به عمل آورده و می‌گوید:"روز شرف ملی را به رهبر آپو، تمام رفقا و خلق خویش تبریک می‌گوییم. با یاد از آفرینندگان مقاومت بزرگ محمد خیری دورموش، کمال پیر، عاکیف یلماز و علی چیچک از تمام شهیدان راه مبارزه آزادیخواهی با احترام و منتداری یاد می‌کنیم. تأکید می‌کنیم که با مبنا قرار دادن خطمشی مقاومت ١۴ ژوئیه تا تحقق پیروزی رهرو راه شهیدان خواهیم بود.

 

آشکار است که تصمیم به مقاومت تاریخی برای مبارزه آزادیخواهی معاصر کردستان، از سوی رفقا مظلوم (دوغان)، (محمد) خیری دورموش و کمال (پیر)در زندان آمَد اخذ شده است. سی و شش سال است که بر مبنای این مقاومت تاریخی مبارزه می‌کنیم و به پیروزی دست می‌یابیم. سی وشش سال است که تمام دستاوردها برای آزادی و حیات کردها با مبنا قرار دادن این خطـمشی در مبارزه به ثمر نشسته‌اند. به همین دلیل تأثیر آگاهی و ارتقای مبارزه بزرگ، امروز هم به شیوه‌ای مستقیم ادامه دارد. خطمشی و روحیه تحقق پیروزی ١۴ ژوئیه امروز هم روشنگر راه ماست.

 

پیروزی بر علیه فاشیسم را به اثبات رساند

واضح است که مقاومت روزه مرگ ١۴ ژوئیه در زندان آمَد، اولین فعالیت بزرگ علیه کوتای نظامی فاشیستی ١٢ سپتامبر ١٩٨٠ است و از جنبه ایدئولوژیک کودتا را به شکست وادار کرد. به همین دلیل مقاومت در برابر فاشیسم نشانه روحیه، خطمشی، جسارت، فداکاری و راهکار دستیابی به پیروزی است. [١۴ ژوئیه] شیوه مقاومت علیه فاشیسم را به ما نشان می‌دهد، راه پیروزی را می‌آموزاند و خط مشی مقاومتگری فدایی حزبمان علیه فاشیسم را آشكار می‌نماید. [١۴ ژوئیه] از سوی رهبر آپو تحت نام 'عملیات کامل و منسجمی که خطمشی مقاومت حزبمان را نشان می‌دهد' ارزیابی و تعریف شده است.

 

ظلمی دشواتر از دوره کودتای فاشیستی ١٢ سپتامبر

بدون شک به مثابه خلق و جنبش ما امروز هم علیه فاشیسم با قهرمانی مقاومت می‌کنیم. در مقاومت تاریخی زندگی و آزادی، مقاومت زندان آمَد به راه ما روشنی می‌بخشد. در واقع نژادپرستی ترک از همان مراحل اول خود با مقاومت روز مرگ در ١۴ ژوئیه با شکست مواجه شده است. اردوغان- باغچلی در تلاش برای احیای و تداوم عمر فاشیسمی هستند که بارها در مقاومت انقلابی شکست خورده و لاشه‌ای از آن باقی مانده است. به همین دلیل قتل‌عام، ترور و فشار فاشیستی را به گونه‌ای دشوارتر از کودتای فاشیستی ١٢ سپتامبر تحمیل می‌کنند. در حملات همه‌جانبه نژادپرستانه به مبانی اخلاقی و معیارهای حقوقی اهمیتی نمی‌دهند. پس از انتخابات ٢۴ ژوئن در صدد تشدید خصومت و دشمنی با کردها، نابودی و یورش به آنان هستند.

 

مقاومت آزادیخواهی سرتاسری و فراگیر

آنچه که در ١۴ ژوئیه ١٩٨٢ در زندان و ١۵ آگوست ١٩٨۴ در کوهستان علیه حملات فاشیستی ١٢ سپتامبر (١٩٨٠) صورت گرفته امروزه به همان سیاق از سوی جنبش ما، خلق ما و تمام نیروهای انقلابی- دمکراتیک علیه یورش‌های نژادپرستانه رژیم حاکم در تمام عرصه‌ها به صورت می‌گیرند. مقاومت آزادیخواهی سرتاسری علیه حملات فراگیر نژادپرست و نابودگر در جریان است. خلق ما در هر چهاربخش کردستان و خارج از میهن با پیشاهنگی زنان و جوانان، گریلاهای قهرمان ما، نیروهای سیاست دمکراتیک و قبل از همه رهبر آپو و تمام رفقای محبوس بر مبنای خطمشی ١۴ ژوئیه علیه رژیم فاشیست و نابودگر مقاومت می‌نمایند. همچنان که با مقاومت ١۴ ژوئیه بزرگترین پیروزی ایدئولوژیک مسجل گشت، مقاومت انقلابی فراگیر و سرتاسری جنبش و خلقمان امروز هم بزرگترین پیروزی نظامی و سیاسی تاریخ را محقق خواهند کرد. به همین دلیل درک بهتر خطمشی پیروزی و روحیه مقاومت ١۴ ژوئیه حائز اهمیت بوده و لازم است به شیوه مثمر ثمر به اجرا درآید.

 

آنچه دشوار بود از میان برداشته شد و پیروزی کسب شده است. مقاومت روزه مرگ در ١۴ ژوئیه، نژادپرستی را از لحاظ ایدئولوژیک به شکست وادار نموده، زمینه نابودی کامل آن را فراهم کرده و شیوه و راهکار این مهم را آفریده است. آنچه بر دوش ماست اینکه خود را در این خطمشی نیرومندتر کرده و عمیق‌تر آنرا درک نموده و بپذیریم. بدین ترتیب برای نابودی فاشیست اردوغان-باغچلی به شیوه فراگیر و سرتاسری به مقاومت می‌پردازیم. آشكار است که مقاومت اینچنینی پیروزی تاریخی بزرگی را در پی دارد.

 

سازماندهی بیشتر، مبارزه نیرومندتر

بر این اساس یکبار دیگر به مقاومت روزه مرگ ١۴ ژوئیه درود می‌فرستیم و از شهیدان قهرمان خود با احترام یاد می‌کنیم. روز شرف ملی را به رهبر آپو و خلق خود تبریک گفته و از تمام رفقا و خلق خود می‌خواهیم که سازماندهی خود را علیه فاشیسم حاکم بر ترکیه بیشتر نموده، مبارزه نیرومندتری را به انجام رسانده و پیروزی بزرگ را مسجل نمایند."