پ.ك.ك؛ برای ۴١مین سال، مبارزه را در تمام عرصه‌ها گسترش دهیم!

​​​​​​​کمیته مدیریتی حزب کارگران کردستان- پ.ک.ک به مناسبت چهلمین سال تأسیس بیانیه‌ای منتشر کرده و خواهان ارتقای هر چه بیشتر مبارزه شده است

کمیته مدیریتی پ.ک.ک اعلام کرد:"حزبمان چهل سالگی تأسیس خود را به پایان رسانده و وارد ۴١مین سال مبارزه آزادیخواهی می‌شویم. خلقمان و نیروهای دمکراتیک و انقلابی در هر چهاربخش کردستان و سرتاسر جهان با هیجان و روحیه‌ای سرشار در حال گرامیداشت جشن‌های سالگرد تأسیس حزبمان هستند. عید تأسیس حزبمان را به خلق مقاومتگر کرد تبریک می‌گوییم، با تجمع و فعالیت‌های گوناگون بهتر و عمیقتر می‌توانیم با پ.ک.ک حزب رهبری و شهدا آشنا شویم، در این چهارچوب با امید و هیجان چهل‌ویکمین سال کردستان آزاد پ.ک.ک را آغاز می‌کنیم."

 

از صمیم قلب تبریک می‌گوییم

کمیته مدیریتی پ.ک.ک در بیانیه با درود به فعالیت‌ها و مراسم‌های جشن گرامیداشت سالروز تأسیس خود در هر نقطه از جهان می‌گوید:"این عید را به رهبر حزبمان رهبر عبدالله اوجالان، تمام اعضای پ.ک.ک، خلق میهن‌دوست کردستان، نیروهای گریلا، جوانان و جنبش زنان، دوستان انقلابی و دمکراسی‌خواه خلق کرد از صمیم قلب تبریک می‌گوییم. با احترام یاد و خاطره شهدای  قهرمان پ.ک.ک را از رفیق هاکی کارر تا رفقا دلال، زکی، آتاکان، مدیا و تمام شهیدان راه آزادی گرامی می‌داریم. پیمان خود با شهیدان برای تحقق آرمان‌های آنان را تجدید می‌نماییم. در ۴١مین سال مبارزه پ.ک.ک برای تمام آنانی که در راه آزادی و دمکراسی کوشا هستند آرزوی موفقیت داریم."

 

کمیته مدیریتی پ.ک.ک با اشاره به سرآغاز تأسیس پ.ک.ک گفته است: همگان آگاهند که سراغاز سازماندهی حزبمان در نوروز ١٩٧٣ از سوی رهبر آپو در کنار رودخانه چوبوک- آنکارا شکل گرفت. سال ١٩٧٧ در کردستان به جنشب جوانان انقلابی مبدل شد، در ٢۶ و ٢٧ نوامبر با برگزاری کنگره اول در روستای فیس حومه بخش لیجه از توابع آمَد رسما به عنوان حزب تأسیس شد. در اولین سال تأسیس حزبمان مقاومت‌های حیلون و سال بعد (١٩٧٩) مقاومت سیورک صورت گرفت. جنبشمان تنها جنبش انقلابی موفق در مقابل کودتای فاشیستی نظامی ١٢ سپتامبر ١٩٨٠ است. در ١٩٨٢ ایدئولوژی حزبمان، رژیم میلیتاریستی نژادپرست ١٢ سپتامبر را به درهم شکست و با مقاومت تکین زندان آمَد مُهر خویش را حک کرد. با عملیات شمذینان و دهی در ١۵ آگوست ١٩٨۴ مقاومت تاریخی گریلایی آغاز شد."

 

"حزبمان در نوروز ١٩٨۵ ارتش رهایی‌بخش ملی کردستان- ا.ر.ن.ک را تأسیس کرد. در سال ١٩٩٠ همزمان با قیام‌های خلق انقلاب مقاومت ملی را تشکیل داده و انقلاب آزادی زن را آغاز نمود. در سال ١٩٩٠ علیه حملات نژادپرستانه و امحاگرانه که با همکاری خیانت‌گران صورت می‌گرفت این پ.ک.ک بود که قهرمانانه ایستادگی کرد. با تمام موفقیت‌ها نتوانست تا مانع از توطئه ١۵ فوریه ١٩٩٩ ممانعت به عمل آورد. توطئه‌ای که از ٩ اکتبر ١٩٩٨ با همکاری آمریکا، انگلیس و اسرائیل آغاز شد. علیه این توطئه بین‌المللی خلقمان و دوستانمان ٢٠ سال است که به مقاومتی تاریخی پرداخته‌اند. با علم بر واقعیت‌های شمال و روژاوای کردستان، در جنوب کردستان هم مبارزه تداوم یافته است. علیه حملات منطقه‌ای و جهانی نیروهای نژادپرست همچون القاعده، داعش، آ.ک.پ، م.ه.پ که با هم متحد شده‌اند در شنگال، مخمور، کرکوک، رقا، عفرین، جزیر و سور در هر چهاربخش کردستان مقاومتی قهرمانانه به عمل آمده است."

 

حزبمان از سیستم جهانی منفک شد و سیستمی جایگزین را مبنا قرار داد

"حزبمان برای پایان بخشیدن به تحمیل نابودی کردستان، همچنین برای تحقق حیات آزادانه کردها شکل گرفت، از همان اوان مبارزه انفکاک از سیستم و بنیان نهادن سیستمی جایگزین را اساس قرار داد. در سال‌های ١٩٨٠ با اشاعه خطمشی آزادی زنان و گریلا این خطمشی ایدئولوژیک را تعمیق بخشید، عمق ایدئولوژی و فلسفی علیه توطئه بین‌المللی تا تغییر بینش و خروج از حزب دولتگرا و اقتدارطلب به حزب اکولوژیک، اجتماع‌گرا، آزادی زن و جامعه دمکراتیک. بر همین مبانی خطمشی ملت دمکراتیک را همچون جایگزینی برای دولت- ملت به میان کشید و کنفدرالیسم دمکراتیک را در مقابل دولت ملی تأسیس نموده و در عید نوروز ٢٠٠۵ آنرا در لوای ک.ج.ک ارائه نمود."

 

آفتاب آزادی به جهان روشنایی می‌بخشد

کمیته مدیریتی پ.ک.ک با یادآوری گسترش روزبه روز اندیشه‌ها و افکار اوجالان خود محور مدرنیته دمکراتیک در هر چهاربخش کردستان، خاورمیانه و جهان از آن به عنوان اسلحه رهایی تمام فرودستان نام برده و می‌افزاید:"به همین دلیل رهبری نوین آزادی که چهل سال پیش در کردستان آغاز شده است امروز منطقه و جهان را درنوردیده به رهبری گردون مبدل شده است. آفتاب آزادی که پیش از چهل سال پیش به کردستان تابیده بود اکنون به تمام جهان روشنی می‌بخشد."

 

در جوهر تحولات رهبر آپو و حقیقت پ.ک.ک جای گرفته‌اند

پ.ک.ک می‌افزاید:"اگر با دقت به تحولات ۴۵ سال گذشته کردستان نگریسته شود، خواهیم دید که در جوهر آنها حقیقت پ.ک.ک و رهبر آپو جای گرفته است. از نژادپرستی رفرمیست و شاخه‌های مضمحل و شکست خورده کُردی و رئال سوسیالیسم توسط رهبر آپو و حقیقت پ.ک.ک به مرحله چاره‌یابی، امید نوین رهایی و آزادی بنیاد نهاده شد. به همین دلیل در تحولات چهل سال گذشته که با نام آزادی و حیات در کردستان شکل گرفته‌اند این واقعیت محرز است. پ.ک.ک نیرویی که است که اراده خویش را از روحیه آپویی و خون شهیدان کسب کرده است، برای آنان که هویتی نداشته‌اند هویت بخشیده است، به سازماندهی بی‌سرو سامان‌ها پرداخته و برده‌ها را آزاد کرده است، روحیه زندگی آزاد را به نهادها داده، فرد را به میان جامعه برگردانده و خودپرست را به فداکار مبدل کرده است. وجود پ.ک.ک به زندگی در کردستان، زیبایی و آزادی بخشیده است.

 

"پ.ک.ک با مقاومت قهرمانانه سالهای اخیر در برابر فاشیسم آ.ک.پ/ م.ه.پ، داعش و القاعده زندگی زیبا و آزادانه‌تری را در خاورمیانه و جهان بنیان گذاشته است. کردهایی که با پیشاهنگی پ.ک.ک در برابر دولت و حاکمان فاشیست و مرتجع- که به استفاده ابزاری از دین اسلام می‌پردازند- ایستادگی کرده‌اند به نیروهای اصلی محافظت از بشریت و خلق‌های خاورمیانه علیه فاشیسم مبدل شده‌اند. در چهلمین سال مبارزه پ.ک.ک مقاومت نیروهای گریلا و خلقمان علیه فاشیسم و قتلعام از دیرالزور تا درسیم، از عفرین تا سرحد، از آمانوس تا برادوست هر چهاربخش کردستان این واقعیت را به خوبی نشان می‌دهد."

 

به حصر پایان دهیم و فاشیسم را نابود کنیم

پ.ک.ک در ادامه می‌افزاید:"وارد ۴١مین سال مبارزه و حیات حزب می‌شویم. کمیته مرکزی حزبمان، ک.ج.ک و مدیران ه.پ.گ نشست‌های سالانه‌ای برگزار کرده‌اند. چهلمین سال مبارزه را با انتقاد و خودانتقادی بر مبنای خط مشی شهیدان و رهبری مورد ارزیابی قرار داده و تجربیات فراوانی را کسب کرده‌ایم. بر این مبنا همچون جنبش و خلق با ابرام بیشتر، برنامه مدون، تدارکات بیشتر و اید‌‌ه‌ال‌ بزرگتر وارد چهل‌ویکمین سال مبارزه می‌شویم. حزبمان ۴١مین سال مبارزه را به سال پایان دادن به حصر[رهبری]، فروپاشی فاشیسم و سال آزادی کردستان اعلام کرده است. در راستای آزادی رهبر عبدالله اوجالان برمبنای فعالیت و مبارزه از آحاد خلق و دوستانمان می‌خواهیم که مبارزه آزادیخواهی را گسترده‌تر نمایند. لازم است فعالیت‌های هر چهاربخش کردستان و خارج از میهن ارتقای بیشتری یابند. از سویی گرامیداشت عید چهلمین سال تأسیس حزبمان و از سوی دیگر پیشبرد فعالیت [به حصر و فاشیسم پایان دهیم] در هر منطقه‌ای مد نظر قرار گیرد."

 

اقدام آمریکا احیای توطئه بین‌الدولی است

پ.ک.ک در رابطه با اقادام دولت آمریکا علیه سه تن از پیشاهنگان خود اعلام کرده است:"ادام آمریکا به معنی دشمنی با انقلابی‌گری است"

 

"این اقدام همزمان است با ٢٠مین سال توطئه‌ بین‌الدولی به معنی احیای توطئه‌گری است. این نشان می‌دهد که در خلال ٢٠ سال گذشته توطئه با شکست مواجه شده است. همچنین این اقدام حاکی از شکست فاشیسم در برابر مقاومت آزادیخواهانه با پیشاهنگی پ.ک.ک و خلق کرد است. اینگونه هویت حامیان القاعده و آ.ک.پ/ م.ه.پ محرز شده است. اقدام آمریکا نشان داد که آنکه در چهلمین سال پیروز میدان بوده است تنها پ.ک.ک بوده است."

 

پ.ک.ک تصریح کرده است:"ما همچون جنىش و خلق اگر چه در مقایسه با ٢٠ سال گذشته نیرومندتر شده‌ایم لازم است با اهمیت به اقدام آمریکا بنگریم، این اقدام را بخشی از توطئه‌ ببینیم و متناسب با آن موضع خود را تعیین کرده و در مبارزه موضع خود را عملی کنیم. نیروهای توطئه‌گر در ٢٠ سال گذشته با حملات فاشیستی و نابودگرانه ادامه داده و ادامه خواهند داد. آنان برای کسب نتیجه به فشار نژادپرستانه، حیل و هرگونه بازی پلیدی دست می‌زنند. بیش از هر زمانی درتلاش برای ایجاد تفرقه میان حزب و خلقمان هستند. تلاش دارند تا جنبش‌‌هایمان را در دیگر بخشها از همدیگر جدا نموده و آنان را از پ.ک.ک دور کرده و علیه آنان وارد عمل شوند. این برنامه را علنا بر زبان می‌آورند. در مقابل چنین توطئه‌ای همگی ما از کوادر، تمام نیروهای دمکراتیک و انقلابی‌های کردستان، احزاب و مسئولان آنان هشیارانه عمل کنند و علیه هرگونه فتنه‌ای که به توطئه‌گران نیرو دهد قد علم کنند. فعالانه در صفوف انقلاب جای گیرند و علیه حملات نژادپرستان و نابودگران با توکل به اتحاد دمکراتیک خلق کرد مبارزه آزادیخواهی را به پیش برند و پاسخی درخور به هر حمله توطئه‌گران دهند."

 

"یقینا پیروزی از آنِ ماست"

کمیته مدیریتی پ.ک.ک خاطرنشان کرده است که چهل‌ویکمین سال مبارزه پ.ک.ک به سال گسترش همه‌جنابه مبارزه آزادیخواهی در برابر حملات امحاگر و نابودگرانه نژادپرستان متحول می‌شود.

 

"در چنین مبارزه‌ای نیروهای فاشیست و قتل‌عامگر بیش از پیش ضعیف و ناتوان می‌شوند. فاشیسم قاعده و داعش به شکست انجامیده است. فاشیسم آ.ک.پ/ م.ه.پ در برابر فروپاشی بزرگی قرار دارد. با حملات توطئه‌گرانه خود در مقایسه با ٢٠ سال گذشته تضعیف شده است. در مقابل جنبش و خلقمان آماده‌تر و منسجم‌تر هستند. در برابر فاشیسم آ.ک.پ/ م.ه.پ تمام این سیستم را نابود کنیم. دیگر زمان آن فرا رسیده که به حملات توطئه‌امیز پایان داده شود. در این راستا در چهل‌ویکمین سال مبارزه حزبمان همچون جنبش، خلق و تمام نیروهایی که بر مبنای استراتژی جنگ انقلابی خلق فعالیت می‌کنند وارد مبارزه‌ای فراگیر علیه فاشیسم آ.ک.پ/ م.ه.پ می‌شویم و یقینا پیروزی از آنِ ماست."

 

در پایان بیانیه پ.ک.ک آمده است:"بر این مبنا عید تأسیس حزبمان را به رهبر آپو، رفقا، خلق و تمام دوستان تبریک می‌گوییم، از همه می‌خواهیم که با حقیقت رهبر آپو و پ.ک.ک بیش از پیش آشنا شوند. در ۴١مین سال علیه حملات دسیسه‌گرانه نژادپرست‌ها و نابودگران هشیارانه‌تر عمل کنند و سازماندهی خود را در فعالیت‌ها گسترش داده و از این روی مبارزه را در تمام زمینه‌ها ارتقا دهند. از تمام توان مبارزاتی خود برای آزادی رهبر آپو استفاده نمایند."