پ.ک.ک: مبارزه برای کسب پیروزی ادامه دارد

کمیته مرکزی حزب کارگران کردستان- پ.ک.ک اعلام کرده که نشست سالیانه خود را برگزار کرده و تمام اعضای حزب و خلق را به سازماندهی در تمام عرصه‌ها و مبارزه برای کسب پیروزی بر مبنای خطمشی آپویی فراخواند.

کمیته مرکزی حزب کارگران کردستان- پ.ک.ک اعلام کرده که نشست سالیانه خود را برگزار کرده و تمام اعضای حزب و خلق را به سازماندهی در تمام عرصه‌ها و مبارزه برای کسب پیروزی بر مبنای خطمشی آپویی فراخواند.

 

کمیته مرکزی حزب کارگران کردستان در رابطه با برگزاری نشست سالانه خود گفته است:

"نشست سالانه کمیته مرکزی پ.ک.ک در روزهای ٢٠ الی ٢٨ اکتبر/ ٢٨ مهرماه الی ۶ آبان را با موفقیت برگزار نمودیم. نشست ما با درود به مقاومت قهرمانانه خلقمان با پیشاهنگی رهبر عبدالله اوجالان و پیروزی رقا و با تجلیل از شهدا هاکی کارار و برچم جیلو و تمام شهدای قهرمان آغاز شد. نشست ما در شرایط تاریخی جاری تمام مباحث سیاسی، نظامی، ایدئولوژیک و سازمانی را در مدت ٩ روز مورد ارزیابی قرار داد و برای پیروزی مبارزه آزادی و دمکراسی تصمیم‌های حیاتی اتخاذ نمود. در این راستا تحقق پیروزی خطمشی آپویی از چهلمین سالروز تأسیس پ.ک.ک استقبال نمود.

 

در نشست کمیته مرکزی موضوع اساسی: جنگ تحمیلی همه‌جانبه رژیم فاشیست حاکم بر ترکیه (آ.ک.پ/م.ه.پ) علیه رهبر عبدالله اوجالان و خلق ما و از سوی دیگر مقاومت انقلابی –دمکراتیک فراگیر رهبری، گریلا، زنان، جوانان و تمام خلق ما مورد ارزیابی قرار گرفت. نشست ما بر این مبنا به مبارزه خودمدیریتی که در شمال کردستان و ترکیه به منصه ظهور رسید درود فرستاد. این نشست اعلام کرد که اعمال نژادپرستانه رژیم دلیل به بن‌بست رسیدن آن بوده و رژیم در شرف فروپاشی است. بر این اساس مقرر شد که چهلمین سال تأسیس پ.ک.ک سال فروپاشی فاشیزم حاکم بر ترکیه باشد. این مرحله باید به ترکیه دمکراتیک و کردستان آزاد منجر شود و برای رهبر عبدالله اوجالان شرایط زندگی آزادانه فراهم گردد.

 

 

به پیروزی رقا درود می‌فرستیم

نشست ما پیروزی تاریخی رقا را به خلق‌های سوریه بویژه به خلق‌های روژاوای کردستان تبریک می‌گوید و به مبارزه آزادیخواهی خلق‌های سوریه با پیشاهنگی نیروهای سوریه دمکراتیک را علیه تبهکاران داعش و فعالیت برساخت دمکراتیک فدراسیون شمال سوریه درود می‌فرستد و بر این مهم تأکید نمود که برادری کرد‌ها و عربها بر مبنای برادری میان خلق‌ها برای پایان دادن به انحصارطلبی دولت- ملت در منطقه و موفقیت انقلاب دمکراتیک در خاورمیانه نقش اساسی را بر دوش گرفته است. همچنین بر اتحاد دمکراتیک تمام خلق‌های خاورمیانه تأکید می‌نماید. نشست ما اعلام می‌دارد که پروژه فدرالیسم دمکراتیک بر مبنای خودمدیریتی دمکراتیک توانایی چارەیابی تمام مسائل منطقه‌ای را در خود داراست. نشست ما با ایمان و اعتقاد به پیروزی تاریخی‌ [همچون پیروزی در مقابل فاشیسم داعش]، خلق‌های سوریه را به پیروزی در برابر القاعده و نژادپرستی رژیم ترکیه رهنمون خواهد کرد.

 

جنوب کردستان و عراق

بدون شک یکی از موضوعات اساسی که نشست کمیته مرکزی آنرا مورد بررسی قرار داد وضعیت جاری در جنوب کردستان و عراق بود. نشست ما تصریح می‌نماید همچنان که آشکار گردید دولت‌های استعمارگر در رابطه با مسئله کردها واکنشی مشترک را نشان می‌دهند و تصریح می‌نماید که حملات اخیر به جنوب کردستان سازماندهی شده هستند و در این میان نقش دولت ترکیه کاملا عیان است. نشست ما به آسیب‌های روابط میان پ.د.ک و آ.ک.پ به کردها و خلق‌های دیگر و همچنین بیچارگی خط دولتگرا و ملیت پرست حزب دمکرات کردستان عراق که درصدد اداره جامعه با این خط مشی است را مورد ارزیابی قرار داد. نشست ما به این نتیجه رسید که تحولات اخیر که خط مشی دولتگرا و ملیت پرستی پ.د.ک به تمامی در شرف نابودی است و خطمشی کنفدرالیسم دمکراتیک و خودمدیریتی دمکراتیک با پیشاهنگی پ.ک.ک به پیروزی دست می‌یابد. نشست ما اعلام می‌نماید که خلق ما در جنوب کردستان مجبور به کسب سرنوشت محتوم نیست و خطمشی صحیح پ.ک.ک که راه را بر پیروزی فراهم می‌نماید، نقش پیشاهنگی را در جنوب کردستان هم بردوش خواهد گرفت. تصریح می‌نماید که خلق ما در جنوب کردستان و بویژه ایزدیها را تنها نخواهد گذاشت. نشست ما پیروزیهای شنگال را تبریک می‌گوید و اعتماد خود را برای اداره جامعه ایزدی از سوی خودمدیریتی دمکراتیک بومی اعلام می‌دارد.

 

حمایت خلق روژهلات قابل تقدیر است

نشست کمیته مرکزی به ایستار خلق روژهلات و حمایت آنان از مبارزه در بخش‌های دیگر کردستان درود می‌فرستد و بویژه یادآور می‌شود که در شرایط بحرانی موجود نیروهای آزادی‌خواه روژهلات باید با حساسیت ویژه خود را برای هرنوع مبارزه‌ای آماده نمایند. اعلام می‌گردد که جنگ در عراق به پایان خود نرسیده است و احتمال کشیدن آن به ایران هم دور از ذهن نیست. تصریح شد که ایستار انقلابی حقیقی در روژهلات کردستان بویژه ایستار موجود راه را بر پیروزیهای بزرگ آتی فراهم می‌نماید. همچنین به فعالیت‌های خلق ما در خارج از میهن که از مبارزه خلقی در چهاربخش کردستان حمایت می‌کنند و خواهان آزادی رهبر آپو هستند درود می‌فرستد.

 

فراخوان برای برگزاری کنگره ملی

نشست کمیته مرکزی اهمیت برگزاری کنگره ملی کردستان را در شرایط حیاتی موجود مورد تأکید قرار می‌دهد و از تمام احزاب و سازمانهای کردستانی می‌خواهد که به فعالیت‌های کنگره ملی کردستان بپیوندند و برای پیروزی انقلاب خاورمیانه دمکراتیک که نوید آزادی را برای تمام خلق‌ها به همراه خواهد داشت و روابط تاریخی مابین خلق‌های کُرد- عرب، کُرد- ترک و کُرد – فارس را بر اساس خاورمیانه دمکراتیک، کردستان آزاد و مبارزه مشترک خلق‌ها مورد تأکید قرار داده است. تصریح می‌نماید که در یکصدمین سالروز انقلابی تاریخی اکتبر در خاورمیانه انقلابی بزرگتر برای تحقق دمکراسی و آزادی خلق‌ها در شرف وقوع است و بر لزوم برداشتن چنین گامی تأکید کرده است.

نشست کمیته مرکزی فعالیت‌های عملی یک سال گذشته بر خطمشی رهبری و شهیدان را با انتقاد و خودانتقادی مورد ارزیابی قرار داده و ضمن تعیین کاستی‌ها تصریح نموده است که هر چه سریعتر بر مبنای خط فکری رهبری تحولات ذهنیتی. ایدئولوژیک و راهکاری صورت گیرند.

 

سالروز تأسیس پ.ک.ک گرامی باد

نشست کمیته مرکزی در شرایطی که ٣٩ مین سال تأسیس رسمی پ.ک.ک است با موفقیت به نشست خود پایاد داد و با نتایج کسب شده سالروز تأسیس حزب را به رهبر عبدالله اوجالان و تمام رفقا، خلق ما و آحاد بشریت دمکراتیک تبریک می‌گوید و در این راستا به تمام رفقا و خلق ما که با اعتقاد راسخ و سازماندهی به استقبال چهلمین سالگرد تأسیس پ.ک.ک می‌روند درود می‌فرستد. چهلمین سال تأسیس پ.ک.ک با اصول حزبی، گریلایی و موفقیت مبارزه ملت دمکراتیک از هم اکنون نوید پیروزی را با خود به همراه دارد. بر اساس خط‌مشی آزادی زن و بر مبنای دینامیسم جوانان پیروزی دمکراسی و آزادی خلق ما را از هم اکنون میسر نموده است. بر این مبنا از اعضای حزب و خلق می‌خواهد که در راستای خط آپویی منسجم گردیده و برای دستیابی به پیروزی مبارزه نمایند."