پنج زندانی دیگر به اعتصاب غذای نامحدود پیوستند

​​​​​​​پنج زندانی سیاسی در بخش ت زندان آمد در محکومیت حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان به اعتصاب غذای نامحدود دست زدند

اعتصاب غذای نامحدود هر روز در کردستان و خارج از میهن گسترده‌تر می‌شود. لیلا گووَن رییس مشترک ک.ج.د و پارلمانتار سابق ه.د.پ جولمرگ در ۶۶مین روز اعتصاب بسر می‌برد. از سوی دیگر اعتصاب غذای استراسبورگ در ٢٨مین روز خود همچنان ادامه دارد. از زندان آمد خبر رسیده است که پنج زندانی سیاسی دیگر به اعتصاب غذای نامحدود پیوسته‌اند.

 

از پنجم ژانویه /١۵ دیماه، پنج زندانی سیاسی کردستانی در بخش ت زندان آمد به نامهای رجب بال، فرهاد تونچ، عدنان ایگیت‌تکین، فاروق آکبای و مظلوم دیلک دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌‌اند. نجاتی چپک یک زندانی که روز ١١ ژانویه/٢١ دی‌ماه از بخش ت زندان آمد آزاد شده است خبر اعتصاب پنج زندانی این بخش را به خبرگزاری فرات داد.

زندانیان اعتصاب غذا تنها به فراخوان اوجالان پاسخ خواهند داد

چپک در سخنان خود تأکید کرد که حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان از سوی دولت ترک بر همه زندانیان سیاسی کردستان و ترکیه تأثیر گذاشته است. وی افزود:حصر رهبر آپو جرم علیه بشریت است. با حصر رهبری جامعه را به گروگان گرفته‌اند. با اینکار نه تنها رهبری بلکه تمام خلق‌های خاورمیانه را به گروگان می‌گیرند. این حصر بر تمام زندانیان تأثیر گذاشته است. پنج تن از رفقای ما با نامهای رجب بال. فرهاد تونچ، عدنان ایگیت‌تکین، فاروق آکبای و مظلوم دیلک در حمایت از لیلا گووَن از پنجم ژانویه دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند. رفقایی که دست به اعتصاب زدند گفتند که تا زمانی که حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان خاتمه نیابد و آزاد نشوند آنان به اعتصاب خود ادامه می‌دهند."

 

نقض حقوق بشر در زندان به صورت وسیعی ادامه دارد

چپک با اشاره به اینکه در بخش ت زندان آمد حقوق بشر به شیوه گسترده‌ای نقض می‌شود گفت:"بخش ت زندان آمد از هفت ماه پیش فعال شده است. این بخش تازه تأسیس شده و در آن سیستم گرمایشی دارای نواقصی است. همچنین مدیران این بخش اجازه ملاقات و ویزیت پزشک را به زندانیان نمی‌دهند. از سوی دیگر تحت هیچ شرایطی به زندانی‌ها اجازه مطالعه و یا دریافت کتب کردی داده نمی‌شود. روزنامه ینی یاشام را به زندانیان نمی‌دهند. برای ١٨٠ زندانی محبوس در این بخش تنها چند ساعت محدود اجازه استفاده از آب گرم داده می‌شود. محرم کازان مدیر این بخش زندانیان را تهدید می‌کند. زندانیان را طبق میل خود جزا می‌کنند. به دلیل همین برخوردها دوره حبس من را دو ماه افزایش دادند. نه تنها بر من بلکه حقوق تمام زندانیان دیگر نقض می‌شود."