پژاک: مبارزه‌ی مشروع پ.ک.ک، شایسته حمایت و مایه‌ی مباهات تمام خلق‌های آزادیخواه است

​​​​​​​" ... جنبش آزادیخواهی آپویی در خاورمیانه و جهان با مبارزه بی‌وقفه و صرف هزینه‌های سنگین بسوی برساخت ملت دمکراتیک و فراهم نمودن موقعیت سیاسی خلق آزادیخواه کرد گام برمی‌دارد ... "

مجلس حزب حیات آزاد کردستان- پژاک به مناسبت چهلمین سالروز تأسیس حزب کارگران کردستان- پ.ک.ک بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد. در بیانیه پژاک بر لزوم اتحاد و انسجام تمام نیروهای سوسیالیست و آزادیخواه بر علیه جریان‌های فاشیستی تأکید کرده است

 

پژاک در آغاز بیانیه چهلمین سالروز تأسیس پ.ک.ک را به عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد، تمام زندانیان مقاومتگر، کوادر و اعضای جنبش آپویی، خانواده شهدا و تمام نیروهای آزادیخواه و سوسیالیست‌های جهان تبریک گفته و یاد و خاطره شهیدان راه آزادی را گرامی داشته است.

 

پژاک سپس به ماهیت بحران‌آفرین مدرنیته‌ی سرمایه‌داری و عواقب آن بر منطقه و جهان پرداخته و افزوده است:

"چهل سال مبارزه رادیکال پ.ک.ک، مفهوم قهرمانی را در برابر خطمشی خیانت در کردستان و مقاومتگری در برابر مدرنیته‌ی سرمایه‌داری ایجاد کرده است. پ.ک.ک با تاریخ پاکیزه و درخشان خویش از نیستی و مرگ بشارت هستی و زندگی را برای خلق کرد و دیگر خلق‌های جهان که در لوای سوسیالیسم، دمکراسی و آزادی مبارزه می‌نمایند داده است و به سرچشمه امید، جسارت و صداقت مبدل گردیده است. جنبش آزادیخواهی آپویی در خاورمیانه و جهان با مبارزه بی‌وقفه و صرف هزینه‌های سنگین بسوی برساخت ملت دمکراتیک و فراهم نمودن موقعیت سیاسی خلق آزادیخواه کرد گام برمی‌دارد و این مهم شایسته حمایت، خوشنودی و مباهات تمام خلق‌های آزادیخواه است."

 

مجلس پژاک می‌افزاید:"با تمام این اوصاف پ.ک.ک در ماراتون مبارزه دمکراتیک با تمام توان خویش در برابر دولت فاشیست ترکیه و متحدان آن ایستادگی کرده و خلق‌های منطقه را از یوغ و یورش ترور داعش و لویاتان معاصر نجات داده است. پ.ک.ک با مبارزه چهل ساله‌ی خویش اثبات کرد که برای برقراری صلح و آرامش و برقراری دمکراسی در منطقه به وظایف اخلاقی و تاریخی خود عمل نموده و برای نابودی فاشیسم دولت ترکیه و ترور داعش مبارزه‌ای خستگی‌ناپذیر را به انجام رسانده است."

 

پژاک اقدام دولت آمریکا علیه پیشاهنگان جنبش آزادیخواهی کردستان را توطئه‌ای خطرناک علیه ملت کرد خوانده و می‌افزاید:"آنچه که خشم و نفرت خلق کرد و دیگر خلق‌های آزادیخواه را در پی داشته است اعمال نیروهای ابرقدرت با پیشاهنگی آمریکاست که با انکار مبارزه مشروع و دمکراتیک پ.ک.ک مستقیم و غیرمستقیم از اولین روزهای تأسیس پ.ک.ک به دشمنی با آن ادامه می‌دهند. اقدام آمریکا علیه پیشاهنگان پ.ک.ک و خلق کرد نشان داد که توطئه بین‌الدولی علیه خلق کرد وارد مرحله‌ای بزرگتر و خطرناک‌تر شده است. البته تشدید حصر رهبر آپو و یورش به دستاورهای خلق کرد در روژاوا، شمال، شنگال و تمام دستاوردهای دیگر خلق کرد نتیجه این کنسپت فراگیر است که خلق کرد را به مقاومت سرتاسری و مبارزه بی‌امان مجبور می‌کند. خلق کرد برای پوچ کردن سیاست منفعت‌طلبانه نیروهای اشغالگر کردستان و منطقه لازم است که به سازماندهی خویش و گسترش هر چه بیشتر آن به فعالیت‌های دمکراتیک ونیرومندتر نمودن اتحاد ملی از هویت، اراده و انقلاب آزایخواهی خویش پاسداری نمایند."

 

مجلس حزب حیات آزاد کردستان در پایان خاطرنشان کرده است:"بویژه لازم است هر فرد، نیرو و سازمان سوسیالیستی و آزادیخواه ایران و روژهلات کردستان در برابر فاشیسم و ارتجاع مبارزه خود را نیرومند نمایند و برای استقرار آشتی و آرامش و حفظ هویت انقلابی خویش در ایجاد جبهه متحد دمکراتیک گام بردارند."