پیام تسلیت ک.ج.ک به مناسبت وفات ماموستا عبدالکریم شارباژیری

​​​​​​​ک.ج.ک با صدور پیامی مراتب ضایعه درگذشت ماموستا عبدالکریم شارباژیری را به خانواده وی، علمای دینی و خلق کرد تسلیت گفته است. ک.ج.ک در این پیام می‌گوید:"از خلقمان بویژه علمای دینی می‌خواهیم که به صیانت از رنج و رهنمودهای ماموستا عبدالکریم بپردازند."

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان-ک.ج.ک در پیامی مراتب تسلیت خود را به مناسبت درگذشت ماموستا عبدالکریم شارباژیری اعلام کرده است.

 

در پیام تسلیت ک.ج.ک آمده است:"متأسفانه خبر درگذشت عالم گرانقدر و ارزشمند آیین اسلام در کردستان، میهن‌دوست ارجمند و دوستمان ماموستا عبدالکریم سعید معروف به ماموستا عبدالکریم شارباژیری را دریافت کردیم. این میهن‌دوست تا آخرین نفس تلاش نمود تا درکی صحیح و واقعی از اسلام ارائه کند و زندگی خویش را وقف آزادی خلق کرد نمود. امیدواریم که روح این عالم دینی میهن‌دوست مشمول رحمت و بخشندگی خدای بزرگ گردد. خود را شریک آلام و ناراحتی خانواده عزیز وی می‌دانیم، به خانواده و عالمان کردستان و آحاد خلقمان این ضایعه را تسلیت می‌گوییم.

 

ک.ج.ک ماموستا عبدالکریم را از پیشاهنگان عالمان اسلام دمکراتیک جامعه کردستان دانسته و از تلاش‌ها و مبارزات وی در این راه قدردانی نموده است. در پیام تسلیت ک.ج.ک آمده است:"ماموستا عبدالکریم مسئله آزادی کردها و دستورالعمل‌های اسلام را به خوبی تحلیل نمود و اثبات کرد که انسان بدون مبارزه آزادیخواهی نخواهد توانست مسلمان واقعی باشد. نشان داد که ایستادگی علیه انکار و ظلم یکی از مبانی آیین اسلام و مقاومت در برابر مستبدان و ستمکاران شیوه‌ای از عبادت است. همچنین مابین مبارزه آزادیخواهی کردسها و مفهوم امت اسلامی پلی مستحکم ایجاد کرد. اثبات کرد که امت به معنی انکار قبیله، قوم و ملت نیست، بلکه برعکس امت به معنی پذیرش تفاوت‌مندی‌هاست. از این رو تا واپس نفس خود در مبارزه آزادیخواهی در همه بخش‌های کردستان فعالانه جای گرفت. ملا عبدالکریم فقید برای تحقق اتحاد ملی فعالیت‌های بسیاری را به انجام رساند و در این راه متحمل رنج‌های فراوانی شد."

 

ک.ج.ک در ادامه می‌گوید:"در این مقطع که خلقمان در حال مبارزه‌ای سرتاسری است، وفات یکی از دوستان بسیار ارزشمند جنبش‌مان ماموستا عبدالکریم شارباژیری مایه تألم فراوانی است. بدون شک با تداوم مبارزه از رنج و فعالیت‌های وی را پاس می‌داریم وآنرا گسترش می‌دهیم. از خلق‌مان بویژه از عالمان دینی کردستان می‌خواهیم که از رنج و افکار ماموستای فقید صیانت به عمل آوردند."