چیدم دوغو: نیروهای انقلابی می‌توانند به حاکمیت فاشیسم در ترکیه پایان دهند

چیدم دوغو عضو شورای هماهنگی کنفدرالیسم جوامع کردستان، ك.ژ.ك در گفتگویی با خبرگزاری فرات اعلام کرد اگر نیروهای انقلابی و دمکراسی‌خواه در ترکیه متحد شوند ائتلاف فاشیستی حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی را شکست خواهند داد.

چیدم دوغو عضو شورای هماهنگی کنفدرالیسم جوامع کردستان، ك.ژ.ك در گفتگویی با خبرگزاری فرات اعلام کرد اگر نیروهای انقلابی و دمکراسی‌خواه در ترکیه متحد شوند ائتلاف فاشیستی حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی را شکست خواهند داد. او روز جهانی کارگر را فرصتی برای این اتحاد می‌داند.

چیدم دوغو عضو شورای هماهنگی ك.ژ.ك طی گفتگویی در آستانه یکم ماه مه، روز جهانی کارگر تأکید کرد اگر نیروهای دمکراسی خواه در ترکیه متحد شوند، ائتلاف فاشیستی احزاب آ.ک.پ و م.ه.پ را شکست خواهند داد.

 

او  با تبریک روز جهانی کارگر به همه طبقات فرودست جامعه گفت حکومت کنونی مشغول غارت زحمتکشان و زنان است.

 

چیدم دوغو همچنین از حزب حاکم ترکیه به عنوان یکی از بانیان بحران در منطقه نام برد و گفت آنها علیه کردها اعلام جنگ کرده اند و کارگران و زحمتکشان در ترکیه باید بدانند که هجوم به عفرین نیز جنگی علیه آنها بود.

 

او به فروپاشی اقتصادی در ترکیه بخاطر جنگ‌افروزی‌ها اشاره کرد و گفت در سرزمین‌های غنی و حاصلخیز بین النهرین و آناتولی دیگر امکان فعالیت باقی نمانده و اقتصاد ترکیه وابسته به خارج از کشور است.

 

عضو شورای هماهنگی ك.ژ.ك با اعلام آنکه ائتلاف حاکم بر ترکیه همه چیز را برای پیشبرد سیاست‌های خود وجه المعامله قرار می‌دهد گفت: از همه ظرفیت‌ها برای ادامه جنگ استفاده می‌کنند و این اقدامی علیه جامعه است. بخشی از این جنگ شدید علیه زنان است. در روز جهانی کارگر باید زنان و زحمتکشان پاسخ این سیستم را بدهند.

 

او از یکم ماه مه به عنوان روز اتحاد و مقاومت نام برد و اضافه کرد: همه آنهایی که از این سیستم لطمه دیده اند باید متحد و سازمان یافته شوند. جریانات انقلابی اگر متحد شوند می‌توانند جلوی این سیستم که زندگی را حرام کرده است را بگیرند و دروازەای بسوی زندگی انسانی و دمکراسی بگشایند.