ک.ج.ک تصمیم دادگاه حقوق بشر اروپا و دولت آلمان را محکوم کرد

​​​​​​​ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان با صدور بیانیه‌ای تصمیم دادگاه حقوق بشر اتحادیه اروپا در عدم پذیرش شکایت اوجالان را محکوم کرده و می‌گوید:"اروپا با چنین رویکردی آشکارا به شکنجه در امرالی مشروعیت می‌دهد."

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان با صدور بیانیه‌ای تصمیم دادگاه حقوق بشر اتحادیه اروپا در عدم پذیرش شکایت اوجالان را محکوم کرده و می‌گوید:"اروپا با چنین رویکردی آشکارا به شکنجه در امرالی مشروعیت می‌دهد."

 

در بیانیه‌ای که از سوی ریاست مشترک شورای رهبری ک.ج.ک منتشر شده حکم دادگاه حقوق بشر اروپا در رابطه با شکنجه‌های رژیم ترکیه در امرالی محکوم گردید. ک.ج.ک در رابطه با دیدار طیب اردوغان دیکتاتور ترکیه به آلمان هم گفته است:"آنانی که برای اردوغان فرش قرمز پهن کرده‌اند پاسخگوی وجدان و عدالت خواهند بود."

 

ریاست مشترک ک.ج.ک ضمن ابراز همدردی با خانواده امید آجار که در محکومیت حصر اوجالان و در اعتراض سفر اردوغان به آلمان خود را به آتش کشیده بود یاد و خاطره وی را گرامی داشته است.

 

عملیات امید آجار ایستاری برابر دادگاه حقوق بشر اروپاست

در بیانیه ک.ج.ک به عملیات امید آجار پرداخته و آمده است:"ما می‌دانیم که رهبر آپو عملیاتی اینگونه را نمی‌پذیرد، اما این فعالیت موضعی علیه احکام دادگاه حقوق بشر اروپاست. انجام دادن چنین عملیاتی همزمان با دیدار دیکتاتور ترکیه از آلمان پیامی واضح به دادگاه حقوق بشر اروپا، آلمان، اروپا و جهان است."

 

ک.ج.ک در ادامه به تصمیم دادگاه حقوق بشر اروپا اعتراض کرده و می‌گوید:"دادگاه حقوق بشر اروپا در ٢١امین سال توطئه بین‌الدولتی، درخواست اعاده دادرسی وکلای پرونده را در مورد تداوم شکنجه در امرالی رد کرده است. رد کردن درخواست وکلا به معنی مشروعیت بخشیدن به شکنجه در امرالی از سوی دادگاه اروپاست. تصمیم دادگاه همزمان با سفر اردوغان به آلمان آشکارا نشان می‌دهد که آنان از رژیم فاشیستی ترکیه حمایت می‌کنند."

 

دیدار اردوغان برای سرمایه آلمان است

خودسوزی جوان کردستانی به معنی محکوم کردن توطئه‌های بین‌الدولتی است. برای اعلام اعتراض به سکوت جامعه جهانی در قبال رویدادها در امرالی است. عیان است که تمام امکانات به خدمت بورژوازی آلمان درامده است. آنچه که از آن به عنوان دمکراسی نام برده می‌شود تنها برای لاپوشانی و فریب چهره استعمارگونه خود آنان است. دیدار اردوغان و حکم دادگاه حقوق بشر اروپا نقاب از صورت آلمان برداشته است.

 

حکم دادگاه اروپا و حکومت آلمان را محکوم می‌کنیم

آنانی که برای اردوغان فرش قرمز پهن کردند در برابر وجدان و عدالت مسئولند. اگر دادگاه حقوق بشر اروپا و دولت آلمان نمی‌خواهند برابر تاریخ شرمسار باشند لازم است دست از مواضع کنونی خود بردارند و به صدای خلق کُرد و دیگر خلق‌های ترکیه و وجدان‌های بیدار گوش دهند.

 

یکبار دیگر ضمن محکومیت حکم دادگاه حقوق بشر اروپا و دولت آلمان اعلام می‌کنیم؛ خلق کُرد برای برساخت زندگی دمکراتیک و آزادی رهبر آپو از اکنون به بعد مبارزه خود را گسترده‌تر خواهد کرد و پاسخی درخور به دنیای استعمارگران و اشغالگران و منفعت‌طلبان خواهد داد."