ک.ج.ک: بشریت وامدار ایزدی‌هاست

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان-ک.ج.ک به مناسبت چهارمین سالروز قتل‌عام خلق ایزدی در ٣ آگوست ٢٠١۴ بیانیه‌ای کتبی منتشر کرده و می‌گوید:"تمام بشریت دَین‌دار ایزدی‌هاست."

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان-ک.ج.ک به مناسبت چهارمین سالروز قتل‌عام خلق ایزدی در ٣ آگوست ٢٠١۴ بیانیه‌ای کتبی منتشر کرده و می‌گوید:"تمام بشریت دَین‌دار ایزدی‌هاست."

 

ک.ج.ک روز گذشته طی بیانیه‌ای کتبی ضمن تجلیل از قربانیان ایزدی حمله داعش در سوم آگوست ٢٠١۴ به زنان و کودکان ربوده شده اشاره کرده و می‌گوید:"آنان پیمان تداوم مبارزه ما هستند." ک.ج.ک در این رابطه افزوده است:"پایان دادن به قتل‌عام ایزدی‌ها، پایان دادن کشتار و فشار بر تمام خلق‌های خاورمیانه است."

 

شورای رهبری ک.ج.ک در آغاز بیانیه حمله به ایزدی‌ها را حمله علیه حافظه تاریخی خاورمیانه دانسته و می‌گوید:"حمله به ایزدی‌ها خیانت به تاریخ خاورمیانه است. رهبر آپو صیانت از ایزدی‌ها را صیانت از تمام خلق‌های خاورمیانه بویژه خلق کُرد می‌داند و پذیرش مسئولیت در قبال دفاع از ایزدی‌ها را ادای جامعه بشری به آنان می‌داند."

 

ک.ج.ک سپس به کشتار جمعی ایزدی‌ها در آگوست ٢٠٠٧ طی انفجار چهار خودرو بمب‌گذاری شده و شهادت ۵٠٠ نفر اشاره کرده و آنرا نشانه‌های آشکار قتل‌عامی که بعدا در ٣ آگوست ٢٠١۴ روی داد عنوان کرده است. ک.ج.ک خاطرنشان کرد:رهبر آپو در سال ٢٠١۴ در رابطه با قتل‌عام ایزدی‌ها هشدار داده و نیروهای گریلا هم در این راستا تدابیر امنیتی را اتخاذ کردند. اما [برخی احزاب] ممانعت ایجاد کردند. رهبر آپو در زندان امرالی قتل‌عام ایزدی‌ها را پیش‌بینی کرده و به تمام نیروهای سیاسی کردستانی، کشورهای خاورمیانه و آحاد جامعه بشری را مسئول محافظت از ایزدی‌ها نامید. تمام بشریت وامدار خلق ایزدی است."

 

تحمیل خود بر ایزدی‌ها نشانه بی‌احترامی است

ک.ج.ک می‌افزاید:"تمام بشریت بالاخص کردها می‌توانند با محافظت از زبان، فرهنگ، حق زندگی و هویت ایزدی‌ها مسئولیت خود را در قبال ایزدی‌ها به انجام رسانند. این مهم با برساخت زندگی دمکراتیک و آزاد برای ایزدی‌ها مسجل می‌شود. برای جلوگیری از تکرار قتل‌عام و زندگی آزاد و مستقل خلق ایزدی باید تلاش کرد. ایزدی‌ها در حال سازماندهی خود به عنوان خلقی دمکراتیک هستند. ایزدی‌ها از سوی مبارزان ی.ب.ش/ی.ژ.ش از خود محافظت می‌کنند و با سازمان‌ها و نهادهای برآمده از اراده جامعه خود به مدیریت زندگی خویش می‌پردازند."

 

ک.ج.ک تحمیل خواسته‌های برخی جریانها بر خلق ایزدی را با بکارگیری منافع مادی بی‌احترامی به جامعه ایزدی و خلق‌های خاورمیانه می‌داند. ک.ج.ک می‌گوید:"اگر خواهان احیای وجدان، عدالت، برابری و اخلاق در خاورمیانه هستیم لازم است که از زندگی دمکراتیک و آزاد ایزدی‌ها حمایت شود."

 

شورای رهبری ک.ج.ک در پایان تمام کردها و خلق‌های خاورمیانه را به مشارکت فعالانه در ارتقای مبارزه آزادیخواهی و دمکراسی فراخوانده است.