ک.ج.ک: شهادت دلال آمَد تعهد تدوام مبارزه در چهلمین سال انقلاب است

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان بمناسبت گرامیداشت یاد "دلال آمد'' و شهدای 'بستا' بیانیه‌ای صادر نمود

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان بمناسبت گرامیداشت یاد "دلال آمد'' و شهدای 'بستا' بیانیه‌ای صادر نمود

 

از فرماندهان ه.پ.گ و یژاستار ''دلال آمد'' و ''آزه ملازگرد'' بهمراه ١١ تن از گریلاهایمان در منطقه‌ی بستا از توابع شرناخ در جنگ با ارتش غاصب ترکیه شهید شدند. ما بعنوان ک.ج.ک ضمن احترام به یاد و خاطره‌ی رفقای شهیدمان، بار دیگر پیمان می‌بندیم که به آرمانهایشان وفادار خواهیم ماند و با آزادی کردستان انتقامشان را خواهیم گرفت.

 

در بیانیه‌ی ک.ج.ک آمده است: "شهدای بستا در این برهه، آخرین حلقه‌ از حلقه‌های شهادت دهها هزار شهید در مبارزه دهها ساله آزادیخواهی خلق کردستان هستند. شهیدان همیشه حلقه‌هایی بوده‌اند که مراحل گوناگون مبارزات‌مان را بهم گره زده‌اند.

 

''دلال آمد''، ''ازه ملازگرد'' و ١١ شهید دیگر بستا به مانیفیست چهل ساله‌ی پ.ک.ک تبدیل شدند. پ.ک.ک در چهلمین سالگرد تأسیس خود با الهام گرفتن از این شهدا، سطح مبارزاتی خویش را ارتقا داده و برای ایجاد کردستانی آزاد و خاورمیانه‌ای دمکراتیک، مرحله‌ی مهمی را شروع می‌نماید. شهادت فرمانده‌ی بزرگ ''دلال آمد'' برای ما به معنای بیعتی دوباره با مبارزه برای آزادی می‌باشد.

 

در بیانیه‌ی ریاست مشترک ک.ج.ک آمده است که: هر شهادتی که در صفوف جنبش آزدیخواهی کردستان روی می‌دهد، ارزشی نوین به ارزشهای مبارزات آزادی می‌افزاید و همین ارزشهاست که جنبش‌مان را در سخت‌ترین شرایط در برابر سنگین‌ترین سلاح‌ها سرپا نگه داشته و روز به ‌روز به آزادی نزدیکتر می‌نماید. ''دلال آمد'' فرمانداری فدایی و همیشه زنده است و با داشتن چنین فرمانده‌هانی جنبش آزادیمان نه‌تنها از بین نمی‌رود بلکه همیشه پیروزخواهد شد."

 

ک.ج.ک در ادامه می‌افزاید: ''دلال آمد'' الگوی انقلاب آزادی زن می‌باشد که جنبش آزادی خلق کُرد آن را بوجود آورده است. وی فرماندار ه.پ.گ و یژاستار و همچنین از اعضای شورای رهبری پ.ک.ک و پاژک بود. این واقعیت، ویژگی حقیقی خلق و انقلاب فرهنگی، اجتماعی و دمکراتیک کردستان را بیش از پیش نمایان می‌کند. انقلاب دمکراتیک آزادیخواهی زن، فرماندار و انقلابی‌ای همچون ''دلال آمد'' را در خود جای است. شهادت ''دلال آمد'' باعث می‌شود تا هزاران زن جوان که حقیقت وی را درک نموده‌اند، به صفوف مبارزات جنبش آزادی بپیوندند. در کردستان حقیقتی را که زنان فرمانده و انقلابیونی بمانند ''دلال آمد'' را میآفریند، آشکار شده است. هیچ نیرویی توان مقابله با فرزندان چنین خلقی را ندارد. عزم و اراده‌ی ''دلال آمد'' و دیگر شهدایمان برای دستیابی به آزادی، کردستان را آزاد و خاورمیانه را دمکراتیک خواهد نمود.

 

کارزار انقلابی را رهبر آپو در سال ١٩٧٣ شروع کرد، در سال ١٩٧٨ تبدیل به حزب و در سال١٩٩٠ به خلق مبدل گشت. همچنین در مقابل توطئه‌ی بین‌المللی، مبارزه‌ی خویش را ارتقا داده و با واقعیت ملت دمکراتیک به سیستم و نیروی انقلابی خلق‌های خاورمیانه تبدیل گردیده است. در سالهای پیش‌رو با الهام از آرمانهای آزادیخواهی ''دلال آمد'' و روحیه انقلابی همه‌ی رفقای شهید؛ کردستان آزاد، رهبری آزاد و حیاتی آزاد را برای خلق‌مان به ارمغان می‌آوریم.