ک.ج.ک:شهدای عَفرین و کاراچوک راه را برای کسب آزادی هموار می‌کنند

ریاست مشترک شورای اجرایی ک.ج.ک در اولین سالگرد حملات دولت ترکیه به قرارگاه ی.پ.گ بیانیه‌ای کتبی انتشار داد و اعلام کرد:"شهدای عَفرین وکاراچوک زمینه را برای رسیدن به آزادی هموار می کنند"

ریاست مشترک شورای اجرایی ک.ج.ک در اولین سالگرد حملات دولت ترکیه به قرارگاه ی.پ.گ بیانیه‌ای کتبی انتشار داد و اعلام کرد:"شهدای عَفرین وکاراچوک زمینه را برای رسیدن به آزادی هموار می کنند".

 

متن بیانیه ک.ج.ک بدین شرح می باشد:" دولت ترکیه با حمله به منطقه کاراچوک یک بار دیگر ثابت کرد که با تبهکاران داعش شریک و هم‌سو می باشد. حرکت آزادی کُرد باید در برابر نژادپرستی و وحشیگری دولت ترکیه مبارزات خود را ادامه دهد و موانعی را که نژادپرستی ترکیه در برابر خلق کُرد و خلق‌های خاورمیانه ایجاد می‌کند را از بین ببرد.

 

در یک سال پیش هواپیماهای جنگی اشغالگر ترکیه به قرارگاه ی.پ.گ در منطقه کاراچوک حمله کرده و ١٨ مبارز ی.پ.گ را به شهادت رساندند. همچنین در همین سال به منطقه مدیا یورش برده و رفیق با ارزش و مبارز، رفیق بَدران و چهار تن از رفقایمان را به شهادت رساندند. یک بار دیگر یاد این شهدا و تمام شهدای آزادی را گرامی می‌داریم".

 

 

دولت ترکیه با حمله به کاراچوک نشان داد که از شکست تبهکاران داعش در شمال سوریه توسط مبارزان ی.پ.گ راضی نیست و اینچنین حمله‌ای پلید را انجام داد.

 

حمله به کاراچوک و عَفرین نشان داد که دولت ترکیه در برابر خلق کُرد که خواهان رسیدن به آزادی است، موانع ایجاد می‌کند و خواهان شکست آن می‌باشد. دشمنانی که به عَفرین حمله کردند با همان ذهنیت نیز درصدد اشغال کرکوک و جنوب کردستان برآمدند.

 

حرکت آزادی خلق کُرد در برابر نژادپرستی آ.ک.پ و همکارانش مقاومتی بی‌همتا انجام خواهد داد و بدون شک آزادی را برای خلق به ارمغان خواهد آورد.

 

ک.ج.ک در پایان به سال یاد قتل عام خلق ارامنه اشاره کرد و یک بار دیگر این ژینوساید که توسط دولت عثمانی در سال ١٩١۵ انجام شده بود را محکوم کرد.

 

" گرامی داشتن قتل‌عام‌ یاد خلق ارمنی، سریانی و آشوری برای ما به مثابه مقاومت کردن و مبارزه در برابر ذهنیت ظالمان می‌باشد. خلق کُرد، ارمنی، سریانی ، آشوری، عرب و ترکمن صدها سال است که درکنار هم بسان خواهر و برادر زندگی کرده‌اند و این یک نیز نشان از جامعه دمکراتیک با ذهنیتی یکسان است".